10 C
Σάμος
01/02/2023
Πολιτικά

«Παιδεία: Η μόνη πραγματική μηχανή ανάπτυξης»

Γράφει ο Λευτέρης Αυγενάκης*

 Η Παιδεία είναι η καρδιά της Δημοκρατίας και χτυπάει σωστά μόνο όταν ο παλμός της δημόσιας ζωής είναι ζωηρός και υγιής. Η ποιότητα της Παιδείας στη χώρα µας οριοθετεί, όχι απλά την προοπτική της για το μέλλον αλλά, σε τελική ανάλυση, την ποιότητα της Δημοκρατίας µας.

Η περίοδος που διανύει η Πατρίδα μας είναι μια ιστορικά  σκοτεινή περίοδος, εξαιτίας των ιδεοληπτικών πολιτικών που ακολουθεί η σημερινή κυβέρνηση σε όλους τους τομείς. Με αιχμή του δόρατος το κλίμα ανομίας που καθημερινά επεκτείνεται στην κοινωνία και τείνει να κυριαρχήσει στα δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα.

Η εικόνα που παρουσιάζουν σήμερα πολλές σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης μας προσβάλλει όλους. Στην ΑΣΟΕΕ, στο Πολυτεχνείο, στο Αριστοτέλειο, πολλά ακόμη πανεπιστήμια, χώροι που προορίζονται για διδασκαλία ή για άλλες δραστηριότητες των πανεπιστημίων, έχουν μετατραπεί σε στέκια παραβατικών. Οι «Ρουβίκωνες» έφτασαν στο σημείο να καταλαμβάνουν, και να έχουν μάλιστα το θράσος να το ανακοινώνουν, γραφεία μέσα στη Φιλοσοφική της Αθήνας.

Η Νέα Δημοκρατία δεν πρόκειται να δώσει συνέχεια σε τέτοιες καταστάσεις που αμαυρώνουν τη εικόνα της χώρας μας και υποβαθμίζουν την ποιότητα της δημόσιας παιδείας. Δεσμευόμαστε ότι το άσυλο με τη σημερινή του μορφή θα καταργηθεί, ώστε να πάψουν τα πανεπιστήμια να είναι παραδομένα στις συμμορίες και ν’ αποτελούν γιάφκες κουκουλοφόρων. Θέλουμε πανεπιστήμια όπου φοιτητές και καθηγητές δεν θα φοβούνται. Θέλουμε πανεπιστήμια για τα οποία όχι μόνο δεν θα  ντρεπόμαστε, αλλά θα είμαστε πραγματικά υπερήφανοι.

Ως η υπεύθυνη Παράταξη του τόπου, πολιτική μας προτεραιότητα είναι τα ακαδημαϊκά ιδρύματα  να είναι αυτόνομα, αυτοδιοικούμενα, αξιολογούμενα και ανταγωνιστικά σε κοινό βηματισμό με την αγορά εργασίας. Να γίνουν δημιουργικές κυψέλες που θα εμβολιάζουν με γνώσεις και ήθος όλους τους σπουδαστές. Τασσόμαστε κατά του κυβερνητικού σχεδιασμού περί συγχώνευσης των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ και τονίζουμε ότι το σύστημα εισαγωγής πρέπει να αντανακλά πρωτίστως τις προτεραιότητες που θέτουμε ως κοινωνία για το μέλλον των νέων μας.

Η εκπαίδευση για εμάς αποτελεί σημαντική προτεραιότητα για την επόμενη ημέρα της χώρας και όχι άλλον έναν τομέα κυβερνητικής πολιτικής. Το δημόσιο πανεπιστήμιο πρέπει να στηριχθεί, να αναβαθμιστεί και να ενισχυθεί. Στόχος μας είναι πανεπιστήμια με άξιους διδάσκοντες, οι οποίοι θα πρωτοστατούν στην επιστήμη τους, θα αμείβονται αξιοπρεπώς και θα αισθάνονται ασφαλείς, αλλά και υπερήφανοι για το λειτούργημά τους.

Η μεταρρύθμιση, όμως, των πανεπιστημίων δεν είναι στο χέρι μόνο ενός πρωθυπουργού ή μιας κυβέρνησης. Είναι έργο που απαιτεί συγκροτημένες και κοινές δράσεις τόσο από την πολιτική ηγεσία, αλλά και την ακαδημαϊκή κοινότητα και τους φοιτητές, όπως ανέφερε πρόσφατα ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε ομιλία του σε ακαδημαϊκούς και πρέπει να αποτελεί εθνική προτεραιότητα.. Και σε αυτόν τον αγώνα πρέπει να είμαστε όλοι, ενωμένοι, ώστε να πάμε την Ελλάδα μπροστά. Ώστε να χτίσουμε μια κοινωνία όπου το δίκιο δεν θα το έχει αυτός που φωνάζει πιο δυνατά, αλλά θα ακούγονται όλοι και θα προστατεύονται όλοι.

 *Ο κ. Λευτέρης Αυγενάκης είναι Γραμματέας Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ και Βουλευτής Ηρακλείου.

Related posts

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Σάμου: Ο λαός να πάρει στα χέρια του τη ζωή του και την υπόθεση της δημοκρατίας στη χώρα

admin

ΤΕ ΣΑΜΟΥ ΤΟΥ ΚΚΕ- Διαμαρτυρία στον ΔΕΔΔΗΕ για τα προβλήματα στο δίκτυο ηλεκτροδότησης

admin

Πρωτοχρονιάτικη κοπή πίτας της Κομματικής Οργάνωσης Βαθιού του ΚΚΕ

admin

ΑΣΕΠ – Απαιτούμε να διορθωθεί άμεσα η αδικία εις βάρος των υποψηφίων της Σάμου

admin

Κατάθεση Αναφορών από τον Α. Μιχαηλίδη για προβλήματα σχολείων σε Σάμο και Ικαρία

admin

Βαρδαρός: «Η συνέντευξη Μητσοτάκη μας επιβεβαίωσε ότι εκείνος κι εμείς ζούμε σε άλλη χώρα»

admin

Μηταράκης από Σόφια: Απαιτείται αυστηρό και αποτελεσματικό πλαίσιο επιτήρησης των εξωτερικών συνόρων της ΕΕ   

admin

Εκδήλωση μνήμης για την ημέρα «Θυσίας του Διασώστη»

admin

Επίσκεψη Βούλτεψη και Μοσκώφ στη Λέσβο: Προστασία των συνόρων και των ανθρώπων 

admin