Connect with us

Πολιτικά

Εκδήλωση με τον Γ. Μαρίνο για τις θέσεις του ΚΚΕ και τις σύγχρονες συγκοινωνίες

Published

on

Το μεγάλο θέμα των συγκοινωνιών στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών παρουσιάστηκε από την Τομεακή Οργάνωση Σάμου του ΚΚΕ προς τιμήν των 100χρονων του Κόμματος στην κατάμεστη αίθουσα του ξεν. Αιολίς (16/4) με κεντρικό ομιλητή το μέλος του Πολιτικού Γραφείου Γιώργο Μαρίνο.

            “Το ΚΚΕ από την ίδρυσή του παλεύει για την κατάργηση της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο που ανοίγει δρόμους στις εργατικές λαϊκές διεκδικήσεις προβάλλοντας πρωτοποριακούς στόχους πάλης…” είπε μεταξύ άλλων ο ομιλητής και συνέχισε:

            “Μπορεί να αναπτυχθεί κίνημα που θα απαιτεί την τακτική και απρόσκοπτη σύνδεση της Σάμου των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ των νησιών, με ασφαλή σύγχρονα πλοία και αεροπλάνα, χειμώνα – καλοκαίρι και μείωση της τιμής των εισιτηρίων κατά 50%.

            Σ’ αυτή τη προσπάθεια να συναντιέται η εργατική τάξη με την αγροτιά και τους αυτοαπασχολούμενους ΕΒΕ. Θα συντονίζεται η δράση με τους ναυτεργάτες και τους άλλους εργαζόμενους στις συγκοινωνίες, θα αναπτύσσεται η εργατική λαϊκή αλληλεγγύη ενάντια στον κοινό αντίπαλο το κεφάλαιο και την εξουσία του. Η εργατική εξουσία, είναι η δύναμη που μπορεί ν’ αλλάξει τα πράγματα και να αξιοποιήσει μαζί με τον μαχόμενο λαό τις αναπτυξιακές δυνατότητες της χώρας μας με την κοινωνικοποίηση των μέσων παραγωγής, των οικονομικών εργαλείων και του επιστημονικού κεντρικού σχεδιασμού, ώστε στη θέση του καπιταλιστικού κέρδους που είναι το σημερινό κύτταρο της οικονομίας, να τεθεί η ικανοποίηση των αναγκών και η χώρα μας αποδεσμευμένη από τις ιμπεριαλιστικές ενώσεις, το ΝΑΤΟ και την ΕΕ να προχωρήσει στο σοσιαλιστικό μέλλον.

            Σ’ αυτό το πλαίσιο που τα πλοία, τα αεροπλάνα, γενικότερα τα μαζικά μέσα μεταφοράς θα είναι περιουσία του λαού, ο αποκλειστικά κρατικός φορέας μεταφορών θα εξασφαλίζει ασφαλείς και σύγχρονες θαλάσσιες, αεροπορικές και οδικές συγκοινωνίες με τις κατάλληλες υποδομές, με πολύ προσιτό εισιτήριο για την μετακίνηση του λαού και την εξυπηρέτηση των νησιών, με προσφορά στην άμυνα, στην οικονομία της χώρας, με ναυπηγεία με βιομηχανία που θα παράγουν σύγχρονα μέσα μεταφοράς.”.

Ο Γιώργος Μαρίνος αναφέρθηκε στο πιο σπουδαίο χαρακτηριστικό παράδειγμα όπου έγιναν πράξη όλα τα παραπάνω. Στην Οχτωβριανή Σοσιαλιστική Επανάσταση και στα επιτεύγματα της Σοβιετικής Ένωσης, αλλά και των άλλων σοσιαλιστικών χωρών. “Μέσα σε λίγα χρόνια σοσιαλιστικής οικοδόμησης επιτεύχθηκε υψηλό επίπεδο σχεδιασμένης συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης, με συνδυασμένα ασφαλή, μαζικά μέσα μεταφοράς, αεροπλάνα, πλοία, λεωφορεία, με πρωτοπόρο σιδηροδρομικό δίκτυο και μετρό αλλά και κατάλληλη υποδομή με χαρακτηριστικό το πολύ φτηνό συμβολικό εισιτήριο…”.

Το μέλος του ΠΓ αναφέρθηκε και στην τρέχουσα επικαιρότητα. Στην επικίνδυνη πολιτική τακτική που ακολουθεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και συμφωνούν παρά τις κοκορομαχίες και τα άλλα αστικά κόμματα στο όνομα της γεωστρατηγικής αναβάθμισης έχουν μετατρέψει τη χώρα σε απέραντο στρατόπεδο και το λαό να πληρώνει συνεχώς τα σπασμένα της καπιταλιστικής κρίσης, ενώ το μεγάλο κεφάλαιο απολαμβάνει τεράστιες φοροαπαλλαγές.  Αναφερόμενος στη τουρκική επιθετικότητα, τόνισε ότι δεν έχουν να μοιράσουν τίποτα ο ελληνικός και τουρκικός λαός, αλλά όλα γίνονται για τον έλεγχο των πλουτοπαραγωγικών πηγών και τα κέρδη των μονοπωλίων. Αναφορικά με τα Σκόπια επεσήμανε ότι το ΚΚΕ θα καταψηφίσει τη συμφωνία γιατί είναι σχεδιασμένη καθ’ υπόδειξη των ΝΑΤΟ και ΕΕ και δίνει το “πράσινο φως” στα επικίνδυνα σχέδιά τους στα Βαλκάνια και κρύβει μέσα της τον αλυτρωτισμό αναγνωρίζοντας “μακεδονική γλώσσα” και “Μακεδόνα πολίτη”, γεγονός που δεν υφίσταται.

Για το μεταναστευτικό – προσφυγικό ζήτημα ο ομιλητής αντιτάχθηκε στη δημιουργία μεγαλύτερου hotspot στο νησί που σχεδιάζει η κυβέρνηση και επεσήμανε την ανάγκη απεγκλωβισμού των προσφύγων από το νησί, μεταφορά στην ηπειρωτική Ελλάδα με τελικό προορισμό τις χώρες που επιθυμούν.

Η εκδήλωση αποτέλεσε  – όπως είπε η γραμματέας της ΤΕ Δήμητρα Παντάπαση – την κορύφωση μιας σειράς δραστηριοτήτων, συζητήσεων του Κόμματος  με το λαό του νησιού,  που όπως αποδείχτηκε και από το ερωτηματολόγιο το οποίο διακινήθηκε πλατιά, το 40% ταξιδεύει εκτός νησιού συχνά και το 37% των ερωτηθέντων για λόγους υγείας.  Η εικόνα που παρουσιάζουν οι συγκοινωνίες στο νησί δεν είναι καλή. Πανάκριβα εισιτήρια στο καράβι με μόλις 3 δρομολόγια το χειμώνα (όπως και το 1932!). Χαρακτηριστικό παράδειγμα ότι το 2001 το εισιτήριο στο κατάστρωμα ήταν 10,27 ευρώ και σήμερα είναι 49 ευρώ. Αύξηση 477%. Πανάκριβα αεροπορικά εισιτήρια με λίγα δρομολόγια ειδικά το χειμώνα. Αντίστοιχα και η χερσαία συγκοινωνία είναι ανεπαρκής καθώς 10 χωριά παραμένουν χωρίς σύνδεση. Επίσης η αύξηση της τιμής των καυσίμων είναι τεράστια αφαίμαξη του οικογενειακού προϋπολογισμού μόνο για τις μετακινήσεις.

            Το ΚΚΕ όλα αυτά τα χρόνια – όπως είπε χαρακτηριστικά η Δ. Παντάπαση – έχει πρωτοστατήσει στην ανάδειξη των προβλημάτων των συγκοινωνιών όπως είπε η γραμματέας. Έφερε το θέμα στην ευρωβουλή, στη βουλή, στη τοπική διοίκηση. Οι κομμουνιστές και οι κομμουνίστρες μέσα από τους μαζικούς φορείς που συμμετέχουν έχουν πρωτοστατήσει στην οργάνωση αγώνων, όπως στη μεγάλη συγκέντρωση μετά το ναυάγιο του “Εξπρές Σαμίνα”, τις κινητοποιήσεις για συχνές, ασφαλείς, φθηνές και σύγχρονες συγκοινωνίες με πορείες, συγκεντρώσεις, καταλήψεις καταπελτών, με πιο έντονες και μακροχρόνιες αυτές για το “κουτσό” Ιεράπετρα το ’11’-’12, όταν η εταιρεία το έβαλε στη θέση του “Μύκονος” γιατί δεν τη συνέφερε. Πρωτοστατήσαμε στην εκδήλωση αλληλεγγύης στους ναυτεργάτες του πλοίου “Μυτιλήνη” που εγκατέλειψε στο Καρλόβασι η εταιρεία. Στις μεγάλες κινητοποιήσεις των μαθητών ενάντια στη διακοπή των μαθητικών δρομολογίων, στις κινητοποιήσεις των φοιτητών για δωρεάν αστική συγκοινωνία”.

Χαρακτηριστικό της εκδήλωσης ήταν το αμείωτο ενδιαφέρον των παρευρισκομένων καθώς και τα ερωτήματα που τέθηκαν και ο διάλογος που ακολούθησε.

Share this post:

Comments

comments

Πολιτικά

Χαρδαλιάς σε Στεφανάδη: Αναμένουμε την εισήγηση των επιδημιολόγων για την Σάμο

Published

on

By

«Αναμένουμε την εισήγηση των επιδημιολόγων σχετικά με την περίπτωση της Σάμου για να λάβουμε τις τελικές αποφάσεις και τα επόμενα βήματα στο μέτωπο της πανδημίας στη Σάμο», ανέφερε νωρίτερα ο Υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων, Νίκος Χαρδαλιάς, σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε με τον Βουλευτή Σάμου, Χριστόδουλο Στεφανάδη .

Ο βουλευτής σε δηλώσεις του στο «Ράδιο Αρμονία», υποστήριξε ότι επισήμανε στον υφυπουργό ότι το κλείσιμο του νησιού έχουν ζητήσει κατ’ επανάληψη και οι δήμαρχοι, εξαιτίας της διασποράς του ιού σε περιοχές της Σάμου.

Share this post:

Comments

comments

Continue Reading

Πολιτικά

4,45 εκατ. ευρώ για την αντιμετώπιση των συνεπειών από τον τελευταίο καταστροφικό σεισμό

Published

on

By

Στα 4,45 εκατ. ευρώ προσδιορίζονται τα κονδύλια που θα κατευθυνθούν στους Δήμους της Σάμου και στην Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου για την αντιμετώπιση των συνεπειών από τον τελευταίο καταστροφικό σεισμό. 

Ειδικότερα, στην Ανατολική Σάμο θα διατεθεί 2,16 εκατ. ευρώ έως και τον Ιανουάριο του 2023, εκ των οποίων οι 700.000 ευρώ μόνο για τη διαχείριση των ετοιμόρροπων κτιρίων. Στη Δυτική Σάμο έχει δεσμευθεί κονδύλι 2,09 εκατ. ευρώ για το ίδιο διάστημα, εκ των οποίων 750.000 ευρώ ειδικά για τα ετοιμόρροπα κτίρια.

Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου θα λάβει την επόμενη διετία το ποσό των 200.000 ευρώ. Τα συγκεκριμένα στοιχεία έδωσε ο υπουργός Εσωτερικών κ. Μάκης Βορίδης απαντώντας σε σχετική ερώτηση στη Βουλή.

Είναι αξιοσημείωτο ότι, μόνο στον Δήμο Δυτικής Σάμου τα επικίνδυνα και ετοιμόρροπα κτίσματα είναι 361. Όσο για τον Δήμο Ανατολικής Σάμου, το Δημοτικό Συμβούλιο, μόλις στα τέλη Ιανουαρίου ενέκρινε την εισήγηση της Τεχνικής Υπηρεσίας για το θέμα των κατεδαφίσεων. Η προτεραιότητα των κατεδαφίσεων βάσει του Σχεδίου Εγκέλαδος για την άρση των επικινδυνοτήτων θα δίνεται με σειρά προτεραιότητας, στους κύριους οδικούς άξονες, στους κεντρικούς δρόμους, στις εισόδους των πόλεων και των κοινοτήτων καθώς και σε κτίρια κρίσιμων λειτουργιών όπως Νοσοκομεία, Σχολεία, Δημόσιες Υπηρεσίες, Δημαρχείο κ.λπ.

Πάντως, σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν στην ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή βουλευτές του ΚΚΕ η επιφόρτιση των Δήμων με τις κατεδαφίσεις γίνεται χωρίς ουσιαστικά μέτρα στήριξης, καθώς τα χρήματα που έχουν δοθεί δεν φτάνουν για τις κατεδαφίσεις και τις απομακρύνσεις των υλικών. Παράλληλα, όπως καταγγέλλεται, οι Δήμοι δεν έχουν το απαιτούμενο προσωπικό και τα μηχανήματα.

Από την πλευρά του ο υπουργός Εσωτερικών κ. Μάκης Βορίδης απαντά ότι, το Υπουργείο Εσωτερικών έχει θεσπίσει σύστημα πολυετούς και ετήσιου στρατηγικού προγραμματισμού προσλήψεων τακτικού και εποχικού προσωπικού για όλους τους φορείς του Δημοσίου, συμπεριλαμβανομένων των Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού.

Όπως υπογραμμίζει, για τον Προγραμματισμό Προσλήψεων του 2021, είχαν κληθεί το περασμένο καλοκαίρι οι φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να προβούν στην αξιολόγηση των αναγκών τους για προσλήψεις τακτικού προσωπικού, δυνάμενοι να αιτηθούν την πλήρωση των κενών θέσεων του Οργανισμού τους σε επίπεδο οργανικής μονάδας, θέτοντας παράλληλα ένδειξη προτεραιότητας για καθεμία εξ’ αυτών, στο πλαίσιο διαβάθμισης των αναγκών τους. Σύμφωνα με τον κ. Βορίδη, ο Δήμος Δυτικής Σάμου υπέβαλε αίτημα για την κάλυψη τεσσάρων κενών θέσεων τακτικού προσωπικού με νέες προσλήψεις και τελικά τον περασμένο Σεπτέμβριο εγκρίθηκε η πρόσληψη ενός υπαλλήλου Π.Ε. Οικονομικού. Μάλιστα, για το 2020 οι Δήμοι της Σάμου δεν είχαν υποβάλλει αίτημα για την πρόσληψη τακτικού προσωπικού ελλείψει κενών θέσεων, καθότι διέθεταν μεταβατικό Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας.

Πέραν της ενίσχυσης της στελέχωσης των υπηρεσιών των Ο.Τ.Α. μέσω της πραγματοποίησης προσλήψεων, όπως αναφέρει στην απάντησή του ο κ. Βορίδης οι Δήμοι και τα νομικά τους πρόσωπα εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας του ν.4440/2016, μέσω του οποίου μπορούν να αντλούν προσωπικό για την κάλυψη των υπηρεσιακών αναγκών. Ήδη, τον περασμένο Οκτώβριο με σχετική εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών, ζητήθηκε η προσωρινή κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών με απόσπαση. Ειδικά, δε, για τους νέους δήμους που προέκυψαν από διάσπαση, όπως είναι οι Δήμοι Ανατολικής και Δυτικής Σάμου, σύμφωνα με τον κ. Βορίδη, ελήφθη ειδική μέριμνα για την εξασφάλιση της απαιτούμενης επάρκειας προσωπικού.

Συμπληρωματικά, όπως τόνισε ο υπουργός, οι Δήμοι μπορούν να προσλαμβάνουν προσωπικό με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για την αντιμετώπιση απρόβλεπτων και επειγουσών αναγκών με διάρκεια απασχόλησης που δεν μπορεί να υπερβαίνει τους οκτώ μήνες από την επέλευση του γεγονότος ή την κήρυξη έκτακτης ανάγκης, με άμεσες διαδικασίες.

Πηγή: insider.gr

Share this post:

Comments

comments

Continue Reading
Advertisement

Facebook

Δημοφιλή