Connect with us

Δήμος

Οι δεσμεύσεις της “Ανατροπής” για την ανάπτυξη του Τουρισμού

Published

on

Τις δεσμεύσεις της για την ανάπτυξη του  Τουρισμού έδωσε στη δημοσιότητα η παράταξη “Ανατροπή”.

Ο συνδυασμός αναφέρει:

“Η ανάπτυξη του τουρισμού είναι ένας σημαντικός τομέας που πρέπει ο Δήμος Ανατολικής Σάμου να δώσει προτεραιότητα. Με οργανωμένα βήματα ο τουρισμός μπορεί και πρέπει να επιφέρει οικονομικά οφέλη σε όλους. Για το λόγο αυτό, η “Ανατροπή”, με υποψήφιο Δήμαρχο τον Χρήστο Χατζηχριστοδούλου, προτείνει τη θέσπιση θεματικού Αντιδημάρχου, με έδρα της Αντιδημαρχίας το νέο Δημαρχιακό Μέγαρο στο Πυθαγόρειο και παράρτημα στο Κοκκάρι.

Αξίζει να σημειωθεί δε ότι στον νέο Δήμο Ανατολικής Σάμου ο τουρισμός είναι βασικός πυλώνας, διότι ο συγκεκριμένος Δήμος έχει εντονότερη τουριστική κίνηση έναντι του υπόλοιπου νησιού, λόγω του πλήθους τουριστικών προορισμών, των μνημείων αλλά και του αριθμού των καταλυμάτων. Είναι σημαντικό, λοιπόν, να τύχει ο τομέας αυτός προσεκτικής διαχείρισης, έτσι ώστε να καταμεριστούν τα οφέλη από τον τουρισμό σε όλους τους επιχειρηματίες του χώρου και να αποφύγουμε να μονοπωλήσουν τα κέρδη λίγοι κερδοσκόποι.

Η ομάδα ανάπτυξης και στήριξης του τουρισμού θα περιλαμβάνει τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο και βασικούς υπαλλήλους-στελέχη που θα δραστηριοποιούνται σε όλους τους σχετικούς τομείς. Επιπρόσθετα, θα συνεπικουρεί τον προγραμματισμό, την οργάνωση και διεύθυνση της Αντιδημαρχίας ο επιλεγμένος επιστημονικός συνεργάτης του Δήμου, ο οποίος θα έχει υποχρεωτικά επιστημονικές γνώσεις, σπουδές και εμπειρία σε αυτό τον τομέα.

Βασικά νομικά πρόσωπα του Δήμου που συνεπικουρούν στο έργο της Αντιδημαρχίας και βρίσκονται στον ίδιο χώρο διοίκησης είναι ο Δ.Ο.ΤΟΥΡ.Σ. και ο Δ.Ο.Π.ΠΟ.Ν.Α.Σ., που θα στελεχωθούν από δημοτικούς συμβούλους που μπορούν να προσφέρουν και να εργαστούν σε αυτό τον τομέα, αλλά και από δημότες οι οποίοι τεκμηριωμένα έχουν εμπειρία και γνώσεις στο αντικείμενο.

Βασικοί συνεργάτες θα είναι και οι αρμόδιοι φορείς και οι σύλλογοι, που σε τακτά χρονικά διαστήματα θα καταθέτουν απόψεις και θα προτείνουν μέτρα στην Αντιδημαρχία Τουρισμού. Επιπρόσθετα, πολλά ζητήματα σχετικά με τον τουρισμό θα διευθετηθούν σε συνεργασία με τον Δήμο Δυτικής Σάμου, μιας και τα νομικά πρόσωπα στους νέους Δήμους θα μετατραπούν σε συνδέσμους.

Η ανάπτυξη του τουρισμού θα στηριχτεί σε 3 βασικούς άξονες:

  1. Πρώτος άξονας: Βελτιώνουμε τον τόπο μας
  1. Δεύτερος άξονας: Ενθαρρύνουμε εναλλακτικές μορφές τουρισμού
  1. Τρίτος άξονας: Διαφημίζουμε το νησί μας

Αναλυτικότερα:

  • Πρώτος άξονας: Βελτιώνουμε τον τόπο μας – Δημιουργούμε υποδομές.

Πρώτα απ’ όλα πρέπει να «φτιάξουμε» το νησί μας, τον τόπο μας. Απλά πράγματα, που όμως κάνουν την διαφορά γιατί είναι αναγκαία, αλλά και υψηλών προδιαγραφών υποδομές, που θα μπορούν να εξυπηρετήσουν τους επισκέπτες.

Σε αυτόν τον άξονα περιλαμβάνεται η καθαριότητα του Δήμου, ο καλλωπισμός των δημοτικών χώρων με πράσινο, η δημιουργία δημοτικών τουαλετών και λουτρών, η δημιουργία πεζοδρομίων και η πεζοδρόμηση ορισμένων δρόμων.

Προϋπόθεση όλων αυτών είναι η ανάγκη να επαναχαραχθεί το χωροταξικό του Δήμου, ώστε να μπορούν να δημιουργηθούν και άλλες τουριστικές υποδομές και καταλύματα. Επίσης, πρέπει να συσταθούν κατάλληλες υποδομές στα λιμάνια και πλωτές μαρίνες για τους επισκέπτες με σκάφη. Ο εμπορικός και ο επιβατικός σταθμός στο Βαθύ πρέπει να λειτουργεί σε 24ωρη βάση και να δημιουργηθεί ανάλογος σταθμός στο Πυθαγόρειο.

  • Δεύτερος άξονας: Ενθαρρύνουμε – προωθούμε εναλλακτικές μορφές τουρισμού.

Η αύξηση της τουριστικής επισκεψιμότητας είναι ο διακαής πόθος των Σαμιωτών. Είναι, λοιπόν, μεγάλο το στοίχημα να επεκταθεί χρονικά η τουριστική περίοδος, ώστε τα τουριστικά καταλύματα να αξιοποιούνται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, οι επιχειρήσεις εστίασης να ευημερήσουν και οι Σαμιώτες να έχουν εργασία. Αυτό θα γίνει ενθαρρύνοντας και οργανώνοντας εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Τέτοιες μορφές είναι ο περιπατητικός τουρισμός, ο εκκλησιαστικός – μοναστικός τουρισμός, ο σχολικός τουρισμός, ο καταδυτικός τουρισμός, ο τουρισμός δράσης, ο τουρισμός ευεξίας, ο οικοτουρισμός, ο αγροτοτουρισμός και ο αθλητικός τουρισμός. Βέβαια πρέπει να ετοιμάσουμε τις αντίστοιχες υποδομές, ώστε να επιδεικνύονται τέτοιες μορφές (π.χ. θεματικό πάρκο λουλουδιών, Πάρκο ζωής και παρατήρησης του

Χαμαιλέοντα, Κέντρο πληροφοριών για το χρυσό Τσακάλι, συνέδρια πάνω στις τοπικές καλλιέργειες και παραγωγές, ιστιοπλοϊκές συναντήσεις, ποδηλατικοί αγώνες, προώθηση της προετοιμασίας αθλητικών ομάδων, περιπατητικές συναντήσεις, σπηλαιολογική περιήγηση, πολιτιστικά και λαογραφικά συνέδρια, μνημειακά αφιερώματα κλπ).

  • Τρίτος άξονας: Διαφημίζουμε το νησί μας.

Σε αυτόν τον άξονα απαιτούνται προσεκτικές και στοχευμένες κινήσεις, ώστε να προβάλλεται ο Δήμος μας προς τους δυνητικούς επισκέπτες, αλλά και να διαφημίζεται μέσω αυτών. Τέτοιες κινήσεις είναι οι εξής:

  1. Πλήρης ετήσια μελέτη, σε συνεργασία με τους φορείς και τους επαγγελματίες του τουρισμού, για να επιλεγεί σε ποιες τουριστικές εκθέσεις πρέπει να συμμετέχουμε, ποιοι θα εκπροσωπήσουν το Δήμο και με ποιο υλικό.
  1. Ετήσια ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου με θέμα τον τουρισμό στο τέλος κάθε χρόνου, ώστε να τοποθετηθούν οι σχετικοί φορείς, να γίνει απολογισμός της χρονιάς που πέρασε και να επανακαθοριστούν οι στόχοι και τα έργα που χρειάζονται, ώστε να αναπτυχθεί ο τουρισμός.
  1. Δημιουργία site – τουριστικού οδηγού για το νησί της Σάμου, ώστε να βρίσκει ο μελλοντικός-δυνητικός επισκέπτης όποια πληροφορία χρειάζεται για το νησί.
  1. Δημιουργία μόνιμων διαφημιστικών περιπτέρων της Σάμου στα μεγάλα κέντρα της Ελλάδας, σε συνεργασία με τους συλλόγους Σαμιωτών που υπάρχουν εκεί.
  1. Συνεργασία με τους αδελφοποιημένους Δήμους ανά την Ελλάδα και τον κόσμο, ώστε να μελετηθεί η στήριξη βοήθειας και προώθηση του Δήμου μας στους δημότες τους, και να επισκέπτονται τον Δήμο μας, ειδικά σε περιόδους μικρής τουριστικής κίνησης.
  1. Δημιουργία ψηφιακής κάρτας επισκέπτη και καταγραφή αυτών, ώστε να ενημερώνονται αυτόματα για τις εξελίξεις στα θέματα τουρισμού, όπως για προωθητικές-εκπτωτικές κινήσεις.
  1. Δημιουργία και λειτουργία λαογραφικών μουσείων, αλλά και μουσείων συγκεκριμένων θεματικών ενοτήτων (π.χ. Μουσείο Καδή στους Σπαθαραίους, Μουσείο Σούμας στο Πάνδροσο, Μουσείο Ελιάς και Λαδιού στον Παγώνδα, Μουσείο

Αγγειοπλαστικής στους Μαυρατζαίους, Μουσείο Οίνου στους Βουρλιώτες, Μουσείο Σταυρίδη στο Α. Βαθύ κτλ.)

  1. Δημιουργία εκθεσιακών χώρων με τοπικά προϊόντα.
  1. Δημιουργία τουριστικών περιπτέρων σε κομβικά σημεία του Δήμου για πληροφορίες.
  1. Διεξαγωγή πολλαπλάσιων πολιτιστικών εκδηλώσεων και συνεργασία με πολιτιστικούς συλλόγους και φορείς για τον σκοπό αυτό.

Ανατροπή …

Η επιλογή μου … Η ψήφος μου … Η Σάμος μου”

Comments

comments

Δήμος

Γ. Στάντζος : Υπέρ των συμφερόντων των πολιτών και των εργαζομένων των δύο νέων δήμων

Published

on

By

Το υπόμνημα που κατέθεσε στο χθεσινό δημοτικό συμβούλιο Σάμου σχετικά με την κατανομή προσωπικού του καταργούμενου Δήμου Σάμου στους μεταβατικούς Ο.Ε.Υ. των νέων δήμων έδωσε στη δημοσιότητα ο Δήμαρχος Ανατολικής Σάμου κ. Γιώργος Στάντζος.

Αναλυτικά.

Ώριμη, συνετή και υπέρ των συμφερόντων των πολιτών και των εργαζομένων των δύο νέων- υπό σύσταση Δήμων του νησιού μας- η απόφαση που έλαβε εχθές το Δημοτικό Συμβούλιο Σάμου για την κατανομή προσωπικού του καταργούμενου Δήμου Σάμου στους μεταβατικούς Ο.Ε.Υ. των νέων Δήμων.

Ακολουθεί το ΥΠΟΜΝΗΜΑ με τις θέσεις μας όπως παρουσιάσθηκε στην συνεδρίαση.

ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΣΑΜΟΥ

 

Το Δημοτικό Συμβούλιο Σάμου συνεδριάζει σήμερα 09 Ιουλίου 2019 για τα παραπάνω σοβαρότατα θέματα στο πέρας του χρονικού ορίου -αν όχι εκπρόθεσμα -των όσων ο νόμος 4600/2019 στο άρθρο . 155 παρ. 3 ορίζει ότι : «Σε περίπτωση που οι αποφάσεις του πρώτου εδαφίου δεν δημοσιευθούν μέσα στην οριζόμενη προθεσμία, η κατάρτιση των Μεταβατικών Ο.Ε.Υ. και η κατανομή του προσωπικού του καταργούμενου δήμου στις συνιστώμενες θέσεις αυτών γίνεται με απόφαση του Συντονιστή στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως» . Δηλαδή μέχρι της 09 Ιουλίου 2019 θα πρέπει να έχουν δημοσιευθεί στο ΦΕΚ οι σχετικές αποφάσεις του Δ.Σ. για την κατάρτιση των Μεταβατικών Ο.Ε.Υ. και την κατανομή του προσωπικού του καταργούμενου Σάμου στις συνιστώμενες θέσεις αυτών .

Η νομοθετική ρύθμιση (ν.4600/2019) που θεσπίστηκε περί επανασχεδιασμού των ορίων των Δήμων και μεταξύ αυτών και του Δήμου Σάμου εκπονήθηκε με προχειρότητα δίχως διάλογο, δίχως απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου χωρίς λογικά κριτήρια κι επαρκή χρόνο, ώστε να προετοιμαστούν κατάλληλα κι όχι αιφνιδιαστικά οι οργανισμοί της αυτοδιοίκησης και οι τοπικές κοινωνίες.

Ο Διαχωρισμός αυτός σίγουρα θα επιφέρει πολλά προβλήματα, σε βάρος της αυτοδιοίκησης, των δημοτών αλλά και των υπαλλήλων που θα κληθούν να επιφορτιστούν το βάρος της νέας αυτής μεταρρύθμισης. Οι ρυθμίσεις του έρχονται σε αντίθεση με το νομοθέτημα του ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ όπου στο άρθρο 2Α διαχωρίζονται οι Δήμοι ως εξής:

«Κατηγορίες Δήμων

  1. Οι δήμοι, με βάση τον πληθυσμό τους, τα ιδιαίτερα γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά τους, τα βασικά χαρακτηριστικά της οικονομικής δραστηριότητας εντός των ορίων τους, το βαθμό αστικοποίησής τους, την ένταξή τους ή μη σε ευρύτερα πολεοδομικά συγκροτήματα μητροπολιτικού χαρακτήρα και τη θέση τους στη διοικητική διαίρεση της χώρας, διακρίνονται στις εξής κατηγορίες:

β) Μεγάλοι Ηπειρωτικοί Δήμοι & Πρωτεύουσες Νομών. Στην κατηγορία αυτή υπάγονται όλοι οι ηπειρωτικοί δήμοι, καθώς και οι δήμοι της Περιφέρειας Κρήτης και της Περιφερειακής Ενότητας Ευβοίας, με πληθυσμό άνω των 25.000 κατοίκων, με βάση τα στοιχεία πραγματικού πληθυσμού της τελευταίας απογραφής της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, καθώς και οι δήμοι που αποτελούν πρωτεύουσα νομού.

  1. Οι κατηγορίες της προηγούμενης παραγράφου λαμβάνονται υπ’ όψη ιδίως για τον καθορισμό των αρμοδιοτήτων των δήμων, σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις, για την κατάρτιση των Οργανισμών Εσωτερικής Υπηρεσίας των ΟΤΑ α’ βαθμού, για την κατανομή των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων (ΚΑΠ), καθώς και για την κατανομή και αξιοποίηση των πάσης φύσεως προγραμμάτων χρηματοδότησης των δήμων από εθνικούς ή ευρωπαϊκούς πόρους.»

Αρκετές υπηρεσίες του λειτουργούντος Δήμου Σάμου, είναι ήδη υποστελεχωμένες, ιδιαίτερα δε σε εξειδικευμένες ειδικότητες. Υπάρχουν περιπτώσεις ειδικοτήτων που δεν φτάνουν να καλύψουν το σύνολο των αναγκών στον ένα και μοναδικό Δήμο Σάμου, συνεπώς η κατανομή τους σε περισσότερους του ενός Δήμου, οδηγεί εκ των πραγμάτων, σε περισσότερες, αυτόνομες μεν, εντελώς αναποτελεσματικές δε υπηρεσίες, που δεν θα μπορούν να επιτελέσουν ούτε τις βασικές τους λειτουργίες. Προβλέπεται βέβαια, ότι για τις περιπτώσεις που θα απαιτηθεί επιπλέον προσωπικό, αυτό θα προσληφθεί με κατ’ επείγουσες διαδικασίες, πράγμα όμως που όλοι γνωρίζουμε, ότι ακόμα και μ’ αυτόν τον τρόπο θα απαιτήσει ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα.

Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα, σε λιγότερο από 10 χρόνια, θα είναι η δεύτερη φορά που οι υπάλληλοι των Δήμων που διασπώνται, θα κληθούν με αναγκαστικές τοποθετήσεις και στο πλείστο των περιπτώσεων χωρίς τη σύμφωνη γνώμη τους, να διαταράξουν την προσωπική και οικογενειακή τους γαλήνη και ισορροπία και να επιβαρυνθούν και το όποιο οικονομικό κόστος που αυτές οι υποχρεωτικές μετακινήσεις θα επιφέρουν. Επιπροσθέτως θα επιβαρυνθούν και με επιπλέον ώρες μετακίνησης πέραν του ωραρίου εργασίας για μετάβαση στον τόπο εργασίας, γεγονός που αντίκεινται σε κάθε αρχή ίσης μεταχείρισης.

Οι υποχρεωτικές μετακινήσεις, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του υπαλλήλου, μπορεί να εγείρουν κολλήματα νομικής φύσεως, με υπαλλήλους που θα θεωρούν ότι αδικήθηκαν για πολλούς και διάφορους λόγους, καταλήγοντας αυτές οι υποθέσεις να εκδικάζονται σε δικαστικές αίθουσες.

Αποτέλεσμα αυτού και λόγω των γνωστών χρονοβόρων διαδικασιών εκδίκασης, θα είναι το όλο θέμα να παραμένει σε εκκρεμότητα συμπαρασύροντας την ολοκλήρωση της οργάνωσης των νέων Δήμων.

Προκειμένου να εκλείψουν όλα τα προαναφερθέντα προβλήματα προτείνουμε:

 Η αίτηση του εκάστοτε υπαλλήλου, που έχει κατατεθεί σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 155, παρ. 2 του ν.4600/2019, να είναι δεσμευτική και να αποτελέσει το μόνο κριτήριο για την κατανομή του υπάρχοντος προσωπικού. Επίσης να ληφθεί ενισχυτικά υπόψη και ο φορέας αρχικής προέλευσης των υπαλλήλων κατά το έτος 2011, όταν δημιουργήθηκε ο ενιαίος Δήμος Σάμου.

 Τα κενά που ενδεχομένως θα δημιουργηθούν, να καλυφθούν όπως ήδη προβλέπεται από το νόμο, με κατ’ επείγουσες διαδικασίες πρόσληψης, κινητικότητας και μετάταξης, χωρίς την υποχρέωση δημιουργίας ψηφιακού οργανογράμματος και περιγραμμάτων θέσεων εργασίας, για τα δυο πρώτα χρόνια λειτουργίας των νέων δήμων.

 Οι υπάλληλοι που δεν έχουν ενταχθεί στον Δήμο της προτίμησής τους, να έχουν την ευκαιρία να μετακινηθούν σε αυτόν με αίτησή τους, μετά την έγκριση του νέου Ο.Ε.Υ, χωρίς το αμφιβόλου αξιοπιστίας «κριτήριο» της αναλογίας του 65% δεδομένου ότι οι Δήμοι είναι ήδη υποστελεχωμένοι, και το ανωτέρω κριτήριο δεν θα πληρείται ποτέ, με αποτέλεσμα η συγκεκριμένη πρόβλεψη να καθίσταται άνευ ουσίας.

Σε περίπτωση που θα παραμείνει το ποσοστό αυτό, θα παρουσιαστεί το κάτωθι φαινόμενο:

Ο προτιμητέος Δήμος θα προκηρύσσει θέσεις εργασίας για ειδικότητες τις οποίες ενδιαφέρονται να καλύψουν οι υφιστάμενοι υπάλληλοι, στους οποίους όμως, λόγω των ανωτέρω προαπαιτούμενων, δεν θα δίνεται η δυνατότητα να τις καλύψουν με μετάταξη. Κι έτσι θα παρουσιαστεί ο “παραλογισμός”, ο προτιμητέος Δήμος ενός υπαλλήλου να προσλαμβάνει νέο προσωπικό, την ίδια ώρα που «τιμωρητικά», ο υφιστάμενος υπάλληλος, θα είναι εξαναγκασμένος, να μετακινείται πολλά χιλιόμετρα ημερησίως.

 Σε περίπτωση υποχρεωτικής μετακίνησης υπαλλήλου, παρά τη θέλησή του και ως την επιστροφή του στο Δήμο της αρχικής του προτίμησης, προτείνουμε τη θέσπιση μηνιαίου επιδόματος κίνησης.

 Σχετικά με τα κριτήρια τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για την επιλογή των υπαλλήλων που θα μετακινηθούν σε Δήμο εκτός αυτού της προτίμησής τους, να υπάρξει σαφής μοριοδότηση ή ορισμός για όλα τα κριτήρια έτσι ώστε να τηρηθεί η αρχή της ισότητας και να αποφευχθούν φαινόμενα υποκειμενικών κρίσεων.

 Σχετικά με την ποσοστιαία κατανομή του προσωπικού μεταξύ των νέων Δήμων, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη και το γεγονός ότι ο νεοσύστατος Δήμος Ανατολικής Σάμου, με πληθυσμό 20.513 κατοίκων (έναντι 12.464 κατοίκων στο Δήμο Δυτικής Σάμου), όπως επίσης ότι είναι Δήμος Πρωτεύουσας Νομού ο οποίος διαθέτει :

Τις μεγαλύτερες ξενοδοχειακές μονάδες και τις περισσότερες τουριστικές επιχειρήσεις του Νομού , λόγω των τουριστικών περιοχών Πυθαγορείου-Κοκκαρίου.

o 2 Πύλες εισόδου (Βαθύ-Πυθαγόρειο)και 3 λιμάνια .

Μαρίνα ελλιμενισμού τουριστικών 235 σκαφών, με σύγχρονη υποδομή και υπηρεσίες.

o Τη μοναδική εγκατάσταση ΟΕΔΑ ΧΥΤΑ που έχει απομείνει στο νησί της Σάμου.

o Το μοναδικό αεροδρόμιο του νησιού

o Αρχαιολογικούς χώρους, μουσεία.

o Δομή Φιλοξενίας Μεταναστών -Προσφύγων

o Βιολογικούς καθαρισμούς , 5 στο Δήμο Ανατολικής Σάμου, έναντι 2 στο Δήμο Δυτικής Σάμου

o Τα 2/3 του συνόλου της έκτασης του νησιού που περιλαμβάνει αστικές, ορεινές κ’ ημιορεινές περιοχές.

o Προστατευόμενη περιοχή (Πυθαγόρειο) από την UNESCO ως παγκόσμιο μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς, με όλες τις υποχρεώσεις που αυτό συνεπάγεται.

o Βιωματικό Μουσείο Ναυπηγικών & Ναυτικών Τεχνών στο Ηραίον.

o Προστατευόμενες περιοχές φυσικού κάλους &NATURA.

 

o Πλήθος σχολικών κτιρίων, παιδικών σταθμών (6 σε σύνολο 8), κατασκηνώσεων

δημοτικών κτιρίων συμπεριλαμβανομένου ενός σύγχρονου Δημοτικού μεγάρου στο Πυθαγόρειο το οποίο σύντομα θα ενταχθεί λειτουργικά στις υπηρεσίες του νέου Δήμου. Κοινωνικές Δομές, Κέντρο Κοινότητας, Κοινωνικό Παντοπωλείο (τα οποία απαιτούν στελέχωση με επαρκές και καταρτισμένο προσωπικό για την κάλυψη των προμηθειών, τεχνικών παρεμβάσεων, διοικητικών θεμάτων, οικονομικής διαχείρισης κλπ) καθώς και το μοναδικό Δημοτικό Γηροκομείο στη πόλη της Σάμου.

 

o Πολλά και σημαντικά έργα σε εξέλιξη, αναφέρουμε ενδεικτικά:

Ενίσχυση Ύδρευσης Δημοτικών Ενοτήτων Βαθέος (Σάμου-Βαθέος-Παλαιοκάστρου)

ΞΕΝΙΑ Σάμου

Αναβάθμιση Αθλητικών Εγκαταστάσεων

Εκσυγχρονισμό σχολικών κτιρίων & Βρεφονηπιακών Σταθμών

Ενεργειακή Αναβάθμιση Δημαρχιακού Μεγάρου Σάμου

Αναβάθμιση & Διαμόρφωση Δημοτικού Κήπου Σάμου.

 

Οφείλουμε να καλλιεργήσουμε μια νέα φιλοσοφία στους εργαζόμενους και τις υπηρεσίες του Δήμου – δηλαδή, στους άμεσους συνεργάτες κάθε Δημοτικής Αρχής- ώστε να ανταποκριθούν με όλες τους τις δυνάμεις στον σημαντικότατο κοινωνικό ρόλο που επιτελούν. Να ενισχύσουμε τις κοινωνικές υπηρεσίες του δήμου και να ιδρύσουμε νέες δομές κοινωνικής αλληλεγγύης. Να δημιουργήσουμε δομές και λειτουργίες όπου οι υπηρεσίες θα λειτουργούν με εποπτεία αλλά αυτοδύναμα επιτελώντας το έργο τους στην καθημερινότητα και τον σχεδιασμό δίχως τα αρνητικά παρεπόμενα της «διαμεσολάβησης» του πολιτικού προσωπικού. Οι πολίτες και οι ανάγκες τους πρέπει εξυπηρετούνται με αποτελεσματικότητα, αξιοκρατία και διαφάνεια.

Οι δύο νέοι Δήμοι που προέκυψαν απ’ την τροπολογία (Δήμος Ανατολικής & Δήμος Δυτικής Σάμου),χρειάζονται πρόσθετους πόρους, χρηματοδότηση, προσωπικό, υλικοτεχνική υποδομή, επαρκείς υπηρεσίες και κατ’ επείγουσες προσλήψεις στις κενές οργανικές θέσεις που θα προκύψουν απ’ τους νέους ΟΕΥ, προκειμένου να καταστούν λειτουργικοί.

Το Δημοτικό Συμβούλιο σεβόμενο την αυτοτέλεια της αυτοδιοίκησης , την εξασφάλιση της λειτουργίας των δύο νέων Δήμων, τα συμφέροντα του οργανισμού που διοικούν και την διαφύλαξη των εργασιακών δικαιωμάτων των υπαλλήλων του, πρέπει να αναλάβει την ευθύνη εφαρμογής των διατάξεων του διαχωρισμού του Δήμου ,να λάβει σχετική απόφαση εντός των νόμιμων προθεσμιών και να μην αποπέμψει το θέμα στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση .

 

 

Comments

comments

Continue Reading

Δήμος

Έτσι θα μοιραστούν οι υπάλληλοι στους Δήμους Ανατολικής και Δυτικής Σάμου

Published

on

By

Συζητήθηκε στο δημοτικό συμβούλιο Σάμου το θέμα της κατανομής του προσωπικού στους δύο νέους δήμους που δημιουργούνται μετά τη διάσπαση του ενιαίου δήμου Σάμου.

Μέσα από διάλογο , κατάθεση προτάσεων και προβληματισμού τα μέλη του Δ.Σ. κατέληξαν σε απόφαση – πρόταση προς την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Βόρειου Αιγαίου.

Η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου την οποία ψήφισαν υπέρ 13 σύμβουλοι, και 4 παρών, ήταν η κατανομή των υπαλλήλων στους δήμους Ανατολικής και Δυτικής Σάμου να γίνει με βάσει την αίτηση που είχαν υπογράψει οι υπάλληλοι το προηγούμενο διάστημα στην οποία δήλωναν σε ποιο δήμο επιθυμούσαν να εργαστούν από την 1η Σεπτεμβρίου.

Υπήρξε και πρόταση από την Λαϊκή Συσπείρωση την οποία ψήφισαν 5 δημοτικοί σύμβουλοι και ένας όχι.

Βάσει των αιτήσεων, 99 υπάλληλοι επιθυμούν να εργαστούν στο δήμο Δυτικής Σάμου από τους οποίους οι 70 περίπου είναι εργάτες καθαριότητας, ενώ στην Ανατολική Σάμο, ο αριθμός των υπαλλήλων θα ανέρχεται από την 1η Σεπτεμβρίου στους 211.

Το οργανόγραμμα των δύο νέων δήμων πέρασε ομοφωνα.

Την συνεδρίαση παρακολούθησαν οι Δήμαρχοι Ανατολικής και Δυτικής Σάμου, κ.κ Γιώργος Στάντζος και Αλέξανδρος Λυμπέρης, δημοτικοί υπάλληλοι όπου και τοποθετήθηκαν επί του θέματος, όπως επίσης και εκλεγμένοι δημοτικοί σύμβουλοι με τη νέα δημοτική αρχή.

Comments

comments

Continue Reading

Δήμος

Συνεδριάζει την Τρίτη το Δημοτικό Συμβούλιο Σάμου

Published

on

By

Συνεδριάζει την Τρίτη, 9 Ιουλίου, στις 7 μ.μ., το Δημοτικό Συμβούλιο Σάμου με 39 θέματα στην ημερήσια διάταξη. Ακολουθούν, αναλυτικά, τα θέματα προς συζήτηση και ψήφιση.

1. Ψήφιση μεταβατικού Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας Δήμου Ανατολικής Σάμου. Εισηγητής: Εκτελεστική επιτροπή- Δ/νση Διοικητικού- προγραμματισμός.

  1. Ψήφιση μεταβατικού Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας Δήμου Δυτικής Σάμου. Εισηγητής: Εκτελεστική επιτροπή-Δ/νση Διοικητικού- προγραμματισμός

  2. Κατανομή προσωπικού του καταργούμενου Δήμου Σάμου στους μεταβατικούς Ο.Ε.Υ. των νέων Δήμων.
    Εισηγητής: Εκτελεστική επιτροπή-Δ/νση Διοικητικού- προγραμματισμός.

  3. Έγκριση τροποποιημένου Ολοκληρωμένου Πλαισίου Δράσης (Ο.Π.Δ ) Δήμου Σάμου και εποπτευμένων ΝΠΔΔ.
    Εισηγητής: Οικονομική επιτροπή –Δ/νση Οικονομικού

  4. Αναμορφώσεις προϋπολογισμού Δήμου Σάμου οικονομικού έτους 2019.
    Εισηγητής: Οικονομική επιτροπή –Δ/νση Οικονομικού

  5. Εκλογή υδρονομέων άρδευσης 2019.
    Εισηγητής: Δ/νση Διοικητικού

  6. Πρόσληψη προσωπικού για έκτακτες και επείγουσες ανάγκες κάλυψης Πυροπροστασίας.
    Εισηγητής: Δ/νση Διοικητικού.

  7. Σύναψη πρωτοκόλλου συνεργασίας μεταξύ Δήμου Σάμου και Δήμου Ορεστιάδας.
    Εισηγητής: Βασιλειάς Δημήτρης Γ.Γ Δήμου Σάμου.

  8. Παραχώρηση Χώρου – Υπογραφή σύμβασης για τη λειτουργία του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε) / Κέντρου Εκπαίδευσης για την Αειφορία (Κ.Ε.Α)
    Σάμου.
    Εισηγητής: Βασιλειάς Δημήτρης Γ.Γ Δήμου Σάμου.

  9. Έγκριση Διαγράφων και νέων αιτήσεων νηπίων και βρεφών στους παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς Δήμου Σάμου.
    Εισηγητής:Δ/νση Παιδικών και Bρεφονηπιακών σταθμών Δήμου Σάμου.

  10. Διατύπωση γνώμης σχετικά με την Λειτουργία παραρτήματος Νηπιαγωγείου Μαραθοκάμπου.
    Εισηγητής: Αμυρσώνης Κων/νος πρόεδρος Δ.Σ

  11. Έγκριση πρότασης συνεργασίας για πρακτική άσκηση φοιτητών στην συμβουλευτική και την Ψυχοθεραπεία από το Μητροπολιτικό Κολλέγιο Αθηνών (AMC).
    Εισηγητής: Δ/νση Κοινωνικής προστασίας παιδείας & Δημόσιας Υγείας.

  12. Έγκριση εκτάκτων χρηματικών Βοηθημάτων για έκτακτες και σοβαρές ανάγκες σε ευπαθείς ομάδες.
    Εισηγητής:Δ/νση Κοινωνικής προστασίας παιδείας & Δημόσιας Υγείας.

  13. Παραχώρηση κατασκηνωτικού χώρου ΠΡΙΝΙΑ στο Σώμα Ελληνικού Οδηγισμού και σε μαθητές δημοτικών σχολείων από τη Κύπρο.
    Εισηγητής:Δ/νση Κοινωνικής προστασίας παιδείας & Δημόσιας Υγείας.

  14. Έγκριση δαπάνης για τον εορτασμό της 6ηςΑυγούστου.
    Εισηγητής:Αμυρσώνης Κων/νος πρόεδρος Δ.Σ

  15. Έγκριση δαπάνης για την μεταφορά των συνοδών της αποστολής του Δήμου Σάμου στον Δήμο Γκρειβσβαλντ για την ολοκλήρωση του δεύτερου επιπέδου του Μαθηματικού
    Διαγωνισμού.
    Εισηγητής: Αμυρσώνης Κων/νος πρόεδρος Δ.Σ

  16. Έγκριση της υπ’ αριθμ. 17/2019 απόφασης του ΝΠΔΔ ΣΑΜΙΑΚΗ ΑΡΩΓΗ με θέμα Αποδοχή ποσού προερχόμενου από ΕΕΤΑΑ ΑΕ Καταβολή Δ’ Δόσης για τη λειτουργία του Προγράμματος ΒσΣ.
    Εισηγητής: Πατσίδης Κυριάκος πρόεδρος ΝΠΔΔ

  17. Αντικατάσταση μέλους του Δκ/Σ του ΝΠΔΔ «ΣΑΜΙΑΚΗ ΑΡΩΓΗ».
    Εισηγητής: Πατσίδης Κυριάκος πρόεδρος ΝΠΔΔ.

  18. Έγκριση απόφαση του Δκ/Σ του ΝΠΔΔ Δ.Ο.ΤΟΥΡ.Σ με θέμα: 2ηΑναμόρφωση προϋπολογισμού τροποποίηση τεχνικού προγράμματος και προγράμματος Δράσης.
    Εισηγητής: Βασιλείου Μάριος πρόεδρος ΝΠΔΔ.

  19. Αποδοχή των όρων ένταξης στο πρόγραμμα «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ Ι» του έργου «ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΒΑΘΕΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΑΜΟΥ»
    Εισηγητής: Βασιλειάς Δημήτρης Γ.Γ Δήμου Σάμου

  20. Χορήγηση παράτασης του έργου Βελτίωση και στατική ενίσχυση σχολικού συγκροτήματος 1ουκαι 2ουΓυμνασίου ΔΕ Βαθέος Δήμου Σάμου.
    Εισηγητής:Δ/νση Τεχνικών υπηρεσιών.

  21. Τροποποίηση ενδεικτικής προθεσμίας περαίωσης του έργου «ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΩΝ Δ.Ε ΒΑΘΕΟΣ (ΣΑΜΟΥ- ΒΑΘΕΟΣ ΠΑΛ/ΚΑΣΤΡΟΥ).
    Εισηγητής: Δ/νση Τεχνικών υπηρεσιών.

  22. Ορισμός επιτροπής παραλαβής του έργου: ΗΛΕΚΤΡΟΦΩΤΙΣΜΟΣ ΓΗΠΕΔΟΥ ΣΑΜΟΥ Ν, ΣΑΜΟΥ.
    Εισηγητής: Δ/νση Τεχνικών υπηρεσιών.

  23. Έγκριση χορήγησης παράτασης του έργου ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΚΗΠΟΥ.
    Εισηγητής: Δ/νση Τεχνικών υπηρεσιών.

  24. Έγκριση πρωτοκόλλου οριστικής παραλαβής του έργου «ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟΥ».
    Εισηγητής: Δ/νση Τεχνικών υπηρεσιών.

  25. Έγκριση πρωτοκόλλου οριστικής παραλαβής του έργου ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΠΟΛΕΩΣ ΣΑΜΟΥ.
    Εισηγητής:Δ/νση Τεχνικών υπηρεσιών.

  26. Έγκριση πρωτοκόλλου παραλαβής της προμήθειας «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΠΡΟΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΩΝ ΑΙΘΟΥΣΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΔΙΧΡΟΝΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 1ΟΥΚΑΙ 2ΟΥΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΣΑΜΟΥ».
    Εισηγητής: Δ/νση Τεχνικών υπηρεσιών.

  27. Χορήγηση παράτασης προθεσμίας του έργου : ΕΡΓΑ ΑΝΑΔΕΙΞΗΣ ΦΥΣΙΚΟΥ ΤΟΠΙΟΥ ΣΠΗΛΙΑΣ ΠΥΘΑΓΟΡΑ».
    Εισηγητής: Δ/νση Τεχνικών υπηρεσιών.

  28. Έγκριση μελέτης καθορισμός τρόπου εκτέλεσης του έργου «Αποκατάσταση ζημιών οικίας Μένεγα οι οποίες προκληθήκαν από το αποχετευτικό δίκτυο της ΔΚ Καρλοβάσου 2000-2014.
    Εισηγητής: Δ/νση Τεχνικών υπηρεσιών.

  29. Παραλαβή εξωτερικών δικτύων διανομής ύδρευσης ΔΕ Καρλοβάσου και ΔΕ Μαραθοκάμπου.
    Εισηγητής:Δ/νση Τεχνικών υπηρεσιών.

  30. Έγκριση πρωτοκόλλου προσωρινής και οριστικής παραλαβής του έργου: ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΓΩΓΟΥ ΣΤΗΝΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΔΕΣΗ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΤΑΥΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΥΠΗΚΟΟΤΗΤΑΣ ΣΑΜΟΥ ΜΕ ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ ΠΟΛΕΩΣ ΣΑΜΟΥ.
    Εισηγητής:Δ/νση Τεχνικών υπηρεσιών.

  31. Έγκριση 2ουΑΠΕ του έργου : ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΤΟΛΙΣΘΗΣΕΩΝ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΗΣ ΣΑΜΟΥ (Χ.Θ, 3+850, 5 +900, 6+370).
    Εισηγητής: Δ/νση Τεχνικών υπηρεσιών.

  32. Έγκριση μελέτης τρόπος εκτέλεσης του έργου: «ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΠΟ ΚΑΤΟΛΙΣΘΗΤΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΑΡΛΟΒΑΣΟΥ».
    Εισηγητής: Δ/νση Τεχνικών υπηρεσιών.

  33. Έγκριση μελέτης – τρόπος εκτέλεσης του έργου «ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΣΦΑΛΤΙΚΗΣ ΣΤΡΩΣΗΣ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΟΙΚΙΣΜΟΥ ΒΛΑΜΑΡΗΣ».
    Εισηγητής:Δ/νση Τεχνικών υπηρεσιών.

  34. Ορθή επανάληψη της υπ’ αριθμ. 11/2019 απόφασης του Δ.Σ εκ παραδρομής ανάθεση υπολόγου διαχειριστή και υπευθύνου διαχείρισης του έργου: ΠΛΗΡΗ ΑΝΑΚΑΙΝΗΣΗ ΚΟΙΤΩΝΩΝ ΙΑΤΡΙΚΟΥ ΚΑΙ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΝΟΜΑΡΧΕΙΑΚΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΣΑΜΟΥ – ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΟΙΚΩΝ.
    Εισηγητής:Δ/νση Οικονομικών υπηρεσιών

  35. Έγκριση Οικονομικού απολογισμού Δευτεροβάθμιας σχολικής επιτροπής Δήμου Σάμου οικ. έτους 2017.
    Εισηγητής: Βογιατζής Κων/νος πρόεδρος ΝΠΔΔ

  36. Παραχώρηση αιθουσών του Δήμου Σάμου για τις διδακτικές ανάγκες της Σχολής θετικών επιστημών και της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αιγαίου για το
    ακαδ. έτος 2019-2020.
    Εισηγητής: Αμυρσώνης Κων/νος πρόεδρος Δ.Σ

  37. Καθορισμός χώρων διενέργειας Εξετάσεων υποψήφιων οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης οχημάτων.
    Εισηγητής: Δ/νση Τεχνικών υπηρεσιών.

  38. Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην πόλη της Σάμου για την διοργάνωση εκδηλώσεων στη πόλη της Σάμου.

Comments

comments

Continue Reading

Advertisement

Facebook

Advertisement Enter ad code here

SPONSORED

Sponsored

Δημοφιλή

Copyright © 2017