Connect with us

Ικαριακά

Επιστολή δήμου Ικαρίας στην Attica Group

Published

on

Για τον επανασχεδιασμός των ακτοπλοϊκών δρομολογίων της Ικαρίας , ο Δήμος της Ικαρίας, απέστειλε επιστολη στην εταιρεία Αttica Group .

Αναλυτικά η επιστολη του δήμαρχου Ικαρίας κ. Στέλιου  Σταμούλου .

Αξιότιμοι κύριοι 

Σχετικά με τον επανασχεδιασμό των μεταφορών που αναμένεται κατόπιν των  εξελίξεων στον κλάδο της ακτοπλοΐας, που προκύπτουν από την  απόκτηση του ελέγχου της εταιρείας Hellenic Seaways από την εταιρεία Αttica Group, σε συνδυασμό με την από 26/4/2018 ανακοίνωση της εταιρίας σας στην οποία ο  Διευθύνων Σύμβουλος δηλώνει: «Η Attica Group έχει αποδείξει εμπράκτως την αφοσίωσή της να λειτουργεί σε συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού, συνεργαζόμενη με υπευθυνότητα και σεβασμό με τους θεσμικούς φορείς, τους κοινωνικούς εταίρους και τις τοπικές κοινωνίες. Η ολοκλήρωση της απόκτησης αποκλειστικού ελέγχου επί της HSW από την ATTICA GROUP σύμφωνα με τον επιχειρησιακό της σχεδιασμό, δημιουργεί τις προϋποθέσεις για βιώσιμη ανάπτυξη της Ελληνικής Ακτοπλοΐας, υποστηρίζει την εθνική οικονομία, ενισχύει τη νησιωτικότητα και τις τοπικές κοινωνίες, αξιοποιεί το τοπικό ναυτικό δυναμικό και διασφαλίζει τα συμφέροντα των μετόχων μέσα από ένα ισχυρό και ανταγωνιστικό παραγωγικό μοντέλο».

 Απευθυνόμαστε στο Δ.Σ της εταιρίας σας επιθυμώντας να σας ενημερώσουμε ότι από τις διαδιδόμενες πληροφορίες έχει προκύψει εντονότατη ανησυχία στους κατοίκους των νησιών που καλύπτουν τα δρομολόγια πλοίων της εταιρίας σας, λόγω των επικείμενων αναδιαρθρώσεων των δρομολογίων.

Κατόπιν αυτών σας καλούμε εν όψη της επικείμενης συνεδρίασης του Δ.Σ, καθώς και της  αναμενόμενης υποβολής νέου προγράμματος δρομολογίων να λάβετε υπ οψιν το τεράστιο πρόβλημα που δημιουργείται στην έναρξη της θερινής περιόδου από αυτές τις ανακατατάξεις. Καθώς και  τις προτάσεις του Δήμου Ικαρίας, όπως διαμορφώνονται μέσα από τις διαχρονικές κινητοποιήσεις των μαζικών φορέων του νησιού, τις αποφάσεις του δημοτικού συμβούλιου και τις παρεμβάσεις μας σε συνεδρία που σχετίζονται με την «Νησιωτικότητα».

Σε ότι μας αφορά έχουμε κάνει σαφές εδώ και χρόνια ότι ουσιαστική λύση προς όφελος των νησιωτών, στο τομέα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών δε μπορεί να υπάρξει αν οι συγκοινωνίες δεν αντιμετωπισθούν από το κράτος και τις κυβερνήσεις ως κοινωνικό αγαθό, μέσα από ένα αποκλειστικά δημόσιο Ενιαίο Φορέα Μεταφορών.

 Ωστόσο σήμερα  είναι άμεση ανάγκη να ληφθούν επειγόντως μέτρα ώστε:

  • Αρχικά να εξασφαλιστεί -με σύγχρονα και ασφαλή πλοία- η καθημερινή ακτοπλοϊκή σύνδεση της Ικαρίας με τον Πειραιά (και στα δυο λιμάνια του νησιού) σε πάγια βάση και να μην διακοπεί η σύνδεση του νησιού με την Βόρεια Ελλάδα.
  • Τα δρομολόγια που θα προταθούν να αφορούν δρομολόγια τακτικής σύνδεσης νησιωτικού προορισμού, και όχι διαδρομή κρουαζιερόπλοιου που θα προσεγγίζει πολλούς λιμένες αυξάνοντας τον χρόνο της διαδρομής μέχρι και τις 12 ώρες.
  • Τέλος η κατανομή των δρομολογίων στα λιμάνια του νησιού πρέπει να λαμβάνει υπ όψιν την φυσική ιδιομορφία του νησιού που επανειλημμένως έχουμε παρουσιάσει, (τα δύο λιμάνια της Ικαρίας απέχουν μεταξύ τους 40 χιλιόμετρα,-η βορειότερη δημοτική ενότητα απέχει άλλα 25 χιλιόμετρα- διανύονται σε 1 ώρα με Ι.Χ, και περίπου 1.30 ώρα με λεωφορείο και υψηλότατο κόμιστρο ταξί, λόγω του εξαιρετικά δύσβατου οδικού δικτύου, που διατρέχει όλο τον ορεινό όγκο του νησιού). Καθώς και ότι πολύ μεγάλο ποσοστό των επισκεπτών της νοτίου Ικαρίας είναι ηλικιωμένοι που επισκέπτονται το νησί λόγω των ιαματικών πηγών (το 2016 καταγραφθήκαν 910 και το 2017 25.420 λούσεις) , οπότε η προβλεπόμενη ταλαιπωρία και οικονομική επιβάρυνσης από ένα τέτοιο ταξίδι είναι πολύ συχνά λόγος αναβολής του ταξιδιού.

Επιπροσθέτως σας γνωρίζουμε ότι το ενδεχόμενο να προταθούν στην νότια πλευρά του νησιού (λιμένας Άγιου Κηρύκου) λιγότερα από τα δρομολόγια της περσινής θερινής περιόδου θα δημιουργήσει προβλήματα τόσο στην οικονομική ζωή της περιοχής (μείωση τουριστικής κίνησης – ανεπαρκής εφοδιασμός αγοράς, κλπ), όσο και στην προσδοκώμενη επιβατική κίνηση της εταιρίας σας. Σε περίπτωση που σας διαφεύγει σας γνωρίζουμε ότι η επιβατική κίνηση στον Λιμένα του Άγιου Κηρύκου το 2017 έφτασε τις  35.404 αφίξεις και τις 33.715 αναχωρήσεις (εκ των οποίων 21.391 αφίξεις και 19.458 αναχωρήσεις αφορούν τα λιμάνια Πειραιά –Σύρου –Μυκόνου –Σάμου), επιβατική κίνηση που για τρίτη συνεχόμενη χρόνια είχε αυξητική τάση. Παράλληλα το μεγαλύτερο μέρος του  εμπορίου τους θερινούς μήνες τουλάχιστον διακινείται από το λιμάνι του Άγιου Κηρύκου. Όλη αυτή η κίνηση σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να διεκπεραιωθεί με λιγότερα από τρία δρομολόγια πλοίων με μικρότερη δυναμικότητα μεταφοράς, αφού την ίδια στιγμή και στον λιμένα Ευδήλου καταγράφεται ανάλογη επιβατική κίνηση. Τέλος το ενδεχόμενο η πρωτεύουσα του νησιού να εξυπηρετείται με ένα η δυο δρομολόγια την ερχόμενη θερινή περίοδο δεν συνάδει με τον χαρακτηρισμό του λιμένα Αγίου Κηρύκου ως λιμένα μείζονος ενδιαφέροντος (διανομαρχιακού επιπέδου) όπως έχει καθοριστεί με την ΚΥΑ 8315- 2/2/2007 (ΦΕΚ 202β -16/2/2007) .

 Κατόπιν αυτών ενόψει της επικείμενης συνεδρίασης του Δ.Σ της εταιρίας σας αναμένουμε  να επιβεβαιώσετε στην πράξη όσα αναφέρετε στην ανακοίνωση σας περί «…..συνεργασίας με υπευθυνότητα και σεβασμό με τους θεσμικούς φορείς, τους κοινωνικούς εταίρους και τις τοπικές κοινωνίες ………. που δημιουργεί προϋποθέσεις για βιώσιμη ανάπτυξη της Ελληνικής Ακτοπλοΐας, υποστηρίζει την εθνική οικονομία, ενισχύει τη νησιωτικότητα και τις τοπικές κοινωνίες…………».

  

Σε αναμονή των ενεργειών σας

 

Ο  Δήμαρχος   Ικαρίας

Στέλιος   Σταμούλος

 

Comments

comments

Ικαριακά

Διαμαρτυρία για τον ακτοπλοϊκό αποκλεισμό των Φούρνων

Published

on

By

Ανακοίνωση  της  «Λαϊκής  Συσπείρωσης  Φούρνων» Για την ακτοπλοϊκή ενδοεπικοινωνία του νησιού μας.

Συμπατριώτες/σες εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία μας, για την κατάσταση την οποία  καλούμαστε ακόμη μια φορά να αντιμετωπίσουμε.

Σε όλους μας είναι γνωστό ότι το πλοίο ‘’Μεγαλόχαρη’’, λόγω εργασιών επισκευής, δεν θα εκτελεί τα καθιερωμένα δρομολόγια του σε ΦΟΥΡΝΟΥΣ-ΘΥΜΑΙΝΑ-ΙΚΑΡΙΑ-ΣΑΜΟ από τις 26/3/2019.

   Καμία ενημέρωση δεν υπάρχει από την πλοιοκτήτρια εταιρεία, για την αντικατάσταση του ‘’Μεγαλόχαρη’’ από άλλο πλοίο για τις ημέρες που θα λείπει, ώστε να εκτελεστεί  κανονικά το πρόγραμμα της γραμμής.  

 Στο ίδιο έργο θεατές;

 Δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει αυτό. Να σας θυμίσουμε πως κατά την Φθινοπωρινή περίοδο, η ίδια εταιρεία και με το ίδιο πρόσχημα, άφησε εκτός σύνδεσης τα νησιά μας για πάνω από 1,5 μήνα.

Ως πότε θα συνεχιστεί η εφοπλιστική ασυδοσία, με την ανοχή όλων των υπευθύνων;

 Για μια ακόμη φορά επιβεβαιώνεται η ρεαλιστικότητα της θέσης της ‘’Λαϊκής Συσπείρωσης ‘’ για  Ενιαίο αποκλειστικά Δημόσιο Οργανισμό ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας με σύγχρονα καράβια για ασφαλή δρομολόγια και φτηνά εισιτήρια.

 Προτεραιότητα να είναι οι ανάγκες των νησιωτών και όχι τα συμφέροντα των εφοπλιστών.

Η ‘’Λαϊκή Συσπείρωση Φούρνων’’ καλεί όλους τους φορείς και  τους κατοίκους του νησιού, να αγωνιστούν για την απρόσκοπτη ενδοεπικοινωνία του νησιού μας, για να μην μείνουμε ούτε μία μέρα χωρίς πλοίο, που θα συνδέει τα νησιά του νομού μας.

 

Comments

comments

Continue Reading

Ικαριακά

Σοβαρό εργατικό ατύχημα στην Ικαρία με εναερίτη

Published

on

By

Σοβαρό εργατικό «ατύχημα» σημειώθηκε, το μεσημέρι της Δευτέρας 18 Μάρτη, στην Ικαρία σε υπεργολάβο του ΔΕΔΔΗΕ όταν ο εναερίτης εργάζομενος, Γ. Γ., 40 ετών, χτύπησε στο κεφάλι από πτώση αντικειμένου κατά τη διάρκεια εργασιών.

Ο εργαζόμενος διακομίστηκε με ελικόπτερο στο ΚΑΤ στην Αθήνα, όπου νοσηλεύεται στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας.

Το Κλαδικό Σωματείο Εργαζομένων στην Ενέργεια Αττικής – Βοιωτίας – Εύβοιας – Κορινθίας, στο οποίο ήταν μέλος ο εργαζόμενος, του εύχεται ταχεία ανάρρωση.

Comments

comments

Continue Reading

Ικαριακά

Ατύχημα σήμερα το πρωί στο….«γεφύρι» του Να

Published

on

By

Σήμερα το πρωί είχαμε ένα ατύχημα, ευτυχώς χωρίς κανένα θύμα, στο γνωστό σημείο, το….«γεφυράκι του Να». Συμπατριώτης μας που ήλθε με το καράβι τα μεσάνυχτα στον Εύδηλο και ο προορισμός του ήταν το Καρκινάγρι, μη γνωρίζοντας προφανώς τον κίνδυνο, για τον οποίο ειδοποιούσαμε όλες τις προηγούμενες μέρες για το συγκεκριμένο σημείο, που με τις συνεχόμενες βροχοπτώσεις των τελευταίων ημερών, το οδόστρωμα πλημμυρίζει από ορμητικά νερά, επιχείρησε να περάσει, αλλά από κακό υπολογισμό πήγε λίγο πιο πάνω από εκεί που όπως υπολόγιζε είχε οδόστρωμα, για να αποφύγει την δεξιά πλευρά, πηγαίνοντας για Καρκινάγρι και  να μην πέσει στο ποτάμι. Εδώ όμως λόγω της ποσότητας του νερού και της ώρας (νύχτα) δεν φαινόταν ότι στο συγκεκριμένο σημείο ήταν μόνο νερά και όχι στέρεο έδαφος, ευτυχώς αβαθή, με αποτέλεσμα να γείρει το αυτοκίνητο με την αριστερή πλευρά μέσα στο ποτάμι.

Ευτυχώς ο οδηγός δεν έπαθε τίποτα και οδηγοί που ακολουθούσαν έδωσαν τις πρώτες βοήθειες και βγήκαν οι επιβάτες από το αυτοκίνητο ασφαλώς. Στο σημείο έτρεξε άμεσα κλιμάκιο της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Ραχών και ειδοποιήθηκε και το ΕΚΑΒ που όχημα του έσπευσε άμεσα στο σημείο για την παροχή των πρώτων βοηθειών. Ευτυχώς δεν υπήρξε ούτε τραυματισμός κανενός επιβάτη.

Το θέμα όμως παραμένει οξύτατο, το έχουμε τονίσει και το φωνάζουμε συνέχεια. Το συγκεκριμένο γεφύρι στον παραλιακό δρόμο Να – Καρκιναγρίου, που έχει αναλάβει η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, έπρεπε να είχε γίνει εδώ και καιρό.

Τι περιμένετε κύριοι??? Να έχουμε θύματα?? Εδώ ευτυχώς δεν είχαμε ούτε τραυματισμό, αλλά αυτό δεν απαλλάσσει κανένα από τις ευθύνες, όταν αναλαμβάνει κάποιο έργο να το τελειώνει, ή διαφορετικά μέχρι να τελειώσει να κλείνει ο δρόμος, γιατί οι κίνδυνοι είναι πολλοί και κινδυνεύουν άνθρωποι…..αν αυτό σας διαφεύγει της προσοχής σας. Αμέσως μετά το τέλος τον βροχοπτώσεων ενεργήστε άμεσα για το τεχνικό έργο στο ποτάμι του Να.

Ευχαριστούμε τον πυροσβέστη Χρήστο Χρούση για την παροχή των παραπάνω φωτογραφιών.

Για την Ικαριακή Ραδιοφωνία

Σωτήρης Πολίτης

Comments

comments

Continue Reading
Advertisement

Facebook

SPONSORED

Sponsored

Advertisement Enter ad code here

Δημοφιλή

Copyright © 2017