Connect with us

Πολιτικά

Ομιλία του Βουλευτή Σάμου – Η Δημοκρατία και ο πολιτικός πολιτισμός πρέπει να περιφρουρηθούν

Published

on

Η ομιλία του Βουλευτή ν. Σάμου και Προέδρου της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων κ. Δημήτρη Σεβαστάκη, στα πλαίσια της συζήτησης και ψηφοφορίας επί της προτάσεως του Πρωθυπουργού για την παροχή ψήφου εμπιστοσύνης στην Κυβέρνησης.

«Η Δημοκρατία και ο πολιτικός πολιτισμός πρέπει να περιφρουρηθούν.

Ναι στο πολιτικό επιχείρημα, όχι στην αποδόμηση προσώπων»

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, έχει σκιαγραφηθεί και προσδιοριστεί από πολλούς ομιλητές το κεντρικό επίδικο αυτής της τριήμερης διαδικασίας, που είναι η ιδιότυπη αποπολιτικοποίηση της συζήτησης, η μετακίνηση από την πολιτική επιχειρηματολογία, από την κριτική προς ειλημμένες πολιτικές αποφάσεις της Κυβέρνησης, από το επίπεδο δηλαδή της κριτικής της μετακίνησης στη στοχοποίηση προσώπων. Είναι προφανές ότι υπάρχουν μια σειρά από θετικά μέτρα όχι τόσο ή μόνο με τους όρους της λαϊκής ωφέλειας όσο με τους όρους της ανάκτησης της πολιτικής αυτοβουλίας. Παραδείγματος χάριν, η σε σημαντικό βαθμό συμβολική απεξάρτηση από την εργαλειοθήκη του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου είναι μια πράξη, είναι μια πολιτική χειρονομία συλλογικά κατακτημένη που θα έπρεπε να την υπερασπιστούμε ως πολιτικό σύστημα. Είναι ένα βήμα.

Η Κυβέρνηση ασκεί κάποιες πολιτικές, προτείνει κάποιες ιδέες, παίρνει ορισμένες αποφάσεις στις οποίες εγώ θα ήθελα να υπάρχουν οι αντι-αποφάσεις ή αντι-ιδέες. Αντί αυτού, έχουμε μία αλληλουχία -θα μου επιτρέψετε να πω- στοχοποιημένων προσώπων. Αντικαθίστανται, δεν είναι ένας. Κάθε φορά αναδύεται ένα πρόσωπο το οποίο στοχοποιείται και δεν είναι μόνο για να αγκιστρώσουμε τα ιδεολογικά χαρακτηριστικά, την ιδεολογική καταγωγή, την πολιτική καταγωγή του προσώπου, το οποίο το εκμηδενίζουμε, και να τα βυθίσουμε και τα δύο μαζί. Είναι νομίζω κάτι πολύ οριστικότερο και βαθύτερο.

Θεωρώ ότι αυτή η διασύνδεση προσώπου, το οποίο απαξιώνεται, και της πολιτικής καταγωγής του, αυτή η διασύνδεση δημιουργεί έναν πολιτικό αυτοματισμό, δημιουργεί στο πολιτικό σύστημα έναν απολιτικό αυτοματισμό, δηλαδή αυτόματα και παβλοφικά το πρόσωπο να συνδέεται με το κακό, το πρόσωπο να συνδέεται με ένα σύστημα ιδεών, με μία κυβέρνηση, με μια πολιτική επικράτεια και αυτόματα αυτό να συνδέεται με το κακό.

 

Νομίζω ότι αυτή η αλληλουχία είναι μια επικοινωνιακή επιλογή της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης -κυρίως της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης- που αφήνει έναν ερειπιώνα. Η άποψη μου είναι ότι είναι τυφλή επιλογή μιας παροδικής τρίπλας, μιας παροδικής νίκης στις εντυπώσεις, αλλά που αφήνει έναν πολιτικό ερειπιώνα που θα τον βρούμε μπροστά μας.

Είναι σίγουρο ότι τον κριτικό πολίτη, τον πολίτη της οξυδέρκειας, της μνήμης, που σκέφτεται, που συνδυάζει, τον αποδυναμώνει μία τέτοια επιλογή. Αυτή η εξατομικευμένη επιθετικότητα τον αποδυναμώνει. Αυτός ο πολίτης ανεξαρτήτως του που ανήκει, σε ποιο κομμάτι της πολιτικής χωροταξίας ανήκει, είναι μέρος της πολιτικής ενδοχώρας της Αριστεράς, όχι γιατί έχει τα τυπικά ιδεολογικά γνωρίσματα της Αριστεράς, αλλά γιατί αποτελεί την προϋπόθεση της. Μην ξεχνάμε ότι η Αριστερά κατέκτησε ποιοτικά χαρακτηριστικά πολύ σημαντικά την περίοδο του βαθέως εκδημοκρατισμού της ελληνικής κοινωνίας που ήταν η μεταδικτατορία.

Όλο το πολιτικό σύστημα έκανε βήματα ωρίμανσης της Δημοκρατίας. Σε αυτά τα βήματα και σε αυτό το περιβάλλον η Αριστερά μπόρεσε να βαθύνει το λόγο της, μπόρεσε να ανατρέξει στην ιστορία της, να αναστοχαστεί, να διορθώσει, να κάνει φυσικά και λάθη. Εντούτοις, η ωρίμανση και εμβάθυνση κερδήθηκαν σε αυτή τη δημοκρατική επικράτεια. Αυτοτραυματίζεται σήμερα -όχι σήμερα μόνο με τη στενή ημερολογιακή σημασία, αυτή την περίοδο τραυματίζεται- νομιμοποιείται ο αντικοινοβουλευτισμός. Είναι τυφλή επιλογή. Νομιμοποιείται η κατάλυση της αντιπροσωπευτικής Δημοκρατίας, με τα προβλήματα που έχει και με την κρίση που περνάει σε Ευρωπαϊκό επίπεδο. Αυτά είναι τυφλές επιλογές.

Μπορεί η πολιτική γραμματική και το πολιτικό συντακτικό των προεκλογών να το νομιμοποιούν, εγώ δεν το θέλω, δεν μου πάει. Και νομίζω ότι με πάρα πολλούς ανθρώπους που μιλάω εδώ, με πάρα πολλούς συναδέλφους όλων των κομμάτων, είμαστε σύμφωνοι. Είναι λάθος στρατηγική επιλογή.

Ήθελα να προχωρήσω με το άγχος της αυστηρότητας του Προεδρείου, αλλά θα είμαι συνεπής ότι αν η Αριστερά ή η Κυβέρνηση ή ο εχέφρων δημοκρατικός πολίτης προσχωρήσει σε αυτήν τη λογική, τη λογική της προσωπικής αποδόμησης, της αποδυνάμωσης του προσώπου, της ηθικής απαξίωσης του προσώπου, φοβάμαι δεν προσχωρεί μόνο ή δεν δεσμεύεται μόνο από την ένδεια των επιχειρημάτων, νομίζω ότι προσχωρεί σε μία επιλογή, η οποία αποτελεί τον ορισμό της κρίσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση και θα το δούμε στα αποτελέσματα των Ευρωεκλογών.

Δεν έρχονται οι ακροδεξιοί, δεν επεκτείνεται η ακροδεξιά, διευρύνεται η άτυπη, η ασυνείδητη ακροδεξιά, διευρύνεται στο μικροαστικό κοινό, στον μέσο πολίτη. Κι αυτή την άτυπη και δύσκολα αντιμετωπίσιμη ακροδεξιά, με αυτές τις αστόχαστες επιλογές, νομίζω ότι την νομιμοποιούμε. Έχω την αίσθηση ότι μπορούμε να διαφοροποιήσουμε τη γλώσσα μας, μας συμφέρει η πολιτική αντιμαχία, μας συμφέρει το πολιτικό επιχείρημα. Και νομίζω ότι με αυτό δυναμώνουμε όλοι συλλογικά, χωρίς να αφήσουμε τον πολίτη να δραπετεύσει στο πουθενά, όπως τον ωθούμε αστόχαστα σήμερα, τουλάχιστον μερικές, πολιτικές δυνάμεις και τουλάχιστον μία αντιπολιτευτική, ένας αντιπολιτευτικός δογματισμός.

Ευχαριστώ.

 

Comments

comments

Πολιτικά

H Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ Σάμου αποχαιρετά τη Καίτη Κοκκώνη

Published

on

By

Ο ΣΥΡΙΖΑ αποχαιρετά τη συντρόφισσα Καίτη Κοκκώνη”

Πρόωρα έφυγε από τη ζωή στην Αθήνα μετά από τρίχρονη μάχη με την ασθένειά της το Σάββατο η σ. Καίτη Κοκκώνη.

Θεολόγος εκπαιδευτικός δίδαξε στα σχολεία της Μέσης Εκπαίδευσης με ευρύτητα πνεύματος και σεβασμό στο αντικείμενό της και με βαθιά αγάπη και αφοσίωση στους μαθητές της.

Πιστή στα ιδανικά και τις αξίες της αριστεράς υπηρέτησε τα κοινά από τις θέσεις της Δημοτικής Συμβούλου στο Δήμο Μαραθοκάμπου από το 2003 μέχρι το 2010, του Προέδρου της Αναπτυξιακής Εταιρείας του ίδιου Δήμου και του Προέδρου του Πολιτιστικού Συλλόγου του Όρμου Μαραθοκάμπου. Παράλληλα υπήρξε και μέλος της Ν.Ε. του ΣΥΡΙΖΑ Σάμου.

Αλληλέγγυα στου αδύναμους και διεκδικητική στην υπεράσπιση των δικαιωμάτων ήταν πάντα παρούσα σε όποια δράση αφορούσε την ανθρώπινη δοκιμασία.

Στο σύντροφο της ζωής και τα παιδιά της εκφράζουμε τη λύπη μας για την απώλειά τους και την υπόσχεση ότι οι ιδέες και η ζωή της θα είναι παρακαταθήκη σε όλους μας.

 

 

Comments

comments

Continue Reading

Πολιτικά

Συντροφικότητα, Αριστερά – και η πάλη ανάμεσα στον επαγγελματία και τον ερασιτέχνη πολιτικό 

Published

on

By

Γράφει ο Δημήτρης Καρβελάς.

Δύσκολη η έννοια της λέξης «Σύντροφος» όχι τόσο να κατανοηθεί, όσο να πραγματωθεί. Ακόμα ποιο δύσκολη χρονική περίοδος για την συντροφικότητα και την συμπόρευση είναι αυτή η «προεκλογική», που φέρνει στην επιφάνεια τα πραγματικά  ‘‘θέλω’’ του ατόμου και αναδεικνύει το πόσο πολύ μακριά μπορεί να φτάσει για να τα υλοποιήσει.

Είναι  το σημείο εκείνο που το άτομο ξεκινά να παλεύει μέσα του με δυο σκύλους, ο ένας είναι του ατομικισμού και ο άλλος της συλλογικότητας. Το ζητούμενο είναι ποιον θα επιλέξει να ταΐσει περισσότερο ή θα τους αφήσει να φαγωθούν μόνοι τους. Σημαντικό ρόλο στην επιλογή έχουν οι λόγοι για τους οποίους βρίσκεται το άτομο στον συγκεκριμένο ιδεολογικό χώρο. Υπάρχουν πολλές εκδοχές οι οποίες εξαρτώνται από τα κίνητρα του υποκειμένου, τα οποία χωρίζονται σε δυο κατηγορίες:

α) επαγγελματίας πολιτικός

β) ερασιτέχνης πολιτικός

Είναι πολύ φυσικό αυτές οι διαφορετικές θέσεις να βρίσκονται η μία απέναντι στην άλλη, αφού τα κίνητρα είναι διαφορετικά, ο επαγγελματίας προσδοκά στην υλική αμοιβή και ο ερασιτέχνης στην προσφορά και την ηθική ικανοποίηση. Μπορεί να υπάρχει κοινός ιδεολογικός χώρος δράσης, όμως τα ατομικιστικά συμφέροντα είναι εντελώς διαφορετικά. Ο επαγγελματίας σαφώς ζει για τον βιοπορισμό μέσω της επανεκλογής σε οποιαδήποτε αμειβόμενη θέση εξουσίας. Ο ερασιτέχνης, ο οποίος αυτοκαταστρέφεται πολιτικά για το σύνολο, ζει με μοναδική αμοιβή στο πλάνο του την ηθική δικαίωση. Έτσι από την μεριά του επαγγελματία στήνεται ένα πάρτι αθέμιτης συνδιαλλαγής με τον οποιοδήποτε, είτε πάνω, είτε κάτω από το τραπέζι, παίρνει μόνος του αποφάσεις χωρίς την έγκριση κανενός  κομματικού οργάνου, αρκεί στο τέλος της προεκλογικής κούρσας να δει πρώτος το νήμα του τερματισμού. Από την άλλη ο ερασιτέχνης προσπαθεί να κατανοήσει ένα παιχνίδι πολιτικής επιβίωσης που του είναι εντελώς ξένο. Απορεί και αμφιβάλει για την ύπαρξη του στον πολιτικό του χώρο και αναρωτιέται εάν ήταν από πάντα έτσι. Σε καμία περίπτωση δεν είναι αφελής, ξέρει σε τι κόσμο ζει, απλά ο ρομαντισμός του και οι άξιες του δεν τον αφήνουν να δει την πραγματικότητα, γιατί θέλει να ελπίζει σε ένα καλύτερο κόσμο, σε μια ουτοπία, την οποία ποτέ δεν πρόκειται να φτάσει, αλλά είναι αυτή που τον κάνει να κινείτε  τρέχοντας πίσω της.

Όμως έρχεται αναπόφευκτα η στιγμή της σύγκρουσης των δυο διαφορετικών κόσμων εντός της Αριστεράς, όπως  και η μεγάλη έκπληξη για την αντίδραση του ερασιτέχνη. Η προ έκρηξης συμπεριφορά του, η έγνοια του για την συλλογικότητα, πολλές φορές έχουν παρεξηγηθεί ως αδυναμία. Η οσμή της σαπίλας της βρώμικης συνδιαλλαγής έχει πνίξει όλο τον πολιτικό του χώρο, οι πληροφορίες και τα γεγονότα είναι εμπρός στα μάτια του.  Ο επαγγελματίας πολιτικός   επιλέγει σχεδόν πάντα τον δρόμο της ανύπαρκτης δικαιολογίας, της αποδόμησης του ερασιτέχνη και της  απαξίωσης των στοιχείων.  Τότε ότι αγαθό υπάρχει εντός του ερασιτέχνη και η οργή που τον πλημυρίζει γίνετε  ταύρος σε υαλοπωλείο, ο οποίος στο πέρασμα του μπορεί να συμπαρασύρει ότι βρει μπροστά του.    Το τραγικό σε μια τέτοια σύγκρουση των δυο κόσμων, είναι όταν ο επαγγελματίας πάρει λάθος μηνύματα, όταν δεν κατανοεί ότι η αντίδραση του ερασιτέχνη έχει σχέση με την δράση την δικιά του. Όταν πιστεύει ότι όλα είναι αποτέλεσμα ζηλοφθονίας και παιχνίδι εξουσίας εντός του πολίτικου τους χώρου.

Είναι δεδομένο ότι ο συγκερασμός των δυο κόσμων ήταν από πάντα δύσκολος. Είναι δύσκολος γιατί η ατομικότητα υπερέχει της συλλογικότητας, είναι δύσκολος γιατί υπάρχει κοντή μνήμη εάν όχι ανύπαρκτη. Ο ερασιτέχνης μόλις την προηγούμενη προεκλογική περίοδο έβαζε πλάτη για τον επαγγελματία, συγκρούονταν με τις απέναντι ιδεολογίες, χωρίς κανένα υλικό συμφέρον, πιστεύοντας στο κοινό καλό της κοινωνίας και τίποτα άλλο, ανοίγοντας τον επαγγελματικό πολιτικό δρόμο για τον επαγγελματία. Είναι δύσκολος ο συγκερασμός όταν η απογοήτευση του ερασιτέχνη γίνεται ποτάμι της οργής που δεν πίστευε κανείς ότι υπάρχει.

Όπως είναι δύσκολες και για την επιστήμη οι προοπτικές  του ανθρώπινου χαρακτήρα οι οποίες  είναι σκοτεινές, διότι  η επιθυμία μας να καθιστούμε τους άλλους προβλέψιμους αντισταθμίζεται από την επιθυμία μας να καθιστούμε τους εαυτούς μας μη προβλέψιμους από τους άλλους.  Ίσως να είναι αυτό που περιέγραψε ο Χομπς  «….. είναι φανερό ότι οι άνθρωποι, όταν ζουν χωρίς µια κοινή εξουσία που να τους εμπνέει δέος, βρίσκονται σ’ εκείνη την κατάσταση που ονοµάζεται πόλεµος· και αυτός ο πόλεµος είναι πόλεμος όλων εναντίον όλων. Γιατί πόλεµος δεν είναι µόνον οι µάχες ή η ενέργεια του να πολεµάει κανείς· αλλά είναι και η χρονική διάρκεια κατά την οποία υπάρχει η βούληση της διεκδίκησης κάποιου πράγματος μέσα από µια μάχη…».

Σε ένα ομολογούμενος ρευστό πολιτικό τοπίο που υπάρχει τόσο σε γενικό επίπεδο,  όσο και ιδεολογικό ο καθένας από τους παραπάνω κόσμους που αναφέραμε, θα πρέπει να ξανά-καθορίσει, αρχικά τις αναφορές του, οι οποίες  πρέπει να βασίζονται στο αδιαπραγμάτευτο «ήθος» της Αριστεράς.

ΥΓ.  Το κείμενο γράφτηκε την χρονική περίοδο (Ιανουάριος – 2019) με αφορμή πολιτικές συμπεριφορές  της συγκεκριμένης χρονικής περιόδου.

 

 

 

Comments

comments

Continue Reading

Πολιτικά

Χ. Στεφανάδης: Το κέντρο υποδοχής θα γίνει με όλες τις προδιαγραφές

Published

on

By

“Το κέντρο υποδοχής, θα γίνει με όλες τις προδιαγραφές, ένα κέντρο το οποίο θα φυλάσσεται, θα υπάρχει ένα ωράριο εισόδου – εξόδου των προσφύγων και μεταναστών” δήλωσε μεταξύ άλλων ο βουλευτής Σάμου, Χριστόδουλος Στεφανάδης, στη ραδιοφωνική εκπομπή της Σταματίας Ράπτη, με αφορμή την χθεσινή επίσκεψη του αναπληρωτή υπουργού Μεταναστευτικής Πολιτικής Γ. Κουμουτσάκου, στη Σάμο.

Ο βουλευτής Σάμου δήλωσε ότι: Ο υπουργός ήρθε άμεσα με πρώτη προτεραιότητα τη Σάμο. Είχε μια άμεση εικόνα για το τι συμβαίνει στο νησί και για τους πρόσφυγες και για τους κατοίκους της.

Δρομολογούνται άμεσα ριζικά μέτρα που θα αφορούν την αποσυμφόρηση του κέντρου, με την προσωρινή δημιουργία κάποιου άλλου χώρου, με περισσότερη τάξη και με υγειονομικές εγγυήσεις, ώστε να μην κινδυνεύει ο πληθυσμός στο Βαθύ, ώσπου να γίνει πλήρης αποσυμφόρηση του νησιού και με συνδυασμό την ενεργοποίηση των όσων έχει εξαγγείλει ο πρωθυπουργός που αφορούν το προσφυγικό δηλ, φύλαξη των συνόρων, επαναπροώθηση αυτών που δεν δικαιούνται άσυλο, ταχεία ταυτοποίηση των αιτούντων άσυλο.

Ο κ. Στεφανάδης, σε ερώτηση της δημοσιογράφου, για τις αντιδράσεις των κατοίκων στη δημιουργία νέας δομής στη θέση Ζερβού, επανέλαβε ότι είναι δεδομένο ότι θα πρέπει να κλείσει το ΚΥΤ στο Βαθύ που εκθέτει την χώρα διεθνώς και θέτει σε κίνδυνο και την υγεία και την ασφάλεια των κατοίκων .

«Ο υπουργός απευθύνθηκε στις δημοτικές αρχές και τους είπε να του προτείνουν κάτι άλλο, αλλά δεν μπορεί να σταματήσει η διαδικασία γιατί όλο το πρόγραμμα της αποσυμφόρησης θα λιμνάσει.  Οι κάτοικοι έχουν δίκιο, γιατί πιστεύουν ότι θα γίνει ότι κάτι ανάλογο όπως του Βαθιού. Δεν θα γίνει αυτό.

Θα γινει, αν θα γινει, ένα κέντρο υποδοχής, με όλες τις προδιαγραφές, ένα κέντρο το οποίο θα φυλάσσεται ,θα υπάρχει ένα ωράριο εισόδου – εξόδου των προσφύγων και μεταναστών, όπως έχει το δικαίωμα η χώρα να πράξει .

Σε ερώτημα του πρωθυπουργού αν μπορεί να είναι κλειστού τύπου, κάτι τέτοιο προσκρούει στις διεθνείς συμβάσεις. Θα υπάρξει τάξη. Παραδείγματος χάρη, η διοίκηση του κέντρου φιλοξενίας μπορεί να αποφασίσει στις 9 το βράδυ να είναι μέσα (στο κέντρο οι πρόσφυγες και μετανάστες) δεν είναι φυλακή αυτό, γιατί δεν μπορεί να περιφέρονται όλη την νύχτα στο κέντρο της πόλης» δήλωσε ο κ. Στεφανάδης .

Ακούστε το απόσπασμα.

Comments

comments

Continue Reading

Advertisement

Facebook

Advertisement Enter ad code here

SPONSORED

Sponsored

Δημοφιλή

Copyright © 2017