Connect with us

Δήμος

Τοποθετήσεις δημοτικών παρατάξεων για το Δ.Σ Ανατολικής Σάμου

Published

on

Τοποθετήσεις των δημοτικών παρατάξεων “η Σάμος αλλάΖΕΙ” και της “Λαϊκής Συσπείρωσης” από το χθεσινό Δημοτικό Συμβούλιο Ανατολικής Σάμου.

η Σάμος αλλάΖΕΙ

Κυρίες και Κύριοι Δημοτικοί Σύμβουλοι

Κύριε Δήμαρχε

Κατ’ αρχήν, μετά την ορκωμοσία και  την ανάληψη των καθηκόντων όλων μας,  ευχόμαστε καλή θητεία και δύναμη ώστε να  επιτελέσει το Δημοτικό Συμβούλιο τον ουσιαστικό  δημοκρατικό και θεσμικό  του ρόλο και να παράγει έργο σε όφελος της μεγάλης πλειοψηφίας των συνδημοτών μας καθώς και στη νέα Δημοτική Αρχή να υλοποιήσει το πρόγραμμα, σύμφωνα με το οποίο  οι συνδημότες μας,  σας εμπιστεύθηκαν και σας εξέλεξαν στις δημοτικές εκλογές της 26ης Μαΐου και της 2ας Ιουνίου 2019.

Δημοτικές εκλογές, που έγιναν με το σύστημα της απλής αναλογικής, που θεσπίστηκε με την μεταρρύθμιση του ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ (ν.4555/18), μια ουσιαστική μεταρρύθμιση στην Αυτοδιοίκηση,  που βασική της φιλοσοφία ήταν η απλή αναλογική και η ενίσχυση των κοινοτήτων με πόρους και αρμοδιότητες.

Σε όλη την Ευρώπη οι αυτοδιοικητικές εκλογές διεξάγονται με το σύστημα της απλής αναλογικής και οι δημοτικές παρατάξεις εκπροσωπούνται απολύτως αναλογικά, σύμφωνα με τη δύναμη της βούλησης των δημοτών που τους ψηφίζουν.   Στα δημοτικά συμβούλια διαμορφώνονται, με πλήρη διαφάνεια, συγκλίσεις και πλειοψηφικές προγραμματικές συμμαχίες μεταξύ δημοτικών παρατάξεων και οι Δήμοι διοικούνται και λειτουργούν ικανοποιητικά, παρέχοντας ουσιαστικές υπηρεσίες στους δημότες τους.

Δυστυχώς η νεοεκλεγείσα κυβέρνηση της  Ν.Δ. δεν άφησε  ούτε καν ένα χρόνο να δοκιμαστεί η απλή αναλογική στην πράξη και να κρίνουμε αν υπάρχει πρόβλημα με τη λειτουργία και λήψη αποφάσεων των Δημοτικών Συμβουλίων και τυχόν ακυβερνησία. Να δοκιμαστεί, δηλαδή στην πράξη,  η αλλαγή του μοντέλου διοίκησης των Δήμων από το δημαρχοκεντρικό, του ενός ανδρός αρχή, σε συνεργατικό με προγραμματικές συγκλίσεις και συμμαχίες, που επιδιώκει να φέρει η απλή αναλογική.

Με τον ψευδεπίγραφο τίτλο περί «κυβερνησιμότητας των ΟΤΑ» η κυβέρνηση της ΝΔ ψήφισε μέσα στο καλοκαίρι, τον Αύγουστο, το νόμο 4623/2019, με το οποίο  ανατρέπεται η βασική φιλοσοφία της μεταρρύθμισης ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ που ήταν, όπως προαναφέραμε, η απλή αναλογική και η ενίσχυση των κοινοτήτων με πόρους και αρμοδιότητες.

Είναι προφανής η αντισυνταγματική και αντιδημοκρατική εκτροπή του ν. 4623/2019 γιατί, ενώ το Δημοτικό Συμβούλιο και τα Κοινοτικά Συμβούλια εκλέχθηκαν με την απλή αναλογική στις δημοτικές εκλογές της 26ης Μαΐου 2019 και υπάρχει η αναλογική εκπροσώπηση των δημοτικών & κοινοτικών παρατάξεων στα Δημοτικά & Κοινοτικά Συμβούλια, σύμφωνα με τη δύναμη που τους έδωσε η ψήφος  των δημοτών, έρχεται η ΝΔ και δίνει στην Οικονομική Επιτροπή, στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και στα Δ.Σ. των δημοτικών ΝΠΔΔ την απόλυτη πλειοψηφία στην παράταξη του Δημάρχου, ασχέτως ποσοστού, καταργώντας ουσιαστικά τον ρόλο του Δημοτικού Συμβουλίου ως κυρίαρχου σώματος διαβούλευσης και λήψης δημοκρατικών αποφάσεων του Δήμου και μετατρέπει τον εκλεγέντα Δήμαρχο σε ανεξέλεγκτο και πανίσχυρο μονάρχη και αφετέρου καταργεί τον αποφασιστικό ρόλο των Κοινοτικών Συμβουλίων,  μετατρέποντάς πάλι το Κοινοτικό Συμβούλιο σε διακοσμητικό και επαίτη των διαθέσεων του Δημάρχου ή του εκάστοτε Αντιδημάρχου για να κάνει κάποιο μικρό έργο ή καθαριότητα στο χωριό.

Ενδεικτικά σας αναφέρουμε μερικές μόνο από  τις αντιδημοκρατικές αλλαγές που ψηφίστηκαν με το ν. 4623/19 και ανατρέπουν την δημοκρατική μεταρρύθμιση του ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ (ν. 4555/18):

Άρθρο 2: «Η Οικονομική Επιτροπή και η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής αποτελούνται από τον δήμαρχο ή τον οριζόμενο από αυτόν αντιδήμαρχο ως πρόεδρο, από δύο (2) ακόμη αντιδημάρχους ως μέλη οριζόμενα από το δήμαρχο και  από τα εκλεγόμενα μέλη των επιτροπών. Τουλάχιστον ένα (1) μέλος στις επταμελείς επιτροπές προέρχονται υποχρεωτικά από την παράταξη με την οποία εξελέγη ο δήμαρχος».  (Άρα ο Δήμαρχος έχει τουλάχιστον 4 μέλη στα 7, ασχέτως της δύναμης του στο Δημοτικό Συμβούλιο. Ειδικά στο δικό μας Δημοτικό Συμβούλιο η Σύμπραξη της παράταξης Δημάρχου με ποσοστό 44% θα έχει 5 στα 7 μέλη των Επιτροπών, δηλαδή 71% !!).

Επιπλέον δεν επιτρέπει τη δυνατότητα των παρατάξεων της αντιπολίτευσης να συγκροτήσουν κοινά ψηφοδέλτια ή να υποστηρίξουν άλλα ψηφοδέλτια.

Άρθρο 3: Η μεγαλύτερη  αντιδημοκρατική εκτροπή γίνεται με την μεταφορά στην Οικονομική Επιτροπή πολλών και σημαντικών αρμοδιοτήτων (διαγωνισμοί έργων, προμήθειες, προσλήψεις, τέλη, συμβάσεις, διακανονισμοί) όπου γίνεται η λήψη αποφάσεων από τη δοτή και ελεγχόμενη πλειοψηφία της παράταξης του Δημάρχου, χωρίς τα θέματα αυτά να έρχονται στο Δημοτικό Συμβούλιο. Αντιδημοκρατικές  είναι επίσης και οι διαδικασίες λήψης αποφάσεων για τον προϋπολογισμό του Δήμου, το Τεχνικό πρόγραμμα, το Επιχειρησιακό πρόγραμμα, την επιβολή φόρων και τελών, τη διαχείριση περιουσίας του Δήμου, για τα οποία δεν απαιτούνται πλειοψηφίες επί συνόλου των μελών του δημοτικού συμβουλίου, που προϋποθέτουν  ουσιαστικές προγραμματικές συγκλίσεις.

Άρθρο 6: Εφεξής, όπου στις διατάξεις νόμων, προεδρικών διαταγμάτων και λοιπών κανονιστικών πράξεων, προβλέπεται ο ορισμός αιρετών μελών στη διοίκηση των νομικών προσώπων των δήμων και των περιφερειών, αντίστοιχα, καθώς και των συνδέσμων τους, κατά συγκεκριμένη αναλογία, τα τρία πέμπτα των μελών αυτών με τους αναπληρωτές τους προέρχονται από την παράταξη με την οποία εξελέγη ο δήμαρχος, και τα δύο πέμπτα από τις λοιπές παρατάξεις.  (ο Δήμαρχος θα έχει 60% στα Δ.Σ. των δημοτικών ΝΠΔΔ ασχέτως της δύναμής του στο Δημοτικό Συμβούλιο)

Άρθρο 7: Καταργεί το θεσμό του δημοτικού διαμεσολαβητή και επαναφέρει το θεσμό του Συμπαραστάτη του δημότη και της επιχείρησης, ο οποίος εκλέγεται  με μυστική ψηφοφορία και με πλειοψηφία των τριών πέμπτων (3/5) των παρόντων μελών του δημοτικού συμβουλίου ενώ παλιότερα απαιτούνταν τα 2/3 του συνόλου των μελών του δημοτικού συμβουλίου (Καλλικράτης, ν. 3852/2010).

Ας δούμε επίσης, μερικές από τις αντιδημοκρατικές ανατροπές που ψηφίστηκαν και ισχύουν πλέον και επηρεάζουν το ρόλο των Κοινοτικών Συμβουλίων των χωριών και πόλεων.

Με τον ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ ο Πρόεδρος Κοινότητας θα εκλέγονταν με απλή αναλογική μεταξύ των 5 ή 7 Κοινοτικών Συμβούλων και επιπλέον είχαμε αναβάθμιση στη λειτουργία των Κοινοτήτων με  το θεσμό των Κοινοτικών προϋπολογισμών και Συνελεύσεων, που θα ενεργοποιούσε τις τοπικές κοινωνίες, γιατί έδινε το δικαίωμα στα Κοινοτικά Συμβούλια να έχουν προϋπολογισμό ώστε να σχεδιάσουν, να προγραμματίσουν και να υλοποιήσουν έργα στον τόπο τους για τους πολίτες.

Αυτά ανατρέπονται και οι Κοινότητες υποβαθμίζονται και  αντί για αποφασιστικό ρόλο έχουν μόνο εισηγητικό, όπως διατυπώνονται παρακάτω στο νόμο 4623/19:

Άρθρο 5. Ρυθμίσεις θεμάτων Ο.Τ.Α

Παραγρ. 9. α. Η παράγραφος 1 του άρθρου 79 του ν. 3852/2010 αντικαθίσταται ως εξής: «1. Πρόεδρος του συμβουλίου της κοινότητας άνω των τριακοσίων (300) κατοίκων ορίζεται ο σύμβουλος του πρώτου κατά σειρά συνδυασμού που έλαβε τους περισσότερους σταυρούς προτίμησης μεταξύ των υποψηφίων του συνδυασμού του, σύμφωνα με την απόφαση επικύρωσης της εκλογής από το αρμόδιο πρωτοδικείο. Η μη αποδοχή του αξιώματος του προέδρου, δεν οδηγεί σε απώλεια της ιδιότητας μέλους του συμβουλίου της κοινότητας»

Παραγρ. 9. δ. Η περίπτωση β΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 82 του ν. 3852/2010 αντικαθίσταται ως εξής: «β) εισηγείται για την κατανομή του αναλογούντος στην κοινότητα ποσοστού των κεντρικών αυτοτελών πόρων που προορίζονται για επενδυτικές ανάγκες του δήμου, σύμφωνα με την παράγραφο 4Α του άρθρου 259»

Παραγρ. 9. ε. Η περίπτωση β΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 83 του ν. 3852/2010 αντικαθίσταται ως εξής: «β) εισηγείται ποια έργα και δράσεις θα εκτελεστούν στην κοινότητα, από το ποσοστό των κεντρικών αυτοτελών πόρων που προορίζονται για επενδυτικές ανάγκες του δήμου, που της αναλογούν, σύμφωνα με την παράγραφο 4Α του άρθρου 259»

Κυρίες και Κύριοι Δημοτικοί Σύμβουλοι

Αντιλαμβάνεστε ότι με το ν. 4623/19 έχουμε κατάφωρη παραβίαση των δημοκρατικών διαδικασιών και εκ των υστέρων νόθευση της απλής αναλογικής, γεγονός που δεν μας επιτρέπει πολιτικά να συναινέσουμε και να γίνουμε συμμέτοχοι στις αντισυνταγματικές και αντιδημοκρατικές εκτροπές στην Αυτοδιοίκηση.

Πρέπει όλοι να πάρετε θέση, εμείς θα θέσουμε σε επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου το θέμα  και θα ζητήσουμε απόφαση, που θα ζητά   από τη κυβέρνηση της ΝΔ να τις πάρει πίσω.

Με όλο το παραπάνω σκεπτικό, η δημοτική παράταξη «η Σάμος αλλάΖΕΙ» δεν θα συμμετάσχει στις διαδικασίες εκλογής Οικονομικής Επιτροπής και Επιτροπής Ποιότητας Ζωής και δεν θα νομιμοποιήσει με την ψήφο της αντιδημοκρατικές διαδικασίες.

 

Ζητάμε ως δημοτική παράταξη να μας αποστέλλονται οι προσκλήσεις στις συνεδριάσεις  της Οικονομικής Επιτροπής και της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, στις οποίες θα συμμετέχουμε με  δικαίωμα λόγου, προτάσεων και ελέγχου των αποφάσεων με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον.

 

Με εκτίμηση

 

Νίκος Ζάχαρης, δημοτικός σύμβουλος, επικεφαλής παράταξης «η Σάμος αλλάΖΕΙ»

Γιάννης Αξιώτης, δημοτικός σύμβουλος

 

Από τη διαδικασία εκλογής του προεδρείου του δημοτικού συμβουλίου απείχε η Λαϊκή Συσπείρωση ανατολικής Σάμου.

Σε ανακοίνωσή της αναφέρει:

“Η Λαϊκή Συσπείρωση στον δήμο Ανατολικής Σάμου κατά τη διάρκεια της διαδικασίας εκλογής του προεδρείου του Δημοτικού Συμβουλίου απείχε από τη διαδικασία, γιατί πρόκειται για όργανο που δεν έχει αρμοδιότητες, οι οποίες συγκεντρώνονται αποκλειστικά στον πρόεδρο.

Όσον αφορά τις Επιτροπές, Οικονομική και Ποιότητας Ζωής η Λαϊκή Συσπείρωση δεν κατάθεσε υποψηφιότητες και απείχε από τις διαδικασίες διότι σύμφωνα με τους αντιδραστικούς νόμους Κλεισθένη και 4623 δεν μπορούσε να διεκδικήσει εκπροσώπηση. Η Λαϊκή Συσπείρωση ζήτησε να καλείται και να παρακολουθεί τις συνεδριάσεις των Επιτροπών, όπως ορίζει ο νόμος.

Το ουσιαστικό,όμως, ζήτημα παραμένει και είναι οι αρμοδιότητες των Επιτροπών, με βάση τους νόμους «Κλεισθένη» του ΣΥΡΙΖΑ και «4623/19» της ΝΔ.

Αποφασιστικές αρμοδιότητες που αφαιρούνται από το δημοτικό συμβούλιο και δίνονται στις Επιτροπές, στις οποίες πλέον με άνεση θα επιβάλλεται η θέληση της δημοτικής αρχής.

Μιλώντας εκ μέρους της Λαϊκής Συσπείρωσης ο δημοτικός σύμβουλος Κώστας Τζίχας υπογράμμισε ότι «οι δημοτικοί σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης θα υποστηρίξουν μέσα κι’ έξω από το δημοτικό συμβούλιο τα συμφέροντα του λαού, παρά τον αρνητικό συσχετισμό και θα προσπαθήσουν να συμβάλλουν στην οργάνωση των αγώνων για την κάλυψη των λαϊκών αναγκών».

Σημείωσε ακόμη ότι, «όλες οι αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις του «Κλεισθένη» του ΣΥΡΙΖΑ, του 4623/19 της ΝΔ, είναι ενάντια στα λαϊκά συμφέροντα και αφορούν στην καλύτερη προσαρμογή των λειτουργιών των δήμων, για τη στήριξη της καπιταλιστικής ανάπτυξης, της λεγόμενης επιχειρηματικότητας που πατάει πάνω στο χτύπημα των εργατικών και λαϊκών εργασιακών δικαιωμάτων και στην μείωση των μισθών και των μεροκάματων».

 

Σε ανακοίνωσή της αναφέρει:

“Η Λαϊκή Συσπείρωση στον δήμο Ανατολικής Σάμου κατά τη διάρκεια της διαδικασίας εκλογής του προεδρείου του Δημοτικού Συμβουλίου απείχε από τη διαδικασία, γιατί πρόκειται για όργανο που δεν έχει αρμοδιότητες, οι οποίες συγκεντρώνονται αποκλειστικά στον πρόεδρο.

Όσον αφορά τις Επιτροπές, Οικονομική και Ποιότητας Ζωής η Λαϊκή Συσπείρωση δεν κατάθεσε υποψηφιότητες και απείχε από τις διαδικασίες διότι σύμφωνα με τους αντιδραστικούς νόμους Κλεισθένη και 4623 δεν μπορούσε να διεκδικήσει εκπροσώπηση. Η Λαϊκή Συσπείρωση ζήτησε να καλείται και να παρακολουθεί τις συνεδριάσεις των Επιτροπών, όπως ορίζει ο νόμος.

Το ουσιαστικό,όμως, ζήτημα παραμένει και είναι οι αρμοδιότητες των Επιτροπών, με βάση τους νόμους «Κλεισθένη» του ΣΥΡΙΖΑ και «4623/19» της ΝΔ.

Αποφασιστικές αρμοδιότητες που αφαιρούνται από το δημοτικό συμβούλιο και δίνονται στις Επιτροπές, στις οποίες πλέον με άνεση θα επιβάλλεται η θέληση της δημοτικής αρχής.

Μιλώντας εκ μέρους της Λαϊκής Συσπείρωσης ο δημοτικός σύμβουλος Κώστας Τζίχας υπογράμμισε ότι «οι δημοτικοί σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης θα υποστηρίξουν μέσα κι’ έξω από το δημοτικό συμβούλιο τα συμφέροντα του λαού, παρά τον αρνητικό συσχετισμό και θα προσπαθήσουν να συμβάλλουν στην οργάνωση των αγώνων για την κάλυψη των λαϊκών αναγκών».

Σημείωσε ακόμη ότι, «όλες οι αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις του «Κλεισθένη» του ΣΥΡΙΖΑ, του 4623/19 της ΝΔ, είναι ενάντια στα λαϊκά συμφέροντα και αφορούν στην καλύτερη προσαρμογή των λειτουργιών των δήμων, για τη στήριξη της καπιταλιστικής ανάπτυξης, της λεγόμενης επιχειρηματικότητας που πατάει πάνω στο χτύπημα των εργατικών και λαϊκών εργασιακών δικαιωμάτων και στην μείωση των μισθών και των μεροκάματων».

Comments

comments

Δήμος

Επιστολή Γ.Στάντζου για τις συνέπειες της λειτουργίας του Κ.Υ.Τ Σάμου

Published

on

By

Ο Δήμαρχος Ανατολικής Σάμου, κ. Γεώργιος Στάντζος, απέστειλε  την παρακάτω επισυναπτόμενη επιστολή με θέμα «Συνέπειες  Λειτουργίας  Κ.Υ.Τ  Σάμου»  στον:

  1. Υπουργό Εσωτερικών, κο Παναγιώτη Θεοδωρικάκο
  2. Υπουργό Προστασίας του Πολίτη, κο Μιχάλη Χρυσοχοϊδη
  3. Αναπληρωτή Υπουργό Εσωτερικών, κο Θεόδωρο Λιβάνιο
  4. Αναπληρωτή Υπουργό Προστασίας του Πολίτη, κο Γεώργιο Κουμουτσάκο
  5. Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργό, κο Άκη Σκέρτσο
  6. Βουλευτή  Νομού Σάμου, κ. Χριστόδουλο Στεφανάδη (κοινοποίηση)

Στην επιστολή μεταξύ των άλλων καταγράφηκε η ανάγκη κατεπείγουσας ενίσχυσης των δομών του Δήμου σε εξοπλισμό και ανθρώπινο δυναμικό.

Παράλληλα, έχουν γίνει ενέργειες για κατεπείγουσα συνάντηση με αρμόδιο Υπουργό, προκειμένου να παρουσιαστούν, για άλλη μια φορά, οι πάγιες θέσεις του Δήμου, σε σχέση με τα προβλήματα λειτουργίας του Κ.Υ.Τ στην πόλη της Σάμου και την αναγκαιότητα άμεσης διακοπής της λειτουργίας του, με τον ταυτόχρονο μαζικό απεγκλωβισμό των μεταναστών –προσφύγων από το νησί.

 

ΘΕΜΑ: ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ Κ.Υ.Τ. ΣΑΜΟΥ.

ΣΧΕΤ.:  

 

Κύριε Υπουργέ,

 

Όπως γνωρίζετε κατά το τελευταίο χρονικό διάστημα οι προσφυγικές / μεταναστευτικές ροές που δέχεται το νησί της Σάμου τείνουν να λάβουν διαστάσεις που θυμίζουν την περίοδο 2015-2016. Περιττό να επισημάνω ότι παρά του ότι οι αφίξεις λαμβάνουν χώρα σε διάφορα σημεία του νησιού τις συνέπειες και το βάρος καλείται να αντιμετωπίσει αποκλειστικά ο Δήμος Ανατολικής Σάμου και ειδικότερα η πρωτεύουσα του Νομού, η πόλη της Σάμου, στην οποία έχει δημιουργηθεί μια παραγκούπολη πάνω από την πόλη.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία στην περιοχή του Κ.Υ.Τ., (μέσα και γύρω από αυτό), «φιλοξενούνται» πάνω από 5.000 άτομα διαφόρων εθνικοτήτων, δηλαδή 7 φορές περισσότερους από την δυναμικότητά του, η οποία ανέρχεται στα 750 -800 άτομα. Λαμβανομένου δε υπόψη του χρόνου που παραμένουν στο νησί το Κέντρο μόνο κατ’ ευφημισμό μπορεί να θεωρηθεί ως Υποδοχής και Ταυτοποίησης, αφού ουσιαστικά εδώ και χρόνια λειτουργεί ως χώρος εγκλωβισμού και διαμονής. Στον αριθμό αυτό δεν περιλαμβάνονται οι διαμένοντες σε ενοικιασμένες κατοικίες ή μικρές ξενοδοχειακές μονάδες στη μίσθωση των οποίων προβαίνουν, οι ανεξέλεγκτες, όσον αφορά στη δράση τους, Μ.Κ.Ο. που δραστηριοποιούνται στην ανατολική Σάμο.

Σε κάθε περίπτωση, το ΚΥΤ Σάμου αποτελεί σήμερα την πιο κορεσμένη, πανελλαδικά, δομή όπου, οι συνθήκες διαβίωσης είναι επιεικώς απαράδεκτες, ενόψει δε του επερχόμενου χειμώνα και της επιδείνωσης των καιρικών συνθηκών, η κατάσταση θα λάβει δραματικές διαστάσεις, ενώ δεν χρειάζεται να αναλυθούν οι συνέπειες λειτουργίας του ΚΥΤ στο τουριστικό προϊόν της πόλης, το οποίο τείνει να αποτελέσει ανάμνηση προηγούμενων εποχών.

Είμαι βέβαιος ότι αντιλαμβάνεστε πως η κατάσταση καθημερινά και με γεωμετρική πρόοδο λαμβάνει εκρηκτικές διαστάσεις, αφού τόσο οι ροές όσο και οι κίνηση αυτού του πληθυσμού του Κ.Υ.Τ., εντός του οικιστικού ιστού της πόλης, είναι ανεξέλεγκτες. Λόγω δε της συμπεριφοράς πολλών εκ των μεταναστών/προσφύγων η πρωτεύουσα του Νομού παρουσιάζει εικόνα τριτοκοσμικής χώρας.

Πέραν των ανωτέρω, αυξανόμενων περιστατικών παραβατικής συμπεριφοράς, βίαιων επεισοδίων μεταξύ των διαφορετικών φυλών και την υφιστάμενη επικινδυνότητα που η παρουσία τους εγκυμονεί για την δημόσια υγεία, και την υπέρμετρη επιβάρυνση των υποδομών υγείας, αντιμετωπίζουμε και σοβαρό πρόβλημα με την  αποκομιδή και διαχείριση των παραγόμενων απορριμμάτων καθώς και την υδροδότηση – αποχέτευση της περιοχής.

Η ένταση των προβλημάτων στον περιβαλλοντικό τομέα έλαβε μια εντελώς διαφορετική διάσταση μετά την διάσπαση του ενιαίου Δήμου Σάμου, (άρθρο 154 του Ν.4600/2019), εξαιτίας της οποίας ο Δήμος Ανατολικής Σάμου αποδυναμώθηκε τόσο σε επίπεδο προσωπικού και στελεχών όσο και μηχανολογικού εξοπλισμού.

Ο όγκος των παραγόμενων απορριμμάτων, σε καθημερινή βάση, είναι ιδιαίτερα υψηλός, ανερχόμενος στα 39 μ3, (Στοιχεία Ιουνίου 2019), λαμβανομένης δε υπόψη της συνήθους σύνθεσης αυτών, (ιματισμός, υποδήματα κ.λ.π.), το μέσο βάρος ανά κυβικό μέτρο ανέρχεται στα 470 κιλά.

Δηλαδή, ημερησίως, τα παραγόμενα από την λειτουργία του προσωρινού Κ.Υ.Τ., απορρίμματα ανέρχονται σε 18,33 τόνους, σε 549,90 τόνους μηνιαίως και 6.598,80 τόνους ετησίως.

Θα πρέπει  δε να ληφθεί υπόψη ότι η Ο.Ε.Δ.Α. του Δήμου Ανατολικής Σάμου, (μετά την κατάρρευση και την ακόλουθη κατάργηση του ΧΥΤΑ/ΧΥΤΥ Δυτικής Σάμου), αποτελεί τον μοναδικό αποδέκτη όλων των απορριμμάτων του νησιού, με προφανείς συνέπειες για τον χρόνο ζωής και λειτουργίας του.

Προκειμένου ο χρόνος ζωής του να επιμηκυνθεί, κατά το δυνατόν,  ο Δήμος προσπαθεί να μειώσει τον όγκο των απορριπτόμενων υλικών μέσω της ανακύκλωσης.

Ωστόσο, τόσο για την υλοποίηση των προγραμμάτων ανακύκλωσης όσο και για την συλλογή της πολύ μεγάλης ποσότητας απορριμμάτων από τις παραλίες, (σωσίβια, λέμβοι, ιματισμός κτλ), απαιτείται προσωπικό οχήματα και κατάλληλος μηχανολογικός εξοπλισμός.

Σύμφωνα με αναλυτικά στοιχεία  και τα ζυγολόγια στην Ο.Ε.Δ.Α. Σάμου,  καταγράφεται  αύξηση του όγκου των  απορριμμάτων που οδηγούνται για ταφή , της τάξης του 100% συγκριτικά με τις αντίστοιχες ποσότητες του 2014 πριν δηλαδή την έναρξη της προσφυγικής κρίσης.

Τα απορριμματοφόρα αλλά και όλος ο μηχανολογικός και μηχανοκίνητος  εξοπλισμός που ο Δήμος Ανατολικής Σάμου διαθέτει, λόγω παλαιότητας, απαιτούν τεράστιο κόστος συντήρησης.

Η  αδήριτη ανάγκη για συνεχή δρομολόγια και ο διπλασιασμός του όγκου  των στερεών αποβλήτων  έχουν σαν αποτέλεσμα την επιβάρυνση των απορριμματοφόρων, την εκτεταμένη φθορά του συνόλου των κάδων και όλου του εξοπλισμού διαχείρισης των απορριμμάτων με συνέπεια ο Δήμος να μην μπορεί να ανταπεξέλθει επαρκώς στις υποχρεώσεις του απέναντι στους δημότες του, ενώ καιροφυλακτεί και ο κίνδυνος επιβολής διοικητικών προστίμων όπως έγινε πρόσφατα στον Δήμο Δυτικής Λέσβου.

Το λειτουργικό κόστος της υπηρεσίας καθαριότητας έχει αυξηθεί δραματικά και, σήμερα ο Δήμος Ανατολικής Σάμου, με μια περικοπή της τάξης του 38% επιχορηγήσεών του των  καλείται να το καλύψει με ίδια μέσα και πόρους, μέσα σε ένα οικονομικά δυσμενές περιβάλλον, επιφορτιζόμενος το μέγιστο εθνικό και  συγχρόνως Ευρωπαϊκό ζήτημα των τελευταίων χρόνων, επιβαρύνοντας τους δημότες του.

Ο ενιαίος Δήμος Σάμου, από το 2016, έχει απευθύνει συνολικά  22 έγγραφα αιτήματα για την ενίσχυσή του τόσο σε μηχανολογικό εξοπλισμό όσο και σε οικονομικούς πόρους προκειμένου να ανταπεξέλθει σε αυτή την έκτακτη και άκρως επικίνδυνη, από κοινωνικής και δημόσιας υγείας πλευράς κατάσταση, χωρίς να έχει υπάρξει ούτε μία έγγραφη, έστω και αρνητική απάντηση, ούτε από πλευράς εμπλεκομένων υπουργείων ή άλλων θεσμικών φορέων.

Ενδεικτικά και μόνο αναφέρουμε, ότι ακόμη και ένα αίτημα για την παραχώρηση ενός ερπυστριοφόρου προωθητή γαιών με εξοπλισμό για λειτουργία σε ΧΥΤΑ, και ενός συμπιεστή απορριμμάτων, προκειμένου να επιτευχθεί η αποδοτικότερη λειτουργία της  Ο.Ε.Δ.Α. Σάμου, το κόστος προμήθειας των οποίων ανέρχεται στο ύψος των 720.000,00 €, προμήθεια η σκοπιμότητα της οποίας είχε εγκριθεί και από τον τότε εκπρόσωπο της Ε.Ε., κ. Tim Randall, ο οποίος είχε προβεί και στη σύνταξη σχετικού υπομνήματος προς την προϊσταμένη του αρχή, δεν έτυχε καμίας απάντησης.

Προκειμένου να μπορέσει ο Δήμος Ανατολικής Σάμου να μπορέσει να ανταπεξέλθει στην διαμορφωθείσα κατάσταση σχετικά με την αποκομιδή και διαχείριση των αποβλήτων, να βελτιώσει την εικόνα που παρουσιάζει σήμερα η πρωτεύουσα, αλλά και η ευρύτερη περιοχή της ανατολικής Σάμου που δέχεται τις ροές, είναι απαραίτητη η διάθεση, πέραν των δύο ήδη μνημονευθέντων μηχανημάτων, (ενός ερπυστριοφόρου προωθητή γαιών με εξοπλισμό για λειτουργία σε ΧΥΤΑ, και ενός συμπιεστή απορριμμάτων):

  1. Δύο, (2), απορριμματοφόρα 16 μ3 τύπου πρέσας
  2. Ένα, (1), απορριμματοφόρο 10 μ3 τύπου βαρέλας
  3. Διακόσιοι, (200) κάδοι 1100μ3
  4. Ένα, (1) όχημα – πλυντήριο κάδων
  5. ΄Ενα1 αποριμματοκιβώτιο με συμπιεστή ( press container)  30μ3
  6. Ενός (1) τεμαχιστή, για τον τεμαχισμό των ογκωδών αποβλήτων που απορρίπτονται στην ΟΕΔΑ
  7. Επιχορήγηση ύψους 50.000,00 €, για την κάλυψη δαπάνης επισκευής φορτωτή.

 

Επίσης, λόγω της υποχρέωσης του Δήμου Ανατολικής Σάμου να μεριμνά για την επαρκή διάθεση πόσιμου ύδατος για την κάλυψη των αναγκών του πληθυσμού των μεταναστών / προσφύγων, έχουν αρχίσει να παρατηρούνται φαινόμενα υφαλμύρωσης λόγω υπεράντλησης του υδροφόρου ορίζοντα, ενώ η αδιάκοπη λειτουργία των αντλιών προκαλεί φθορές με αποτέλεσμα την διακοπή υδροδότησης όχι μόνο του Κ.Υ.Τ., αλλά και της πόλης.

Στα πλαίσια αυτά θεωρούμε ότι είναι απαραίτητη η χορήγηση:

  1. Ενός (1) ρυμουλκούμενου ηλεκτροπαραγωγού ζεύγος 100 ΚW, προκειμένου να είναι δυνατή η άντληση σε περίπτωση διακοπής του ηλεκτρικού ρεύματος σε περιοχές που βρίσκονται οι γεωτρήσεις
  2. Δύο (2) αντλίες  για την ενίσχυση της διαθέσιμης ποσότητας πόσιμου νερού.

Τέλος, μετά την διάσπαση του ενιαίου Δήμου Σάμου, είναι απολύτως επιβεβλημένη η ενίσχυση του προσωπικού του Δήμου Ανατολικής Σάμου σε προσωπικό καθαριότητας και εμπλεκόμενες με την διαχείριση των συνεπειών του μεταναστευτικού/προσφυγικού ζητήματος, (εργάτες καθαριότητας, βοηθούς υδραυλικούς, εργάτες ύδρευσης αποχέτευσης, οδηγών, χειριστών μηχανημάτων, φυλακτικό προσωπικό σχολείων και κοινόχρηστων χώρων, κ.λ.π.), είτε με παράταση των συμβάσεων του προσωπικού που εργάζεται στον Δήμο μας μέσω των προγραμμάτων Κοινωφελούς εργασίας, Συμβάσεις που λήγουν στα μέσα Νοεμβρίου), είτε, ακόμη καλύτερα, μέσω νέας προκήρυξης που θα υποστηρίξει την λειτουργία του Δήμου Ανατολικής Σάμου για οκτώ επιπλέον μήνες.

 

Κύριε Υπουργέ,

Είμαι βέβαιος ότι γνωρίζετε και από δικές σας πηγές το μέγεθος του προβλήματος και την κρισιμότητα της κατάστασης.

Θεωρώ, επίσης, δεδομένη την δέσμευσή σας να διασφαλίσετε ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης του πληθυσμού του Κ.Υ.Τ. αλλά και να προστατεύσετε την υγεία, το αίσθημα ασφάλειας και την ποιότητα ζωής και την ευημερία των μονίμων κατοίκων ενός ακριτικού νησιού, που εν μέσω κλίματος εντάσεως με την γείτονα, καλείται να διαχειριστεί την ύπαρξη σημαντικού αριθμού πολιτών τρίτων χωρών, διαφορετικής πολιτιστικής προέλευσης, θρησκευτικών πεποιθήσεων, ή ακόμη και σκοπιμότητας έλευσης.

Από τον προγραμματικό λόγο της παρούσας Κυβέρνησης, αλλά και από τα πρώτα δείγματα γραφής της, έχω την πεποίθηση ότι η αντιμετώπιση του Δήμου Ανατολικής Σάμου, δεν θα έχει καμία σχέση με την εμπειρία του διαστήματος από το 2015 έως την ανάδειξη της νέας Κυβέρνησης.

Στο πλαίσιο αυτό είμαι στην διάθεσή σας για μια κατ’ ιδίαν συνάντηση η οποία θα συνέβαλε στην λεπτομερέστερη ενημέρωσή σας και επί τη βάση αυτής, στην λήψη αποφάσεων τις οποίες η τοπική κοινωνία έχει απόλυτη ανάγκη.

 

Με εκτίμηση

Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΑΜΟΥ

 

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΤΑΝΤΖΟΣ

 

 

Comments

comments

Continue Reading

Δήμος

Συγκέντρωση του συνδυασμού «Όλοι μαζί για τη Σάμο»

Published

on

By

Oι εξελίξεις στον δήμο ανατολικής Σάμου θα είναι το αντικείμενο της συγκέντρωσης που πραγματοποιεί η δημοτική παράταξη «Όλοι μαζί για τη Σάμο», την Τετάρτη, 18 Σεπτεμβρίου, στις 7 το απόγευμα, στο ξενοδοχείο “Aeolis”.

Η παράταξη καλεί τα μέλη και τους φίλους του δημοτικού συνδυασμού να παραβρεθούν.

Comments

comments

Continue Reading

Δήμος

«Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας»-Πρόγραμμα εκδηλώσεων Δευτέρα 16/9

Published

on

By

Η «Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας» από το 2002 έχει καθιερωθεί ως ο σημαντικότερος θεσμός σε Ευρωπαϊκό επίπεδο για την προαγωγή βιώσιμων προτύπων κινητικότητας και κατ’ επέκταση για την διαμόρφωση και ανάπτυξη περιβαλλοντικού ήθους. Σκοπός των δράσεων που υλοποιούνται κατά το διάστημα 16 με 22 Σεπτεμβρίου είναι η ενθάρρυνση των ευρωπαϊκών τοπικών αρχών στην εισαγωγή και προώθηση βιώσιμων τρόπων μεταφοράς και η ευαισθητοποίηση των πολιτών στη χρήση εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης στη πόλη τους.

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ  ΔΕΥΤΕΡΑ 16 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2019


18:00 Έναρξη Εβδομάδας Ευρωπαϊκής Κινητικότητας


Συναντιόμαστε όλοι μικροί και μεγάλοι στην αρχή της  παραλιακής οδού (απέναντι από ξενοδοχείο SAMOS)  και περπατάμε με ενναλακτικούς τρόπους παίζοντάς δια δραστικά παιχνίδια  σε όλο το μήκος της παραλιακής οδού Θεμιστοκλή Σοφούλη!

 

Συνεχίζουμε το παιχνίδι μας στις παιδικές χαρές της πόλης μας!

 

Παράλληλη εκδήλωση:

 

19:30 Ημερίδα με θέμα «Βιώσιμη αστική κινητικότητα στην πόλη της Σάμου,  Αίθουσα συνεδριάσεων Δημοτικού Συμβουλίου

 

 

Comments

comments

Continue Reading

Advertisement

Facebook

Σαμιακά1 ώρα ago

Πανηγύρισε το εκκλησάκι των Αγίων Σοφίας, Πίστεως, Ελπίδος και Αγάπης

Σαμιακά3 ώρες ago

Καθαρισμός φρεατίων υδροσυλλογής στον Δήμο Ανατολικής Σάμου

Πολιτιστικά16 ώρες ago

Εβδομάδα Ευρωπαϊκής Κινητικότητας – Πρόγραμμα εκδηλώσεων εκδηλώσεων 17/9

Πολιτιστικά16 ώρες ago

Η Τέχνη Συμμαχεί με την Επιστήμη για την Προστασία των Θαλασσών μας !

Πολιτικά17 ώρες ago

Επιστολή διαμαρτυρίας της Ιωάννας Καραγιάννη προς τον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας

Δήμος22 ώρες ago

Επιστολή Γ.Στάντζου για τις συνέπειες της λειτουργίας του Κ.Υ.Τ Σάμου

Περιφερειακά24 ώρες ago

Τις αρμοδιότητες του Επαρχείου Ικαρίας αναλαμβάνει ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου

Δήμος1 ημέρα ago

Συγκέντρωση του συνδυασμού «Όλοι μαζί για τη Σάμο»

Σαμιακά1 ημέρα ago

Διαμαρτυρία απο τα ασυνόδευτα παιδιά στο ΚΥΤ Σάμου

Σαμιακά1 ημέρα ago

Δράσεις του Κέντρου Φυσικής και Ιατρικής Αποκατάστασης (ΚΕΦΙΑΠ)

Advertisement Enter ad code here

SPONSORED

Sponsored

Δημοφιλή

Copyright © 2017