15.5 C
Σάμος
08/12/2022
Σαμιακά

«Έφυγε» από τη ζωή ο Καρλοβασίτης Εφοπλιστής Νίκος Βαρβατές

«Έφυγε» ξαφνικά από τη ζωή ο Εφοπλιστής Νίκος Βαρβατές.

ΠΟΙΟΣ ΗΤΑΝ Ο ΝΙΚΟΣ ΒΑΡΒΑΤΕΣ
Σαμιώτης, με πατέρα καραβοκύρη και παππού καραβομαραγκό, ο κ. Νίκος Βαρβατές χαίρει μιας ναυτικής παράδοσης γενεών, την οποία έχει περάσει και στα παιδιά του. Ξεκίνησε ως ναυπηγός και έφτασε να έχει μια από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες τσιμεντοφόρων στον κόσμο, τη Naftotrade η οποία διαθέτει στόλο που αποτελείται από τσιμεντάδικα και φορτηγά πλοία, και είχε διατελέσει  πρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων. Παρ’ όλα αυτά, του άρεσε να κρατάει χαμηλούς τόνους.
Το χρήμα γι’ αυτόν ήταν μέσον και όχι αυτοσκοπός. «Επιτυχία είναι», έλεγε, «να είσαι συμφιλιωμένος με τον εαυτό σου και να κρατάς το μέτρο. Δεν είναι μόνο τα λεφτά»

Στα Μανιάτικα με ένα μικρό Ι.Χ.

Κυκλοφορούσε στον Πειραιά με ένα μικρό αμάξι. Έμενε στην Αγιά Σοφιά, στα Μανιάτικα. Απόφευγε την επίδειξη πλούτου, αν και θα μπορούσε να μένει σε «in» προάστιο και να απολαμβάνει μια χλιδάτη ζωή. Προτιμούσε την παρέα παλιών και στενών φίλων του. Έντονα πολιτικοποιημένος, είχε άποψη και έπαιρνε θέση στα τεκταινόμενα της πολιτικής και της οικονομικής – ναυτιλιακής ζωής της χώρας.
Ωστόσο το μεγάλο πάθος του ήταν ο Ολυμπιακός. Παρακολουθούσε τους αγώνες από τη σουίτα του α΄ ορόφου μαζί με άλλους «πωρωμένους γαύρους». Ακόμη και όταν οι «ερυθρόλευκοι» έπαιζαν εκτός έδρας και δεν μπορούσε για επαγγελματικούς λόγους να ακολουθήσει την ομάδα, πήγαινε στο εστιατόριο του γηπέδου «Καραΐσκάκη» και παρακολουθούσε τον αγώνα από την τηλεόραση μαζί με τους φιλάθλους.
Όσο ήρεμος και χαμογελαστός φαινόταν, τόσο δυναμικός και ικανός ηταν στο να ταράζει τα νερά, καταθέτοντας στους εφοπλιστικούς κύκλους, αλλά και στην εκάστοτε κυβέρνηση, νέες πρωτοποριακές προτάσεις.

Κατάργησε το όριο των 4.500 τόνων
Ενδεικτικό του χαρακτήρα του είναι και το γεγονός ότι άλλαξε το όνομα της Ένωσης από «Μεσογειακών Φορτηγών Πλοίων» σε «Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων», προκειμένου να σπάσει το «φράγμα» που έλεγε ότι μπορούσαν να γραφτούν μόνο όσοι εφοπλιστές έχουν πλοία έως 4.500 τόνους.
Βλέποντας ότι η μεσογειακή ναυτιλία στη σύγχρονη εποχή φτάνει να έχει πλοία έως και 30.000 τόνους και -παρά το γεγονός ότι έμπαινε στα χωράφια άλλων εφοπλιστικών ενώσεων- προχώρησε και κατάργησε το όριο! Απομένει η απόφαση του δικαστηρίου η οποία θα εγκρίνει το καταστατικό και τότε θα μπορούν να γράφονται στην Ένωση Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων ελεύθερα οι εφοπλιστές με μεγαλύτερο τονάζ, μεγαλώνοντας τη δύναμή της και ενισχύοντας την ικανότητα παρέμβασής της. Πρόκειται για τη μεγάλη ανατροπή στα «συνδικαλιστικά» του ελληνικού εφοπλισμού, η οποία γίνεται μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας. Στις όποιες αντιρρήσεις απαντάει με ένα αφοπλιστικό χαμόγελο!
Άλλωστε οι «κολλητοί» του γνωρίζουν την αγαπημένη του ιστορία που δεν είναι άσχετη με τις αποφάσεις και τις κινήσεις του: «Στη Σάμο όπου γεννήθηκα, όταν ο καιρός ήταν μπουνάτσα, δεν κάναμε μπάνιο. Ήταν αδιάφορη για μας η θάλασσα, πληκτική. Για να κάνουμε μπάνιο έπρεπε να έχει φουρτούνα. Θέλαμε να παλεύουμε με τα κύματα».

portcity.gr

Related posts

Κινητοποιήσεις δικαστικών υπαλλήλων Σάμου

admin

Μεταφορικό Ισοδύναμο: Επέκταση εφαρμογής του ΜΙ Καυσίμων

admin

Με λαμπρότητα τα Νησιά της Σάμου της Ικαρίας και των Φούρνων τίμησαν τον Άγιο των θαλασσών Άγιο Νικόλαο

admin

Εξιχνιάστηκε υπόθεση απάτης σε βάρος ημεδαπού στη Σάμο

admin

Κάντε ησυχία όταν τα παιδιά κοιμούνται, όχι όταν χάνουν τη ζωή τους, σε επικίνδυνα σχολικά κτίρια, εξ αιτίας της κρατικής αναλγησίας

admin

Έκπτωση 50% στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια ζητούν δάσκαλοι και νηπιαγωγοί

admin

Αιτήσεις συμμετοχής αποφοίτων για τις Πανελλήνιες εξετάσεις 2023

admin

Η Οινοποιϊα Κουτσοδόντη θα συμμετάσχει στο “ΑΦΡΟΣ & ΝΕΚΤΑΡ

admin

Χριστουγεννιάτικη γιορτή και «παζάρι ειρήνης»

admin

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε. Αποδοχή Διαβάστε περισσότερα