Connect with us

Ικαριακά

Ο δήμος Ικαρίας για το ελεύθερο camping

Published

on

Η Δημοτική Αρχή θέλοντας και πάλι να ενημερώσει τους φίλους επισκέπτες του νησιού, κάνει γνωστό ότι δεν υπάρχει (προς το παρόν) εγκατάσταση camping δημοτική ή ιδιωτική, ενώ σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία απαγορεύεται η  ανεξέλεγκτη  κατασκήνωση .

Ο Δήμος Ικαρίας μετά και την προσπάθειά των τριών τελευταίων ετών , η οποία αγκαλιάστηκε και στηρίχτηκε από την πλειονότητα της τοπικής κοινωνίας, και το σύνολο των φορέων της Δ.Ε Ραχών, προκειμένου οι παραλίες του νησιού μας να είναι ελεύθερες και καθαρές στη διάθεση όλων με τα γνωστά θετικά αποτελέσματα, θεωρεί υποχρέωσή του να υπερασπιστεί και το φετινό καλοκαίρι το δικαίωμα πρόσβασης – χρήσης των παραλιών για όλους .

Η θέση αυτή αντιπροσωπεύει όχι μόνο την τοπική κοινωνία αλλά εκφράζει και την επιθυμία της συντριπτικής πλειονότητας των επισκεπτών μας, και πιστεύουμε ότι οι φίλοι επισκέπτες και πάλι θα τη σεβαστούν, αφού η επιλογή του ελεύθερου camping από ένα μέρος των επισκεπτών, δε μπορεί να στερεί το δικαίωμα της πρόσβασης – χρήσης των παραλιών από όλους τους υπόλοιπους επισκέπτες και κατοίκους του νησιού.

Comments

comments

Ικαριακά

Κανένα κλείσιμο τμήματος-καμία μετακίνηση μαθητή

Published

on

By

Με τις εγγραφές στα Νηπιαγωγεία να έχουν ολοκληρωθεί, στις 18/5/18 ζητήθηκε από τα Νηπιαγωγεία 1ο Αγίου Κηρύκου, 2ο Αγίου Κηρύκου και Ευδήλου τα οποία διατηρούν δυο πρωινά τμήματα να συμπληρωθεί έγγραφο με τον τίτλο «Έγκριση λειτουργίας επιπλέον τμήματος». Πρόκειται για εφαρμογή του Προεδρικού Διατάγματος 79 το οποίο καθιερώνει την κινητικότητα μαθητών και εκπαιδευτικών στην εκπαίδευση.

Σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα 79, άρθρο 6 παράγραφο 4δ «Αν ο αριθμός των νηπίων-προνηπίων υπερβαίνει τα 25 σε ένα τμήμα, ο Προϊστάμενος υποβάλλει αίτημα στον αρμόδιο Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τη λειτουργία περισσότερων τμημάτων (…). Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αποφασίζει για το αίτημα ύστερα από αιτιολογημένη εισήγηση της τριμελούς επιτροπής (η επιτροπή απαρτίζεται από τον σχολικό σύμβουλο, τον προϊστάμενο εκπαιδευτικών θεμάτων, και έναν προϊστάμενο νηπιαγωγείου της περιοχής)  η οποία για τη διατύπωση της εισήγησης οφείλει σε κάθε περίπτωση να λάβει υπόψη τις αιτήσεις εγγραφών των όμορων νηπιαγωγείων. Αν η εισήγηση της επιτροπής είναι αρνητική (…), η Επιτροπή προβαίνει σε κλήρωση μεταξύ των νηπίων-προνηπίων που διαμένουν στα όρια της σχολικής περιφέρειας του νηπιαγωγείου με τις σχολικές περιφέρειες άλλων νηπιαγωγείων. Τα νήπια-προνήπια που δεν έχουν κληρωθεί κατανέμονται με απόφαση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (…) σε όμορα σχολεία.» Δηλαδή αντί να δημιουργήσουν δεύτερο τμήμα σε όποιο νηπιαγωγείο έχει πάνω από 25 εγγραφές νηπίων-προνηπίων μπορούν να στείλουν τους μαθητές που «περισσεύουν» σε άλλο νηπιαγωγείο.

Αυτή είναι η Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή την οποία υποτίθεται ότι θα εφαρμόσουν;

Ο αριθμός των 25 παιδιών γίνεται κατ’ αυτό τον τρόπο το ελάχιστο όριο παιδιών ανά τμήμα κι όχι το ανώτατο όπως λένε. Το «στοίβαγμα» τόσων πολλών παιδιών σε κάθε τμήμα θα ζημιώσει σημαντικά την παρεχόμενη αγωγή σε μία ηλικία στην οποία κάθε νήπιο-προνήπιο έχει την ανάγκη της φροντίδας και προσοχής του νηπιαγωγού θέτοντας, μάλιστα, και ζήτημα ασφάλειας των παιδιών. Θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη το γεγονός ότι οι αίθουσες των εν λόγω νηπιαγωγείων αδυνατούν να στεγάσουν περισσότερα από 15 παιδιά η καθεμία.

Με το Προεδρικό Διάταγμα 79 δίνεται στον Διευθυντή Εκπαίδευσης η δυνατότητα να αλλάζει αφενός τα γεωγραφικά όρια των σχολικών μονάδων μετακινώντας παιδιά και αφετέρου την οργανικότητα των νηπιαγωγείων περικόπτοντας τμήματα και εκπαιδευτικούς.

Εάν αποφασιστεί η κατάργηση κάποιου τμήματος νηπιαγωγείου, θα έχουμε υποχρεωτικές μετακινήσεις παιδιών σε μια τόσο τρυφερή ηλικία, οι οποίες μόνο εύκολες δεν είναι, ιδιαίτερα στην Ικαρία με τους επικίνδυνους δρόμους και τις μεγάλες αποστάσεις. Άλλωστε η εμπειρία έχει δείξει πως όταν κλείνει μια δομή, δεν εξασφαλίζεται η ασφαλής και δωρεάν μεταφορά των μαθητών. Για παράδειγμα, κοντεύει να τελειώσει η σχολική χρονιά και η μεταφορά των μαθητών από Πλωμάρι, Μονοκάμπι και Μηλιωπό στο Δημοτικό Σχολείο Καραβοστάμου βρίσκεται ακόμα σε εκκρεμότητα και πραγματοποιείται με ευθύνη των γονιών.

Δε θα τους επιτρέψουμε να κάνουν «εξοικονόμηση» και περικοπές στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας! Κανένας μαθητής-κανένας εκπαιδευτικός δεν περισσεύει! Παλεύουμε για πραγματικά Δημόσια και Δωρεάν Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή για όλα τα παιδιά!

 

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

  • Κανένα κλείσιμο τμήματος. –Καμία μετακίνηση μαθητή!
  • Κατάργηση του Προεδρικού Διατάγματος 79

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΙΚΑΡΙΑΣ – ΦΟΥΡΝΩΝ

Comments

comments

Continue Reading

Ικαριακά

Επιστολή δήμου Ικαρίας στην Attica Group

Published

on

By

Για τον επανασχεδιασμός των ακτοπλοϊκών δρομολογίων της Ικαρίας , ο Δήμος της Ικαρίας, απέστειλε επιστολη στην εταιρεία Αttica Group .

Αναλυτικά η επιστολη του δήμαρχου Ικαρίας κ. Στέλιου  Σταμούλου .

Αξιότιμοι κύριοι 

Σχετικά με τον επανασχεδιασμό των μεταφορών που αναμένεται κατόπιν των  εξελίξεων στον κλάδο της ακτοπλοΐας, που προκύπτουν από την  απόκτηση του ελέγχου της εταιρείας Hellenic Seaways από την εταιρεία Αttica Group, σε συνδυασμό με την από 26/4/2018 ανακοίνωση της εταιρίας σας στην οποία ο  Διευθύνων Σύμβουλος δηλώνει: «Η Attica Group έχει αποδείξει εμπράκτως την αφοσίωσή της να λειτουργεί σε συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού, συνεργαζόμενη με υπευθυνότητα και σεβασμό με τους θεσμικούς φορείς, τους κοινωνικούς εταίρους και τις τοπικές κοινωνίες. Η ολοκλήρωση της απόκτησης αποκλειστικού ελέγχου επί της HSW από την ATTICA GROUP σύμφωνα με τον επιχειρησιακό της σχεδιασμό, δημιουργεί τις προϋποθέσεις για βιώσιμη ανάπτυξη της Ελληνικής Ακτοπλοΐας, υποστηρίζει την εθνική οικονομία, ενισχύει τη νησιωτικότητα και τις τοπικές κοινωνίες, αξιοποιεί το τοπικό ναυτικό δυναμικό και διασφαλίζει τα συμφέροντα των μετόχων μέσα από ένα ισχυρό και ανταγωνιστικό παραγωγικό μοντέλο».

 Απευθυνόμαστε στο Δ.Σ της εταιρίας σας επιθυμώντας να σας ενημερώσουμε ότι από τις διαδιδόμενες πληροφορίες έχει προκύψει εντονότατη ανησυχία στους κατοίκους των νησιών που καλύπτουν τα δρομολόγια πλοίων της εταιρίας σας, λόγω των επικείμενων αναδιαρθρώσεων των δρομολογίων.

Κατόπιν αυτών σας καλούμε εν όψη της επικείμενης συνεδρίασης του Δ.Σ, καθώς και της  αναμενόμενης υποβολής νέου προγράμματος δρομολογίων να λάβετε υπ οψιν το τεράστιο πρόβλημα που δημιουργείται στην έναρξη της θερινής περιόδου από αυτές τις ανακατατάξεις. Καθώς και  τις προτάσεις του Δήμου Ικαρίας, όπως διαμορφώνονται μέσα από τις διαχρονικές κινητοποιήσεις των μαζικών φορέων του νησιού, τις αποφάσεις του δημοτικού συμβούλιου και τις παρεμβάσεις μας σε συνεδρία που σχετίζονται με την «Νησιωτικότητα».

Σε ότι μας αφορά έχουμε κάνει σαφές εδώ και χρόνια ότι ουσιαστική λύση προς όφελος των νησιωτών, στο τομέα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών δε μπορεί να υπάρξει αν οι συγκοινωνίες δεν αντιμετωπισθούν από το κράτος και τις κυβερνήσεις ως κοινωνικό αγαθό, μέσα από ένα αποκλειστικά δημόσιο Ενιαίο Φορέα Μεταφορών.

 Ωστόσο σήμερα  είναι άμεση ανάγκη να ληφθούν επειγόντως μέτρα ώστε:

  • Αρχικά να εξασφαλιστεί -με σύγχρονα και ασφαλή πλοία- η καθημερινή ακτοπλοϊκή σύνδεση της Ικαρίας με τον Πειραιά (και στα δυο λιμάνια του νησιού) σε πάγια βάση και να μην διακοπεί η σύνδεση του νησιού με την Βόρεια Ελλάδα.
  • Τα δρομολόγια που θα προταθούν να αφορούν δρομολόγια τακτικής σύνδεσης νησιωτικού προορισμού, και όχι διαδρομή κρουαζιερόπλοιου που θα προσεγγίζει πολλούς λιμένες αυξάνοντας τον χρόνο της διαδρομής μέχρι και τις 12 ώρες.
  • Τέλος η κατανομή των δρομολογίων στα λιμάνια του νησιού πρέπει να λαμβάνει υπ όψιν την φυσική ιδιομορφία του νησιού που επανειλημμένως έχουμε παρουσιάσει, (τα δύο λιμάνια της Ικαρίας απέχουν μεταξύ τους 40 χιλιόμετρα,-η βορειότερη δημοτική ενότητα απέχει άλλα 25 χιλιόμετρα- διανύονται σε 1 ώρα με Ι.Χ, και περίπου 1.30 ώρα με λεωφορείο και υψηλότατο κόμιστρο ταξί, λόγω του εξαιρετικά δύσβατου οδικού δικτύου, που διατρέχει όλο τον ορεινό όγκο του νησιού). Καθώς και ότι πολύ μεγάλο ποσοστό των επισκεπτών της νοτίου Ικαρίας είναι ηλικιωμένοι που επισκέπτονται το νησί λόγω των ιαματικών πηγών (το 2016 καταγραφθήκαν 910 και το 2017 25.420 λούσεις) , οπότε η προβλεπόμενη ταλαιπωρία και οικονομική επιβάρυνσης από ένα τέτοιο ταξίδι είναι πολύ συχνά λόγος αναβολής του ταξιδιού.

Επιπροσθέτως σας γνωρίζουμε ότι το ενδεχόμενο να προταθούν στην νότια πλευρά του νησιού (λιμένας Άγιου Κηρύκου) λιγότερα από τα δρομολόγια της περσινής θερινής περιόδου θα δημιουργήσει προβλήματα τόσο στην οικονομική ζωή της περιοχής (μείωση τουριστικής κίνησης – ανεπαρκής εφοδιασμός αγοράς, κλπ), όσο και στην προσδοκώμενη επιβατική κίνηση της εταιρίας σας. Σε περίπτωση που σας διαφεύγει σας γνωρίζουμε ότι η επιβατική κίνηση στον Λιμένα του Άγιου Κηρύκου το 2017 έφτασε τις  35.404 αφίξεις και τις 33.715 αναχωρήσεις (εκ των οποίων 21.391 αφίξεις και 19.458 αναχωρήσεις αφορούν τα λιμάνια Πειραιά –Σύρου –Μυκόνου –Σάμου), επιβατική κίνηση που για τρίτη συνεχόμενη χρόνια είχε αυξητική τάση. Παράλληλα το μεγαλύτερο μέρος του  εμπορίου τους θερινούς μήνες τουλάχιστον διακινείται από το λιμάνι του Άγιου Κηρύκου. Όλη αυτή η κίνηση σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να διεκπεραιωθεί με λιγότερα από τρία δρομολόγια πλοίων με μικρότερη δυναμικότητα μεταφοράς, αφού την ίδια στιγμή και στον λιμένα Ευδήλου καταγράφεται ανάλογη επιβατική κίνηση. Τέλος το ενδεχόμενο η πρωτεύουσα του νησιού να εξυπηρετείται με ένα η δυο δρομολόγια την ερχόμενη θερινή περίοδο δεν συνάδει με τον χαρακτηρισμό του λιμένα Αγίου Κηρύκου ως λιμένα μείζονος ενδιαφέροντος (διανομαρχιακού επιπέδου) όπως έχει καθοριστεί με την ΚΥΑ 8315- 2/2/2007 (ΦΕΚ 202β -16/2/2007) .

 Κατόπιν αυτών ενόψει της επικείμενης συνεδρίασης του Δ.Σ της εταιρίας σας αναμένουμε  να επιβεβαιώσετε στην πράξη όσα αναφέρετε στην ανακοίνωση σας περί «…..συνεργασίας με υπευθυνότητα και σεβασμό με τους θεσμικούς φορείς, τους κοινωνικούς εταίρους και τις τοπικές κοινωνίες ………. που δημιουργεί προϋποθέσεις για βιώσιμη ανάπτυξη της Ελληνικής Ακτοπλοΐας, υποστηρίζει την εθνική οικονομία, ενισχύει τη νησιωτικότητα και τις τοπικές κοινωνίες…………».

  

Σε αναμονή των ενεργειών σας

 

Ο  Δήμαρχος   Ικαρίας

Στέλιος   Σταμούλος

 

Comments

comments

Continue Reading

Ικαριακά

Έναρξη λειτουργίας των Ιαματικών Πηγών Ικαρίας

Published

on

By

Άρχισε η λειτουργία των λουτροκαταστημάτων στις Ιαματικές πηγές Ικαρίας.

Το ωράριο λειτουργίας για τον Μαΐο αφορά την Ι.Π «Σπηλιά» (τηλ.2275024048) και είναι καθημερινά 11:00 π.μ – 18:00 μ.μ.

O Δήμος Ικαρίας ενημερώνει επίσης ότι οι τιμές των εισιτηρίων, για τα υδροθεραπευτήρια, για το έτος 2018 θα παραμείνουν οι ίδιες με τις τιμές των προηγούμενων ετών (2011 -17).

Παρακάτω αναφέρονται αναλυτικά οι τιμές λούσεων των υδροθεραπευτηρίων

ΛΟΥΤΡΟΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΤΙΜΕΣ
1. ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ Λούσεις 4,50 €
2. ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ Υδρομασάζ 8,00 €
3. ΣΠΗΛΑΙΟ: Λούσεις 4,50 €
4. ΣΠΗΛΑΙΟ: χαμάμ 3,00 €
5. ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ : Λούσεις 3,00 €

 

Παράλληλα σας γνωρίζουμε ότι οι εργασίες ανακαίνισης και συντήρησης της Ι.Π «Απόλλωνα» και της Ι.Π «Ασκληπιού» βρίσκονται σε εξέλιξη και αρχές Ιουνίου θα μπορέσει να ξεκινήσει η λειτουργία του «Απόλλωνα»  κα τέλος Ιουνίου του «Ασκληπιού» .

Όλα αυτά βέβαια θα γίνουν εάν δοθεί λύση σε σύντομο χρόνο από τις συναρμόδιες υπηρεσίες στο πρόβλημα κάλυψης των θέσεων εργασίας που χρειάζονται για την λειτουργία των λουτροκαταστημάτων. Διαφορετικά δεν υπάρχει περίπτωση να λειτουργήσουν σε κανονικούς ρυθμούς, αφού εκτός αυτών των θέσεων εργασίας που αναμένεται η έγκριση των σχεδίων διακήρυξης από το ΑΣΕΠ, δεν εγκρίθηκε από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου και η πρόσληψη  διοικητικού  προσωπικού.

Για περισσότερες πληροφορίες στα Τηλ: 2275350401-2275350431 και  στην ιστοσελίδα του Δήμου Ικαρίας http://www.ikaria.gov.gr/index.php/tourist-guide.html

               

Comments

comments

Continue Reading
Advertisement

Facebook

SPONSORED

Sponsored

Δημοφιλή

Copyright © 2017