Connect with us

Σαμιακά

Ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Σάμου κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για το μεταναστευτικό

Published

on

Ὁ Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας κ.κ. Εὐσέβιος στά πλαίσια τῆς ποιμαντικῆς του μερίμνης καί ἐξαιτίας τῆς κορυφούμενης ἀνησυχίας τοῦ ἀκριτικοῦ μας Λαοῦ, σχετικῶς μέ τό μεταναστευτικό πρόβλημα, ἀπέστειλε χθές τήν ὑπ’ ἀριθ. Πρωτ. 449/18-09-2017 Ἐπιστολήν πρός τόν Ἐξοχώτατον Πρωθυπουργόν κ.κ. Ἀλέξη Τσίπρα, τήν ὁποία κοινοποεῖ τόσο πρός τούς  Ἀξιοτίμους κ.κ. Νικόλαον Κατρακάζον, Ἀντιπεριφερειάρχην Σάμου καί Μιχαήλ Ἀγγελόπουλον, Δήμαρχον Σάμου, ὅσο καί πρός τόν Ἀξιότιμον κ.κ. Δημήτριον Σεβαστάκην, Βουλευτήν Σάμου.

Ὁ Σεβασμιώτατος στήν ἐν λόγῳ ἐπιστολή του ἐκφράζει τήν προσωπική του ἀνησυχία, διερμηνεύοντας παράλληλα καί τήν ἀγωνία τοῦ εὐσεβοῦς Λαοῦ μας, ἰδίως τῶν κατοίκων τοῦ Βαθέος Σάμου «διά τό ἄλυτον, ἴσως δέ καί ἐπικίνδυνον πλέον μεταναστευτικόν πρόβλημα…καθώς τόν τελευταῖον καιρόν παρατηρεῖται ἔντονος αὔξησις της παραβατικότητος» καί μεταξύ τῶν ἄλλων ἐπισημαίνει τά ἀκόλουθα:

«Ἡ κατάστασις εἰς τήν Σάμον, κατά τό δή λεγόμενον, ἔχει ξεφύγει ἀπό κάθε δυνατότητα ἐλέγχου καί δύναται εὐθαρσῶς νά χαρακτηρισθεῖ δραματική.

 Ἡ εἰσροή τῶν μεταναστῶν-προσφύγων γίνεται πλέον μέ ρυθμούς ἐπέλασης, καί τό χειρότερον εἶναι, πώς παρά τίς ἀπό ἐτῶν συνεχεῖς ἐκκλήσεις μας, ὁμοῦ μετά τῶν ἄλλων φορέων τῆς Σάμου, οἱ πρόσφυγες-μετανᾶστες δέν εἶναι διερχόμενοι, ὅπως ὑπεγραμμίσαμε, ὡς θά ἐνθυμεῖσθε, καί εἰς τήν ὑφ’ Ὑμῶν συγκληθεῖσαν Σύσκεψιν τήν 6ην Νοεμβρίου 2015. Ἡ παρουσία  χιλιάδων πλέον προσφύγων-μεταναστῶν ἐντός τῆς πρωτευούσης πόλεως τοῦ Βαθέος Σάμου μᾶς ἐπαναφέρει εἰς κατάστασιν χειροτέραν αὐτῆς τοῦ 2015. Τότε οἱ Πρόσφυγες-Μετανᾶστες ἦταν μέν πολλοί, ἀλλά ἦταν διερχόμενοι!

…Κατά πληροφορίας, οἱ πρόσφυγες μετανᾶστες ἀνέρχονται πλέον εἰς πέντε χιλιάδας (5.000), καθ’ ἥν στιγμήν εἰς τήν πόλιν τοῦ Βαθέος κατοικοῦν μόλις ἕξ χιλιάδαι (6.000) κατοίκων. Ὁ χῶρος παραμονῆς τῶν προσφύγων-μεταναστῶν (hotspot), ὁ ὁποῖος εὑρίσκεται μόλις 200 μέτρα ἀπό τήν πόλιν, δύναται νά φιλοξενήσει μόνον περί τά 800 ἄτομα. Οἱ ὑποδομές πλέον ἔχουν ὑπερκορεσθεῖ καί ἡ διαβίωσις ἀκόμη καί τῶν διαμενόντων καθίσταται προβληματική καί δημιουργεῖ ἐξάρσεις…

…Σᾶς διαβεβαιοῦμεν, ὅτι ὅλοι ἐμεῖς παραμένομεν ἁπλοί θεαταί ἑνός θεάτρου παραλόγου, βιοῦντες τήν ἐγκατάλειψιν τῆς Πολιτείας καί ἀδύναμοι ἐξ αὐτοῦ νά ἀντιδράσωμε, ἀπευχόμενοι ἁπλῶς τά χειρότερα, … καί ὁ νοῶν νοείτω!

Ἐξοχώτατε Κύριε Πρωθυπουργέ,

Δεδομένου, ὅτι ἡ διευθέτηση ἑνός τέτοιου κοινωνικοῦ φαινομένου, ὅπως τό μεταναστευτικό εἶναι πρωταρχικό μέλημα καί εὐθύνη τοῦ Κράτους καί ὄχι τῆς Ἐκκλησίας, ἡ ἐν εἴδει παραινέσεως παροῦσα ἐπιστολή μας ἔχει σκοπόν: α) νά ἐκφράσει τήν ἀγωνίαν τοῦ εὐσεβοῦς ἀκριτικοῦ μας λαοῦ καί νά διερμηνεύσει τάς δυσκολίας του, οὐ μήν ἀλλά καί τούς φόβους του διά τό μέλλον, καθώς ὁ λαός  μας, εἰς τό μεγαλύτερον μέρος του, ἀπώλεσε δυστυχῶς τήν ἐμπιστοσύνην του πρός τήν κεντρικήν ἐξουσίαν, ἐξαιτίας τῶν λαθῶν καί τῆς ὀλιγωρίας της.

Καί β) (ἔχει σκοπόν) νά παρακαλέσει διά τήν ἐν ἀγάπῃ καί ὑπευθυνότητι ἐπίλυσιν ἑνός τοιούτου μεγάλου προβλήματος, ἁπτομένου τόσον τῆς ὑλικῆς, ὅσον και τῆς πνευματικῆς  ὑποστάσεως τῆς ζωῆς τῶν Ἀκριτῶν μας, καί κυρίως αὐτῆς! 

Διά ταῦτα κρούομεν τόν κώδωνα τοῦ κινδύνου καί παρακαλοῦμεν διά τήν ἄμεσον ἐξασφάλισιν τῆς κοινωνικῆς συνοχῆς καί ἑνότητος τοῦ Λαοῦ μας καί τήν, ὡς οἷον τε τάχιον, ἀποσυμφόρησιν τῆς Σάμου ἀπό τόσο μεγάλο πλῆθος προσφύγων-μεταναστῶν…».

Share this post:

Comments

comments

Σαμιακά

Και ο άσωτος επιστρέφει.

Published

on

By

Το Ευαγγέλιο της Κυριακής αναφέρεται σε μία ακόμη παραβολή∙ την παραβολή του ασώτου υιού (Λουκ. 15, 11-32). Ο πατέρας της παραβολής δέχεται τον υιό του που τον έχει εγκαταλείψει, έχει ζήσει με άσωτο τρόπο χρησιμοποιώντας την περιουσία του πατέρα και στο τέλος χωρίς καμία οικονομική υποστήριξη επιστρέφει στον πατέρα. Πόση στεναχώρια βίωσε ο πατέρας τη στιγμή που ο υιός του, ζήτησε από τον ίδιο το μερίδιο που του αναλογεί για να φύγει στα ξένα;

Ο υιός της παραβολής αφού ξόδεψε τα πάντα, σκέφτηκε να επιστρέψει στον πατέρα του. Η επιστροφή εγείρει ερωτήματα. Αναζητά επιτακτικά ακραιφνείς απαντήσεις, απαντήσεις δεκτικές μιας εμβάθυνσης στο μυστήριο της οντολογικής μεταμόρφωσης του υιού. Γιατί γύρισε στον υιό ο πατέρας; Επειδή ξόδεψε όλη την περιουσία και δεν μπορούσε να ζήσει αλλιώς; Επειδή βρέθηκε στα δύσκολα; Επειδή απέκτησε συναίσθηση της ασωτίας του; Κι αν η συναίσθηση αυτή εμφορούταν από μία συναισθηματική έξαρση, έναν ακροβατικό συναισθηματικό παρορμητισμό; Η παραβολή μας βεβαιώνει για κάτι πολύ σημαντικό. ‘’Τότε συνήλθε στον εαυτό του’’ και επέστρεψε στον πατέρα του λέγοντας του ‘’αμάρτησα κατά του ουρανού και ενώπιον σου, δεν είμαι πλέον άξιος να ονομάζομαι υιός σου’’ (Λουκ. 15, 17-19).

Ας δούμε στον πατέρα τον Θεό Πατέρα και στον υιό τον κάθε άνθρωπο. Πόσες φορές μας ευεργετεί ο Θεός; Μας δίνει ευλογίες, τις οποίες δεν αξίζουμε. Δεχόμαστε τις ευεργεσίες. Όχι, όμως πάντοτε. Πώς ανταποκρίνεται ο άνθρωπος; Συνάπτει σχέση με τον Θεό; Αναγνωρίζει πως όλα όσα έχει, του τα έχει δωρίσει ο Θεός; Ο άνθρωπος πολλές φορές σηκώνεται και φεύγει από τη σχέση αυτή. Εγκαταλείπει τον Θεό. Άλλες φορές επιστρέφει, άλλες πάλι όχι. Έτσι ενεργεί ο άνθρωπος. Πολλές φορές καθίσταται αχάριστος απέναντι στον Θεό, απέναντι στους συνανθρώπους του. Κι ο Θεός; Πώς ενεργεί; Μήπως έχει πολλές επιλογές; Γνωρίζουμε πως στον Σταυρό δεν υπάρχει άνετη θέση. Αυτή είναι η στάση του Θεανθρώπου. Ελπίζει, υπομένει, ταπεινώνεται, συγχωρεί, έχει αμέτρητο έλεος και φιλανθρωπία άρρητη. Αυτός είναι ο τρόπος του Θεού Πατέρα.

Ο άνθρωπος δραπετεύει από την σχέση με τον Πατέρα. Πολλές φορές. Κι όταν επιστρέφει, πάντοτε ο Πατέρας τον δέχεται. Δεν θέτει όρια και κριτήρια ο Θεός. Το μοναδικό Του μέτρο, κριτήριο και προϋπόθεση είναι η αγάπη. Αυτές είναι οι ‘’αντοχές’’ του Θεού. Εκτός κι αν ο άνθρωπος δεν θέλει να σωθεί ποτέ και εμμένει σε μία άρνηση του Θεού. Ακόμη και τότε δεν εκδικείται ο Θεός, δεν τιμωρεί όπως ακούγεται να λένε διάφορες φωνές εντός των τειχών της Εκκλησίας. Ας κρατήσουν την τιμωρία για τον εαυτό τους. Ο Θεός έχει άλλον τρόπο και βαδίζει άλλον δρόμο. Διαφορετικό από τις ανθρώπινες αντιλήψεις, μακριά από την κοσμικότητα της κτίσης αυτής. Ο όσιος Μάξιμος Ομολογητής στα Κεφάλαια περί Αγάπης σημειώνει πως ‘’τόν δέ φαῦλον, δι᾿ ἀγαθότητα ἐλεεῖ, καί ἐν τῷ αἰῶνι τούτῳ παιδεύων ἐπιστρέφει’’.

Βάζει δύσκολα στον Θεό ο άνθρωπος. Και παίζει με την σωτηρία του. Την εξωθεί στα άκρα. Δεν ξεκινάει από την αγάπη, αλλά ο ίδιος την ίδια στιγμή απαιτεί αγάπη, κάποιες φορές. Άλλοτε, έχει την αίσθηση πως πιστεύει πραγματικά με όσα κάνει και πως οι άλλοι φταίνε πάντα, ο πατέρας ή ο γιος ή ο διπλανός, αλλά ο άγιος Γρηγόριος Παλαμάς με σαφή λόγο ξεκαθαρίζει τα πράγματα∙ η πίστη ωφελεί, ένα κάποιος πολιτεύεται κατά συνείδηση και καθαρίζει τον εαυτό του μέσα από την εξομολόγηση και την μετάνοια. Δεν μπορείς να εγκαταλείπεις τους γονείς σου στο γηροκομείο και να χαίρεσαι με όσα σου δώρισαν όλα αυτά τα χρόνια. Είσαι σάρκα από τη σάρκα τους και αίμα από το αίμα τους. Ο Θεός ευλογεί τους ανθρώπους που σέβονται τους γονείς και διακονούν τους γονείς. Δεν μπορείς να ησυχάζεις μέσα σου την στιγμή που ο γιος σου ή η κόρη σου δεν μιλάνε μεταξύ τους ή εσύ με κάποιο παιδί. Ούτε όταν τα αδέλφια δεν θέλουν να δουν το ένα το άλλο. Δεν υπάρχει ευλογία Θεού στην περίπτωση αυτή. Ο δρόμος της σωτηρίας είναι ο άλλος. Τίποτε παραπάνω και τίποτε λιγότερο. Αυτό λέει όλο το ευαγγέλιο. Παρατημένοι γονείς, μαλωμένα αδέλφια, μαλωμένοι γονείς με τα παιδιά και άλλα πολλά δυσάρεστα επιβεβαιώνουν την ασχήμια και το δράμα της ανθρώπινης ύπαρξης.

Αυτό το ανθρώπινο πρόσωπο, απώλεσε την ωραιότητα, έκλαψε στις χαρές των άλλων και έστησε χορό στις δυστυχίες τους. Στην Εκκλησία υπάρχει μία όμορφη λέξη, ελκυστική, που γίνεται ελκυστικότερη και ένα ολάκερο βίωμα, μία ζωντανή εμπειρία, όταν εισέρχεται στην καρδιά του ανθρώπου. Είναι η λέξη μετάνοια. Ο άνθρωπος έγινε πολύ σκληρός, εχθρικός, ένας σκέτος μόνος. Δεν θα επιβιώσει έτσι. Θα βρίσκει παντού και πάντα αδιέξοδα. Δεν βλέπετε πόσο δυστυχισμένοι έγιναν οι χριστιανοί; Στην Ανάσταση πενθούν ακόμη. Μέσα στην ζωή της Εκκλησίας υπάρχουν βήματα που οδηγούν στον Θεό. Υπάρχει η μετάνοια, η συγχωρητικότητα, το έλεος, η φιλανθρωπία, η σιωπή, ο πνευματικός. Υπάρχει και η επιστροφή. Το Ευαγγέλιο είναι γεμάτο από τέτοια πρόσωπα. Κι ο Θεός πάντα περιμένει την μετάνοια του ανθρώπου. Και μετά; Ε, στήνεται κι ένας πανηγυρικός χορός στους ουρανούς και ο άνθρωπος γεμίζει από Θεό.

 

Πρεσβύτερος Ηρακλής Φίλιος (Βαλκανιολόγος, Θεολόγος)

Κληρικός Ι.Μ Σταγών & Μετεώρων

Share this post:

Comments

comments

Continue Reading

Σαμιακά

Συνεχίζονται οι έλεγχοι για την τήρηση των μέτρων στα νησιά του Βορείου Αιγαίου

Published

on

By

Εντατικοί έλεγχοι στα νησιά του Βορείου Αιγαίου, στο πλαίσιο της εφαρμογής των μέτρων για την αποφυγή και τον περιορισμό της διάδοσης του κορωνοϊού

Συνελήφθησαν, κατά το τελευταίο διήμερο στη Λέσβο, τέσσερα (4) άτομα που κατηγορούνται, κατά περίπτωση, για τα αδικήματα της απείθειας και της βίας κατά υπαλλήλων, καθώς και για παραβίαση των μέτρων για την πρόληψη ασθενειών

 

Εντατικοί έλεγχοι πραγματοποιούνται καθημερινά από Υπηρεσίες της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Βορείου Αιγαίου, για την εφαρμογή των μέτρων αποφυγής και περιορισμού της διάδοσης του κορωνοϊού.

Στο πλαίσιο αυτό, συνελήφθησαν κατά το τελευταίο διήμερο στη Λέσβο, τέσσερα (4) άτομα, που κατηγορούνται, κατά περίπτωση, για τα αδικήματα της απείθειας και της βίας κατά υπαλλήλων, καθώς και για παραβίαση μέτρων για την πρόληψη ασθενειών.

Ειδικότερα, απογευματινές ώρες χθες (26-02-2021), στο πλαίσιο διενέργειας ελέγχων από ειδικό αστυνομικό κλιμάκιο της Διεύθυνσης Αστυνομίας Λέσβου, συνελήφθησαν στην ευρύτερη περιοχή της Μυτιλήνης, δύο (2) αλλοδαποί, οι οποίοι αρνήθηκαν να επιδείξουν απαιτούμενα για τη μετακίνησή τους έγγραφα και να συμμορφωθούν σε υποδείξεις των αστυνομικών, ενώ ακολούθως τους απώθησαν βίαια. Σε βάρος των συλληφθέντων βεβαιώθηκαν πρόστιμα ύψους -300- ευρώ, για παραβίαση περιορισμού κίνησης.

Επίσης, πρώτες πρωινές ώρες σήμερα (27-02-2021), συνελήφθησαν στη Μυτιλήνη, από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Μυτιλήνης, δύο (2) αλλοδαποί, οι οποίοι όπως διαπιστώθηκε είχαν προβεί στη διοργάνωση ιδιωτικής συνάθροισης στην οικία τους, στην οποία συμμετείχαν οκτώ (8) ακόμη άτομα [-6- αλλοδαποί (-2- άνδρες και -4- γυναίκες) και -2- ημεδαπές]. Σε βάρος των συλληφθέντων, διοργανωτών της συνάθροισης, βεβαιώθηκαν πρόστιμα ύψους -3.000- ευρώ, ενώ στους λοιπούς συμμετέχοντες, επιβλήθηκαν πρόστιμα ύψους -300- ευρώ, για παραβίαση περιορισμού κίνησης.

Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Βορείου Αιγαίου, αποδίδοντας ιδιαίτερη σημασία στην προστασία της δημόσιας υγείας, έχει δώσει τις απαραίτητες κατευθύνσεις στις Υπηρεσίες της, για τη συστηματική διενέργεια ελέγχων σε δημόσιους χώρους, επιχειρήσεις, μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς και σε οδικά δίκτυα, τόσο στα αστικά κέντρα αλλά και στην περιφέρεια.

Ο κίνδυνος του κορωνοϊού είναι υπαρκτός και απειλεί ευθέως το κοινωνικό αγαθό της δημόσιας υγείας, ως εκ τούτου αποτελεί θέμα κοινωνικής συνείδησης και πρωτίστως ατομικής ευθύνης, να υψώσουμε τείχος προστασίας για εμάς, τις οικογένειές μας, τους συνανθρώπους μας.

Share this post:

Comments

comments

Continue Reading
Advertisement

Facebook

Δημοφιλή