21.1 C
Σάμος
24/09/2022
Δήμος

Μαυρατζώτης και Αγγελόπουλος για το έργο της φύλαξης Λιμένων Βαθέος Μαλαγαρίου

Βολές κατά του πρώην δημάρχου, Μιχάλη Αγγελόπουλου εξαπολύει ο πρώην πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, Ελισσαίος Μαυρατζώτης σχετικά με το έργο με τίτλο «Προμήθεια και Εγκατάσταση συστημάτων ασφαλείας – φύλαξης Λιμένων Βαθέος Μαλαγαρίου προϋπολογισμού 1,364.000», το οποίο όπως αναφέρει κινδυνεύει να απενταχθεί το τέλος Ιουνίου καταλογίζοντας ευθύνες στον πρώην δήμαρχο.

Με ανάρτηση στο facebook ο κ. Μαυρατζώτης αναφέρει το χρονικό της υπόθεσης  και επισημαίνει πως το 2021 η αξιολόγηση των λιμένων θα είναι πολύ αυστηρή και κανένα λιμάνι μας δεν πληροί τις προδιαγραφές για να συνεχίσει να δέχεται πολίτες τρίτων χωρών και κρουαζιέρας και είναι κρίμα να χάνονται χρυσές ευκαιρίες αναπτυξιακών έργων «για το καπρίτσιο κάποιων», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει.

Αναλυτικά η ανάρτηση του πρώην προέδρου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου:

“Φίλες και φίλοι,

Σήμερα θα ήθελα να σας αποκαλύψω τους λόγους και τις αιτίες που ‘’χάνεται’’ 1,5 εκ. από τον λιμένα Βαθέος.

Όταν ανέλαβα την διοίκηση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, τον Σεπτεμβρίου του 2014, σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα αντιλήφθηκα ότι οι υποχρεώσεις των Φορέων διοίκησης ως προς την ασφάλεια και τον έλεγχο των επιβατών τρίτων χωρών και κρουαζιέρας θα ήταν πολύ αυξημένες με κίνδυνο στην επόμενη αξιολόγηση να μην μπορεί να περάσει τον έλεγχο Schengen κανένα από τα λιμάνια μας όπου έχουμε πύλες εισόδου.

Με τη βοήθεια του κ. Τριπόδη και του κ. Γαβαθά, οι οποίοι είναι πιστοποιημένοι από το υπουργείο Ναυτιλίας ως υπεύθυνοι ασφαλείας λιμενικών εγκαταστάσεων, καταγράψαμε όλες τις ανάγκες και αναθέσαμε σε πιστοποιημένους μελετητές, υιοθετώντας πρακτικές που ακολούθησαν αλλά λιμενικά ταμεία, όπως το Ρέθυμνο τα Χανιά και το Κατάκολο, την αναθεώρηση του Σχεδίου Ασφαλείας Λιμενικής Εγκατάστασης, το οποίο και εγκρίθηκε από το υπουργείο.

Εδώ θέλω να επισημάνω ότι οι μελέτες που εκπονήθηκαν ήταν και για το Βαθύ και για το Πυθαγόρειο, αλλά και για το Καρλόβασι, γιατί η Σάμος μας είναι μια και ενιαία και πρέπει και μπορεί να αναπτύσσεται συνολικά. Όμως, λόγω το ότι ο λιμένας Βαθέος είναι χαρακτηρισμένος ως Κ2 (δηλαδή Λιμένας εθνικής σημασίας) μπορούσε άμεσα να ενταχθεί στο περιφερειακό πρόγραμμα χρηματοδότησης (ΕΣΠΑ) όπου και εντάχθηκε μετά από πρόσκληση της περιφέρειας Β. Αιγαίου, όπου υπέγραψε η κα Καλογήρου. Την 10/01/18 κατατέθηκε επίσημος φάκελος υποψηφιότητας από το ΔΛΤ Σάμου και τον ίδιο τον Δήμο, ο οποίος είχε υπογράψει εξ αρχής προγραμματική σύμβαση συνεργασίας με το ΔΛΤ Σάμου και είχε αποδεχθεί το σύνολο της πρότασης ένταξης. Έτσι το έργο με τίτλο ‘’ Προμήθεια και Εγκατάσταση συστημάτων ασφαλείας – φύλαξης Λιμένων Βαθέος Μαλαγαρίου προϋπολογισμού 1,364.000 ήταν γεγονός. Άρα υπήρχαν όλες οι προαπαιτούμενες εγκρίσεις και από το Υπουργείο, το Δημοτικό Συμβούλιο, αλλά και από το Λιμενικό Ταμείο, ώστε το έργο να προχωρήσει.

Σε αυτό το χρονικό σημείο αρχίζει και η αρνητική στάση του πρώην Δημάρχου προς το πρόσωπό μου, παρόλο που μου έδωσε τα σχετικά συγχαρητήρια. Υπογείως και με τεχνάσματα αναγκάστηκα σε παραίτηση την 01/08/18.

Όσο αφορά το έργο, το μόνο που έμενε από την όλη διαδικασία έως σήμερα (30 Ιουνίου), λήγει η προθεσμία, ήταν η έγκριση δημοπράτησης από την Οικονομική Επιτροπή όπου προεδρεύει ο Δήμαρχος. Επί 1,5 χρόνο δεν έγινε ποτέ.

Όμως όλο αυτό το διάστημα ξαφνικά και χωρίς να έχει δώσει εντολή ανάθεσης ουδείς από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Σάμου,  διαπιστώθηκε ότι ερήμην της Αρχής Ασφαλείας Λιμένων Σάμου και των αρμοδίων, προωθήθηκε παράτυπα από τον πρώην Δήμαρχο και από εταιρεία που ουδείς γνώριζε και όχι από τον ίδιο τον φορέα Λιμενικής Εκμετάλλευσης όπως ορίζει ο 3622/2007 ήτοι το ΔΛΤ Σάμου,η αναθεώρηση ασφαλείας λιμενικής εγκατάστασης Μαλαγαρίου – Βαθέος το Σχέδιο Ασφαλείας και η τεχνική μελέτη με στόχο να τροποποιηθούν βασικά επιχειρησιακά δομικά και τεχνικά στοιχεία τους.

Έτσι κατά παράβαση της νομοθεσίας και με ‘’εντολές ‘’ και ‘’απαιτήσεις ‘’ του πρώην Δημάρχου (υπάρχουν όλα τα έγγραφα στη διάθεση του κάθε ενδιαφερόμενου) εγκρίθηκαν και οι αμφιβόλου προέλευσης μελέτες από υπηρεσιακούς παράγοντες αλλά όχι από τα αρμόδια συμβούλια όπου τα απέρριψαν δέοντος. Επί της ουσίας είναι νεκρή.

Ο χρόνος που απομένει για να μην απενταχθεί το έργο είναι τρομερά ελάχιστος παρά μόνο τρία 24ωρα. Την 30/06/19 το έργο θα απενταχθεί για τους λόγους που ανέφερα παραπάνω. Το μόνο που απομένει είναι η οικονομική επιτροπή του Δήμου Σάμου να αποστείλει την έγκριση δημοπράτησης επί της εγκεκριμένης μελέτης.

Το 2021 η αξιολόγηση των λιμένων θα είναι πολύ αυστηρή και κανένα λιμάνι μας δεν πληροί τις προδιαγραφές για να συνεχίσει να δέχεται πολίτες τρίτων χωρών και κρουαζιέρας και είναι κρίμα να χάνονται χρυσές ευκαιρίες αναπτυξιακών έργων για το καπρίτσιο κάποιων.

Καλώ, λοιπόν, την ύστατη ώρα τους τυπικά αρμόδιους να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Εγώ δηλώνω δε ότι είμαι πρόθυμος να προσφέρω τις γνώσεις μου και την εμπειρία μου σε οποίον μου τη ζητήσει.

ΥΓ1. Ο διαγωνισμός είναι ηλεκτρονικός και διεθνής . Αυτό τα λέει όλα

ΥΓ2. Όλα τα έγγραφα είναι στη διάθεση οποίου δημοσιογράφου το επιθυμεί για δημοσιογραφική έρευνα

ΥΓ3. Οι εκλογές τελείωσαν

Ελισσαίος Μαυρατζώτης


Απάντηση του πρώην Δημάρχου Σάμου Μιχάλη Αγγελόπουλου 

Με αφορμή πρόσφατο δημοσίευμα που δήθεν αποκαλύπτει περίεργους χειρισμούς σχετικά με το έργο «Προμήθεια και Εγκατάσταση συστημάτων ασφαλείας – φύλαξης Λιμένων Βαθέος Μαλαγαρίου προϋπολογισμού 1,364.000», κρίνεται αναγκαία η παροχή μερικών σημαντικών διευκρινίσεων, προκειμένου να αποκατασταθεί η αλήθεια.

Κατ’ αρχάς, στον πυρήνα των αιτιάσεων βρίσκεται μια θεμελιώδης γνωστική σύγχυση -παράξενη για κάποιον που, ο ίδιος απαίτησε την ενασχόλησή του με θέματα Λιμενικού management και συνεπώς σ’ αυτή τη βάση έπρεπε εν τέλει να αξιολογηθεί και, φευ, να κριθεί αναλόγως.

Η σύγχυση – αν δεν αποτελεί απλώς δικαιολογία για το θεαθήναι ή ακόμη και άλλοθι για κάποιον πληγωμένο εγωισμό – αφορά στο εξής απλό: Οι πιστοποιημένοι υπεύθυνοι ασφάλειας, που επικαλείται το δημοσίευμα, συνέταξαν  το υποχρεωτικό από την νομοθεσία Σχέδιο Ασφάλειας Λιμενικής Εγκατάστασης (Σ.Α.Λ.Ε)  το οποίο και έλαβε έγκριση από το Υπουργείο Ναυτιλίας (ΥΝΑΝΠ).

Όμως, επί της ουσίας του προκειμένου, δε μιλάμε για κάτι τέτοιο. Μιλάμε για τεχνική μελέτη η οποία έχει ως στόχο την ορθή και πλήρως εμπεριστατωμένη ανάλυση για την προμήθεια εξοπλισμού ασφαλείας στις λιμενικές εγκαταστάσεις .
Και ήταν οι αστοχίες και οι παραλείψεις αυτής της τεχνικής μελέτης, αυτές που κρίθηκαν στη συγκεκριμένη περίπτωση. Αυτές οι αστοχίες και παραλείψεις και μόνον, ήταν που οδήγησαν στις αποφάσεις που ελήφθησαν και ουδείς προσωπικός λόγος υπήρξε γι’ αυτές, ούτε βέβαια κάποιο “τέχνασμα” ή “υπόγεια” διαδικασία. 

Τα γεγονότα είναι δεδομένα και ξεκάθαρα και έχουν ως ακολούθως:
Το ΔΛΤ σε παρελθόντα χρόνο προχώρησε σε σύναψη  προγραμματικής σύμβασης με τον Δήμο Σάμου (υπ’ αριθ. 65/28-09-2017 απόφαση Διοικητικού Συμβουλίου του ΔΛΤ Σάμου, η οποία και ενεκρίθη από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου Α.Π 6070/ 31.01.2018. , με  αντικείμενο της σχετικής Προγραμματικής Σύμβασης με ΑΔΑ 72ΒΓΟΞΤ2 – ΦΚΖ, να αποτελούν οι πιο κάτω υπηρεσίες:

  • Συμπλήρωση – Υποβολή Τεχνικών Δελτίων Έργων – μελετών.
  • Σύνταξη Μελετών-Τευχών Δημοπράτησης – Σχεδίων και Θεώρησή τους.
  • Διεξαγωγή́ Διαγωνισμών Έργων-Μελετών-Υπηρεσιών-Προμηθειών.
  • Σύνταξη Λογαριασμών-Ανακεφαλαιωτικών.
  • Κατάρτιση Επιτροπών Προσωρινής – Οριστικής Παραλαβής Έργων.
  • Επίβλεψη Μελετών-Έργων-Υπηρεσιών-Προμηθειών.

Επειδή ο Δήμος Σάμου, δια των αρμόδιων οργάνων και του προσωπικού του, ασκεί όλα τα καθήκοντα της Επιβλέπουσας- Διευθύνουσας Υπηρεσίας (όπως αυτά προβλέπονται στη νομοθεσία περί Δημοσίων Έργων) και ενεργεί ως Δικαιούχος για την υλοποίηση του ανωτέρω αντικειμένου και, παράλληλα, επειδή τεχνικός υπόλογος  είναι η τεχνική υπηρεσία του Δήμου, κατά την φάση έναρξης των διαδικασιών υλοποίησης του έργου προβήκαμε σε επαναξιολόγηση της μελέτης,  έλεγχο κοστολόγησης,  καθώς και έλεγχο των δομοστοιχείων αυτής. 

Κατά τον έλεγχο μας διαπιστώθηκε η ανάγκη για επικαιροποίηση της μελέτης, σύμφωνα με τις αναγκαίες διορθωτικές αλλαγές σε θέματα δομικής διαλειτουργικότητας και τεχνολογικής αναβάθμισης των προς προμήθεια υλικών του έργου.

Η περιγραφή του έργου στην τεχνική μελέτη παρουσίασε αρκετές αναντιστοιχίες.

Κατά πρώτον, τέτοια αναντιστοιχία υπήρξε μεταξύ των συμπεριλαμβανομένων στα σχέδια των προς προμήθεια υλικών και αυτών στους πίνακες απαιτήσεων.
Παράλληλα, διαπιστώθηκε παντελής απουσία από τους πίνακες συμμόρφωσης και τους πίνακες περιγραφής τεχνικών απαιτήσεων, υλικών τα οποία περιγράφονται ως αναγκαία για τη διαλειτουργικότητα του συστήματος ασφαλείας .

Ως αποτέλεσμα αυτής της αναντιστοιχίας η επιτροπή παραλαβής δε θα μπορούσε να  παραλάβει το έργο, λόγω αδυναμίας διαπίστωσης της λειτουργίας του παραδοτέου

Σχετικώς, να παρατεθούν εδώ δύο από τα πολλά σημεία που εντοπίστηκαν, προκειμένου να καταστεί σαφής η σοβαρότητα του θέματος που κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε.

Α) Στην αναφορά ομάδας έργου της τεχνικής έκθεσης, αναφέρεται «έως και διαβάθμιση EU-NATO top secret για τα άτομα της ομάδας έργου». Τέτοια διαβάθμιση, όμως,  δεν είναι αναγκαία για εκτέλεση παρόμοιου έργου, που δεν έχει απόρρητο περιεχόμενο καθώς αποτελεί διεθνή προκήρυξη και οι υποψήφιοι λαμβάνουν γνώση των τεχνικών προδιαγραφών  των συστημάτων και της διασύνδεσης των υποδομών.

Η διαβάθμιση αυτή απονέμεται μόνο σε στρατιωτικούς και ίσως γι’ αυτό στην ίδια σελίδα αναφέρεται ότι ο υπεύθυνος έργου θα πρέπει να έχει εκπαιδευτεί σε “προγράμματα εξοπλισμού σε κατάλληλες αρμόδιες ελληνικές αρχές η αρχές του εξωτερικού” δηλαδή σε αρχές που εκπαιδεύονται μόνο στρατιωτικοί.

Παράδοξο, επίσης είναι ότι σύμφωνα με το σχέδιο ο υπεύθυνος ομάδας έργου απαιτείται να έχει εργαστεί ως ΥΑΛΕ σε λιμενική εγκατάσταση,  κάτι το οποίο επίσης δεν είναι απαραίτητο για την εκτέλεση ενός παρομοίου έργου.

Β) Στο σχέδιο λιμενικής εγκατάστασης Μαλαγαρίου εντοπίζουμε την παρουσίαση οικίσκου για χρήση ΚΕΑΛΕ (Κέντρο Ελέγχου Ασφάλειας και Λήψης Εικόνας) καθώς και έναν οικίσκο φυλακίου, τα οποία στο κεφάλαιο Τεχνική Περιγραφή Συστημάτων και Υποσυστημάτων, αν και αναφέρονται ως απαιτούμενα, δεν συμπεριλαμβάνονται στους πίνακες συμμόρφωσης και δεν υφίστανται στους πίνακες τεχνικών προδιαγραφών!

Το σοβαρότερο είναι ότι η σχετική δαπάνη δεν έχει προϋπολογισθεί στον οικονομικό πίνακα, με αποτέλεσμα ο ανάδοχος του έργου να μην είναι υπόχρεος παράδοσης. Κατ επέκτασή η διασυνδεσιμότητα του συστήματος δε θα είναι δυνατόν να επιτευχθεί  (λειτουργήσει), εφόσον, βάσει της μελέτης, όλη η υλικοτεχνική υποδομή διαχείρισης της ασφάλειας καταλήγει και ενοποιείται εντός του οικίσκου.
Ως αποτέλεσμα αυτής της αναντιστοιχίας η επιτροπή παραλαβής  δε θα μπορούσε να  παραλάβει το έργο, λόγω αδυναμίας διαπίστωσης της λειτουργίας του παραδοτέου.
Προσθέσαμε τα αιτούμενα υλικά  στους πίνακες τεχνικών προδιαγραφών, και προϋπολογίσαμε την δαπάνη. Το κόστος των αντιστοίχων υλικών καλύφθηκε από την διαφορά του κόστους κτήσης του προγράμματος εκπαίδευσης, που μειώθηκε από το (δυσανάλογα υψηλό για τη βαρύτητά του ως προς την υλοποίηση και λειτουργία του έργου) ποσόν  των 80.000 ευρώ σε μόλις 25.000 ευρώ.

Εν κατακλείδι, και για να μην προχωρήσει κανείς σε πέντε σελίδες τεχνικών αναλύσεων που αποδεικνύουν την ανεπάρκεια διαλειτουργικότητας του έργου, αρκεί να ειπωθεί αυτό:
Προφανώς κάποιοι από τους συμβούλους που επικαλείται το δημοσίευμα, μάλλον δεν θα  ήταν επαρκώς “πιστοποιημένοι”, μια και το κόστος του έργου παρουσιάστηκε πολύ μεγαλύτερο από το πραγματικό και, συνεπώς, ο διεθνής ανοικτός διαγωνισμός που επίσης αναφέρεται στο δημοσίευμα, πρωτίστως θα μας  εξέθετε διεθνώς, λόγω των φωτογραφικών αναφορών σε εταιρείες ως προς τα υπό προμήθεια είδη και, δευτερευόντως, δε θα τελεσφορούσε ως διαδικασία, βάση της νομοθεσίας.

Αυτά είναι τα γεγονότα και ο καθένας μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του.

Ο στόχος στην διεκδίκηση Ευρωπαϊκών πόρων δεν είναι αποκλειστικά η ένταξη ενός έργου. Είναι η πλήρης αξιοποίηση τους με βάση την λειτουργικότητα, την διαφάνεια και την συνεισφορά στην κοινωνία ανά τομέα δράσης. Ειδικότερα ένα έργο ασφαλείας, στο εθνικής εμβέλειας λιμάνι της ακριτικής μας Σάμου πρέπει να διασφαλίζει όλα τα απαραίτητα στάδια επικαιροποίησης και ελέγχου, καθώς δεν πρέπει να παραβλέπεται η γεωπολιτική θέση του νησιού μας στα εξωτερικά σύνορα της Ευρώπης και η συνεχιζόμενη προσφυγική – μεταναστευτική κρίση.

Related posts

Σε απολογισμό πεπραγμένων προχωρά ο Δήμος Δυτικής Σάμου

admin

Παραδόθηκε η μελέτη για τη μείωση σεισμικής διακινδύνευσης και την ασφαλή ανάπτυξη του Δήμου Ανατολικής Σάμου

admin

Ξεκινούν οι εργασίες για την τοποθέτηση συνθετικού χλοοτάπητα στο Δημοτικό Γήπεδο Καρλοβασίου

admin

ΛΑΣ:«Kολοβό» το διεκδικητικό πλαίσιο της δημοτικής αρχής που δεν απηχεί τις πραγματικές ανάγκες του Νοσοκομείου

admin

“Η Σάμος αλλάΖΕΙ” για το Επικούρειο Πολιτιστικό Κέντρο Σάμου

admin

O δημοτικός συνδυασμός “Μ.ΠΡΟ.ΣΤΑ” για το “ΞΕΝΙΑ”

admin

Συλλυπητήριο μήνυμα του Δημάρχου Δυτικής Σάμου για το θάνατο του Αρχιμουσικού Χαράλαμπου Κοτζαμάνη

admin

Ο Δήμος Ανατολικής Σάμου για την συνεδρίαση του Δ.Σ για την υγεία

admin

“Ανατροπή”: Ο Δήμος έχει αρμοδιότητες πάνω σε θέματα υγείας, αλλά το έργο του κρίνεται ημιτελές

admin

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε. Αποδοχή Διαβάστε περισσότερα