Connect with us

Πολιτικά

«Συνέπειες για την ασφάλεια και την Εθνική Άμυνα από την κατάργηση των Κρατικών Αεροπορικών Αρχών στους αερολιμένες του Βορείου Αιγαίου»

Published

on

Με ερώτηση του βουλευτή Ν. Λέσβου Γιάννη Μπουρνού, που κατέθεσε από κοινού με τον Ανδρέα Μιχαηλίδη προς τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Εθνικής Άμυνας, και συνυπογράφουν οι αρμόδιοι τομεάρχες του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, επισημαίνονται οι σοβαρές συνέπειες για την ασφάλεια και την εθνική άμυνα από την κατάργηση των κρατικών αεροπορικών αρχών στους αερολιμένες του Βορείου Αιγαίου

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους κ. κ. Υπουργούς:
-Υποδομών και Μεταφορών
-Εθνικής Άμυνας
Θέμα: Συνέπειες για την ασφάλεια και την Εθνική Άμυνα από την κατάργηση των Κρατικών Αεροπορικών Αρχών στους αερολιμένες του Βορείου Αιγαίου
Στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τίτλο «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας» εισάγονται σαρωτικές αλλαγές στον Αερολιμενικό Έλεγχο και στην κρατική εποπτεία στα πολιτικά αεροδρόμια των νησιών της Ελλάδας, που περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, την κατάργηση των Κρατικών Αεροπορικών Αρχών και την υποκατάσταση της λειτουργίας τους από επισκέψεις επιθεωρητών της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας από την έδρα της στην Αττική.
Στην Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου ειδικότερα, υφίστανται πέντε πολιτικοί αερολιμένες (Λήμνου, Μυτιλήνης, Χίου, Σάμου και Ικαρίας) και έξι αδειοδοτημένα ελικοδρόμια (Αγίου Ευστρατίου, Ερεσού Λέσβου, Ψαρών, Οινουσσών, Φούρνων και Ραχών Ικαρίας). Στο προσεχές μέλλον, αναμένεται και η δημιουργία υδατοδρομίων. Από τα παραπάνω, τα δύο μεγαλύτερα διεθνή αεροδρόμια, Μυτιλήνης και Σάμου, έχουν παραχωρηθεί στη γερμανική εταιρεία Fraport Greece για 40 χρόνια. Οι υποδομές αυτές είναι χαρακτηρισμένες ως «Υποδομές Ζωτικής Σημασίας» (άρθρο 10, παρ. 1 Π.Δ. 39/2011). Οι παραπάνω αερολιμένες -πέραν της αυτονόητης σημασίας τους για την οικονομία και τον τουρισμό- έχουν τεθεί πλέον σε 24ωρη λειτουργία προκειμένου να εξυπηρετούν νυχθημερόν πτήσεις μεταφοράς ασθενών (sanitary flights), επιτήρησης, έρευνας και διάσωσης (Search and Rescue, Frontex, ΕΚΑΒ κλπ) λόγω των αυξημένων μεταναστευτικών-προσφυγικών ροών προς τα νησιά του Βορείου Αιγαίου. Όπως είναι προφανές, τα παραπάνω αεροδρόμια είναι κρίσιμα και για την εθνική άμυνα της χώρας, καθώς σε περίπτωση σύρραξης επιτάσσονται για τις ανάγκες των ενόπλων δυνάμεων.
Με το άρθρο 24 του Ν. 4427/2016 συστήθηκαν σε όλα τα πολιτικά αεροδρόμια του Βορείου Αιγαίου Κρατικές Αεροπορικές Αρχές σε επίπεδο Τμήματος ή Γραφείου ανάλογα με το μέγεθος εκάστου αερολιμένα. Οι Αεροπορικές αυτές Αρχές υπάγονται στην ανεξάρτητη διοικητική Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας και στελεχώνονται από καταρτισμένους πάνω στο αεροπορικό αντικείμενο ΠΕ Αερολιμενικούς Υπαλλήλους. Οι Αεροπορικές Αρχές είναι υπεύθυνες μεταξύ άλλων για την τήρηση της εφαρμογής της εθνικής και διεθνούς αεροπορικής νομοθεσίας σχετικά με την ασφάλεια των πτήσεων (safety), την προστασία από έκνομες ενέργειες (security), τα δικαιώματα των επιβατών (ΕΚ 261/2004), την επί τόπου εφαρμογή σχεδίων εκτάκτων καταστάσεων (Σχέδιο «Ίκαρος» περί αεροπειρατείας, Σχέδιο Διαχείρισης Ανθρώπινων Απωλειών κ.ά.), αλλά και των Σχεδίων του Κυβερνητικού Συμβουλίου Εξωτερικών και Άμυνας (ΚΥΣΕΑ) για την πολεμική οργάνωση των αεροδρομίων των νησιών σε περίπτωση εθνικής κρίσης ή πολεμικού γεγονότος.
Η κατάργηση των επιτόπιων Αεροπορικών Αρχών που εξασφαλίζουν μόνιμη κρατική παρουσία στα περιφερειακά αεροδρόμια και η υποκατάστασή τους από ελέγχους επιθεωρητών με έδρα την Αθήνα δεν μπορεί να εξασφαλίσει την επαρκή εκτέλεση όλων των παραπάνω αρμοδιοτήτων και υποχρεώσεων, πόσο μάλλον όταν το νομοσχέδιο του Υπουργείου προβλέπει σοβαρή μείωση του προσωπικού.

Με βάση τα παραπάνω, ερωτώνται οι κ. Υπουργοί στο μέτρο των αρμοδιοτήτων τους:

1) Για ποιο λόγο καταργούνται οι Κρατικές Αεροπορικές Αρχές των αερολιμένων των νησιών του Βορείου Αιγαίου;
2) Πώς θα γίνεται η εποπτεία εφαρμογής της Αεροπορικής νομοθεσίας (Αεροπορικός Κώδικας, Αερολιμενικές Διατάξεις, Εθνικός Κανονισμός Ασφαλείας Πολιτικής Αεροπορίας, ΕΚ 261/2004, Υγειονομικές διατάξεις κ.ά.) αφού καταργούνται οι θέσεις των εξειδικευμένων ΠΕ Αερολιμενικών υπαλλήλων στα αεροδρόμια; Ποιος θα εποπτεύει τα ελικοδρόμια των νησιών μας;
3) Πώς θα γίνεται η επιτόπια εφαρμογή των παραπάνω αναφερόμενων Σχεδίων («Ίκαρος», Διαχείρισης Ανθρώπινων Απωλειών, Εκτάκτων Αναγκών, Σχεδίων Εθνικής Άμυνας κ.ά.) αφού οι εκ του νόμου ορισμένοι ως Προανακριτικοί Υπάλληλοι και υπεύθυνοι για την εφαρμογή τους ΠΕ Αερολιμενικοί δεν θα υφίστανται ποια στα αεροδρόμια;

Οι ερωτώντες Βουλευτές
Μπουρνούς Ιωάννης
Μιχαηλίδης Ανδρέας
Δρίτσας Θεόδωρος
Παππάς Νικόλαος
Πέρκα Πέτη

Share this post:

Comments

comments

Πολιτικά

Έρχονται για τοποθέτηση οι προκάτ σχολικές αίθουσες στο Δήμο Δυτικής Σάμου

Published

on

By

Έρχονται για τοποθέτηση οι πρώτες προκάτ αίθουσες στο δήμο Δυτικής Σάμου, που θα αποτελέσουν την προσωρινή λύση στέγασης των μαθητών, καθώς επλήγησαν σχολικές υποδομές από τον σεισμό της 30ης Οκτωβρίου.

«Μόλις ενημερώθηκα από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΚτΥπ, κ. Α. Γιάνναρη, ότι οι πρώτοι 8 οικίσκοι για την προσωρινή στέγαση των σχολείων της Δυτικής Σάμου είναι έτοιμοι. Οι πρώτοι 4, για τους οποίους είναι έτοιμες οι βάσεις, θα είναι στο Καρλόβασι την Παρασκευή, 12 Μαρτίου.

Οι υπόλοιποι 4 θα αποσταλούν μόλις ετοιμαστεί η υποδομή. Οι υπόλοιποι οικίσκοι (42) που αφορούν και τους δύο Δήμους της Σάμου θα αποσταλούν εντός του Μαρτίου.

Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Γιάνναρη για την αμέριστη συμπαράσταση του στα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στο νησί μας» αναφέρει ο Βουλευτής Σάμου ,Χριστόδουλος Στεφανάδης .

Φωτογραφία αρχείου .

Share this post:

Comments

comments

Continue Reading

Πολιτικά

Κοινή δήλωση Γ. Μπουρνού – Α. Μιχαηλίδη για συνάντηση δημάρχων Β. Αιγαίου με τον Πρωθυπουργό

Published

on

By

Η πολιτική της κυβέρνησης του κ. Μητσοτάκη να μετατρέψει τα νησιά του Βορείου Αιγαίου σε αναχώματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις προσφυγικές και μεταναστευτικές ροές, σε αποθήκες ανθρώπων και οιονεί φυλακές με δεσμοφύλακες τους ίδιους τους κατοίκους, ομολογείται σχεδόν ανοιχτά.

Πρόκειται για ξεκάθαρη επιλογή του κ. Μητσοτάκη, με τη στήριξη της ηγεσίας της ΕΕ, να μεταμορφωθεί ένα ευρωπαϊκό και ευρωτουρκικό πρόβλημα σε ελληνοτουρκικό. Πρόθεση που επιβεβαιώνεται εξάλλου από την άρνηση της κυβέρνησης να αποσυμφορήσει αποφασιστικά τα ΚΥΤ των νησιών,  παρότι σχεδόν όλοι οι φιλοξενούμενοι έχουν περάσει από τις διαδικασίες ασύλου, αλλά και από τα κυβερνητικά σχέδια για νέα ΚΥΤ μεγάλης χωρητικότητας, και διαγωνισμούς σίτισης με προκλητικά ποσά. Το έχουμε καταλάβει όλοι.

Οι μόνοι που παριστάνουν πως δεν καταλαβαίνουν είναι οι τρεις δήμαρχοι Μυτιλήνης, Χίου και Ανατολικής Σάμου, που επισκέφτηκαν χθες τον Πρωθυπουργό, για να «συμπαραταχθούν» μαζί του και να δώσουν εν λευκώ νομιμοποίηση στα σχέδιά του. Θλιβερό θέαμα για αιρετούς της τοπικής αυτοδιοίκησης που περιφρονούν τη βούληση και τις ανάγκες των δημοτών τους, για να εξυπηρετήσουν τις κυνικές επιδιώξεις ενός πρωθυπουργού που νοιάζεται μόνο να μην κάνει αποσυμφορήσεις και στεναχωρήσει τους ακροδεξιούς κομματάρχες του στην ηπειρωτική Ελλάδα.

Share this post:

Comments

comments

Continue Reading
Advertisement

Facebook

Σαμιακά2 εβδομάδες ago

Στο “κόκκινο” μπαίνει η Σάμος

COVID-191 εβδομάδα ago

Δημοσιεύθηκε η απόφαση με τα νέα μέτρα που ισχύουν στην Σάμο

Αστυνομικά - Λιμενικά4 εβδομάδες ago

Προσάραξε στα αβαθή λόγω κακοκαιρίας περιπολικό του Πολεμικού Ναυτικού

Δήμος4 εβδομάδες ago

Δήμος Ανατολικής Σάμου: Να αρθεί η εξαίρεση ελεύθερης μετακίνησης από και προς το νησί της Σάμου

Σαμιακά4 εβδομάδες ago

Ακτοπλοϊκή σύνδεση αποκτά ξανά η Σάμος με την Θεσσαλονίκη

COVID-192 εβδομάδες ago

ΠΕΝΕΝ: Κρούσμα Κορωνοϊού στο “BLUE STAR MYCONOS”

Σαμιακά4 εβδομάδες ago

Ικαρία: Τι απαντά ο βουλευτής Στεφανάδης – Ζάχαρης: Να επιβληθεί το ελάχιστο διοικητικό πρόστιμο (3000 €)

Σαμιακά4 εβδομάδες ago

Προκήρυξη θέσεων ειδικευμένων μόνιμων ιατρών του κλάδου Ε.Σ.Υ.

Σαμιακά4 εβδομάδες ago

Προβληματισμός από τις δηλώσεις του Προέδρου του ΕΟΣ Σάμου

COVID-194 εβδομάδες ago

ΕΟΔΥ: 4 νέα κρούσματα στη Σάμο

Δημοφιλή