21.7 C
Σάμος
29/03/2024
Σαμιακά

Ζητούν τη διάνοιξη δρόμου μεταξύ Δρακαίων και Καρλοβάσου

Με πολλούς αποδέκτες  η επιστολή 3 προέδρων (Δρακαίων, Καλλιθέας και Κοσμαδαίων) και του κ. Νικόλαου Καραμάνου, επαναφέροντας ένα αίτημα που συνεχώς ζητούν, εδώ και πολλά χρόνια, οι κάτοικοι των συγκεκριμένων περιοχών. Τη διάνοιξη δρόμου που θα δώσει τη δυνατότητα να συντομεύσουν την απόσταση, συνδεόμενοι με την περιοχή του Καρλοβάσου, αλλά και να προστατεύσουν την ιδιαιτέρου κάλλους περιοχή των Σεϊτανίων εξασφαλίζοντας την πυροπροστασία της με τη διάνοιξη αντιπυρικών δρόμων-ζωνών. Διαβάστε παρακάτω ολόκληρη την επιστολή.


“ΕΝΩΠΙΟΝ ΚΑΘΕ ΑΡΜΟΔΙΑΣ ΑΡΧΗΣ

ΑΙΤΗΣΗ  ΤΩΝ

1)Νικολάου Καραμάνου του Αθανασίου, κατοίκου Γλυφάδας Αττικής, Βαλαωρίτου 16β  τηλ 6947 206 372  emailnkaramanak@ath.forthnet.gr

2)Γεωργίου Καραμαρούδη  Πάρεδρου ΔΔ Δρακαίων  Σάμου,

Δρακαίοι, 83100 Σάμος

3) Σταύρου Παπαγεωργίου   ΠάρεδρουΔΔ  Καλλιθέας Σάμου,

Καλλιθέα, 83100 Σάμος

4) Σταύρου   Καραγιαννάκη   ΠάρεδρουΔΔ  Κοσμαδαίων Σάμου, 

Κοσμαδαίοι, 83200 Σάμος

ΠΡΟΣ

 τον Δήμο Σάμου,

Πλατεία Πυθαγόρα, 83100  Σάμος

      Υπόψη Δημάρχου Σάμου, κ. Αγγελόπουλου Μ.

      email dimos@islandofsamos.gr   dimvath@otenet.gr

      Υπόψη Αντιδημάρχου Σάμου, κ. Παπαγεωργίου Παρασκευά

Τεχνική Υπηρεσία Δήμου Σάμου,

Δερβενακίων & Α.Αλέξη Διοικητήριο, 83100 Σάμος

Υπόψη Διευθυντή κ. Καραγιαννίδη Ι.

2) την Περιφέρεια Βορειοανατολικού Αιγαίου,

Πλ. Κουντουριώτη 1, 81100 Μυτιλήνη

Υπόψη Περιφερειάρχη, κα. Καλογήρου Χ.  emailpv@pvaigaiou.gov.gr

3) την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου- Περιφερειακή Ενότητα ΣάμουΔερβενακίων 1, 83100 Σάμος

Υπόψη Αντιπεριφερειάρχη  Σάμου,  κ. Κατρακάζου Ν.

emailkatrakazos@samos.gr

4)  τον Βουλευτή  Ν. Σάμου   κ. Σεβαστάκη Δ.

Κονταξή 3, 83100 Σάμος    email dasevastakis@gmail.com

6)  την Δημοτική Ενότητα Καρλοβασίων

Καρλόβασι, 83200  Σάμος

      Υπόψη Αντιδημάρχου κ. Καλαντζή Αναστ.

7) το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής  Γεν. Διεύθυνση Δασών και Δασικού Περιβάλλοντος

Τέρμα Αλκμάνου, 11528 Αθήνα  emailgdday.damt.gov.gr

8)  την Διεύθυνση Δασών Σάμου   κκ Κινιαζοπούλου  , Ευαγγελοπούλου  email pvaddass@otenet.gr

      Βαθύ, 83100 Σάμος

9) τον Συνήγορο του Πολίτη

Χαλκοκονδύλη 17, 104 32 Αθήνα

press@synigoros.gr

10) την Ευρωπαϊκή Επιτροπή 

Γενική Γραμματεία

Β-1049 Brussels, Βέλγιο

(μετάφραση ΚΑΡΑΜΑΝΟΥ ΑΔΑΜΑΝΤΙΑ Δικηγόρος)

11) το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

Επιτροπή Αναφορών

B-1047 BRUSSELS, Βέλγιο

Υπόψη Προέδρου της Επιτροπής Αναφορών

(μεταφραση ΚΑΡΑΜΑΝΟΥ ΑΔΑΜΑΝΤΙΑ Δικηγόρος)

12) ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΚΗ  ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ

    ΠΡΟΞΕΝΟΣ ΣΑΜΟΥ  κ.  Μηλιώτης Γ.

Βαθυ  Σαμου, 83100 emailsamos@hk-diplo.de

ΘΕΜΑ: Διάνοιξη δασικού  χωμάτινου δρόμου μέσα από τη περιοχή “ΣΕΪΤΑΝΙΑ” που θα ενώνει το ΔΔ Δρακαίοι με τον υφιστάμενο δρόμο στο Ποτάμι στο Καρλόβασι Σάμου για τη διακίνηση του πληθυσμού σε συνδυασμό με τη διάνοιξη-δημιουργία αντιπυρικών δρόμων-ζωνών για την εξασφάλιση πυροπροστασίας περιοχής Σεϊτάνια Σάμου.

Τα χωριά μας,  «Καλλιθέα» και «Δρακαίοι», στην περιφέρεια του οποίου  ανήκει ο οικισμός «Όρμος Αγίου Ισιδώρου», παρά το ότι απέχουν, από την πόλη Καρλόβασι της Σάμου, μέσω της δασικής περιοχής «Σεϊτάνια», 7-8 χιλιόμετρα, επειδή δεν υπάρχουν στην περιοχή διανοιγμένοι δασικοί δρόμοι, χρησιμοποιούν για τη μετάβαση στο Οικονομικό και Διοικητικό κέντρο της Δυτικής Σάμου, δηλαδή το  Καρλόβασι, ένα περιμετρικό στενό οδικό δίκτυο, γεμάτο στροφές, χιλιομετρικής απόστασης περίπου 55 χιλιόμετρα. Ο χρόνος μετάβασης είναι σε συνθήκες ξερού οδοστρώματος και καλών καιρικών συνθηκών   τουλάχιστον 70-90 λεπτά.

Είναι κατανοητό στον καθένα ότι, εξ αιτίας του γεγονότος αυτού, τα χωριά μας είναι στην κυριολεξία  απομονωμένα από την απολύτως απαραίτητη και αναγκαία για την διαβίωση και ύπαρξή τους πρόσβαση  στις φορολογικές, διοικητικές και υγειονομικές και άλλες υπηρεσίες στο Καρλόβασι.

Η υφιστάμενη πρόσβαση από το περιμετρικό οδικό δίκτυο είναι δύσκολη και σε πολλές περιπτώσεις (π.χ. δυσμενών καιρικών συνθηκών) αδύνατη, καθόσον οι δρόμοι, πέραν της έλλειψης ακόμα και ασφαλτόστρωσης σε ορισμένα σημεία και της δύσβατης μορφής τους, ακόμα και στα ασφαλτοστρωμένα τμήματά του, είναι στενοί στο μεγαλύτερο τμήμα του,  γεμάτοι στροφές και ως εκ τούτου εξαιρετικά επικίνδυνοι σε κάποια σημεία τους για τη διέλευση οχημάτων, αφού δεν διαθέτουν διπλή λωρίδα κυκλοφορίας και τις αναγκαίες  σηματοδοτήσεις. Τονίζουμε ιδιαίτερα ότι ειδικά στα τμήματα του οδικού δικτύου, από Δρακαίοι και Καλλιθέα προς Άγιο Ισίδωρο,  περίπου 12 χιλιόμετρα , επιπλέον των 55 χιλιομέτρων, οι δρόμοι είναι χωμάτινοι, με πέτρες, λακκούβες, νεροφαγώματα και γενικά κακοτράχαλοι.

Τα οχήματα εφοδιασμού με τρόφιμα κλπ περιορίζουν σημαντικά τα δρομολόγια τους προς τα χωριά μας, ιδίως κατά τους χειμερινούς μήνες, διότι θεωρούν ασύμφορη αυτήν τη διαδρομή και έτσι  παρατηρείται συχνά έλλειψη ακόμη και στα βασικά είδη διατροφής (ψωμί, γάλα).

Από το χωριό Καλλιθέα, κάποια παιδιά επιμένουν να πηγαίνουν στο Γυμνάσιο-Λύκειο στον «Μαραθόκαμπο»  και αναγκάζονται  να μετακινούνται καθημερινά με παλαιά λεωφορεία, για περισσότερα από 60 χιλιόμετρα (πήγαινε έλα) από και προς τον Μαραθόκαμπο, θέτοντας σε κίνδυνο ακόμη και την ίδια τους τη ζωή, λόγω του υφιστάμενου κακού οδικού δικτύου, ή στοιβάζονται κυριολεκτικά σε οχήματα χωριανών μας, οι οποίοι έχουν την ευαισθησία, τη δυνατότητα και τον χρόνο να τα μεταφέρουν στον Μαραθόκαμπο και να τα επιστρέφουν στα σπίτια τους.Τα παιδιά μας,  από το χωριό Δρακαίοι, σταμάτησαν να πηγαίνουν Δημοτικό σχολείο και όσοι γονείς επιμένουν στη μόρφωση τους (αυτονόητη υποχρέωση μίας Πολιτείας, που θέλει να λέγεται Ευρωπαϊκή και Πολιτισμένη), αναγκάστηκαν να μετακομίσουν στο «Καρλόβασι», όπου υπάρχουν σχολεία, μισθώνοντας σπίτια, αναγκασμένοι όμως καθημερινά να επιστρέφουν στο χωριό για τις αγροτικές τους εργασίες και να φεύγουν το βράδυ (περίπου 110 χιλιόμετρα πήγαινε έλα καθημερινά).

       Πέραν όμως αυτών, το σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα χωριά μας, είναι η δυσκολία άμεσης προσέλευσης οχημάτων, που απαιτούνται σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, όπως οχήματα της πυροσβεστικής ή ασθενοφόρα, καθόσον η ώρα που απαιτείται για να καταφτάσουν σ’ αυτά από την πόλη Καρλόβασι υπερβαίνει την 1,5 ώρα. Λόγω αυτού του γεγονότος παρατηρείται το φαινόμενο πολλές φορές

α) τα αντίστοιχα επείγοντα περιστατικά υγείας να μην αντιμετωπίζονται έγκαιρα με απώλεια ανθρώπινων ζωών, ή

β) ακόμα και να αναγκαζόμαστε εμείς οι ίδιοι οι κάτοικοι να αντιμετωπίζουμε μόνοι μας ακόμα και εστίες φωτιάς, μέχρι να έλθει η Πυροσβεστική (πρόσφατο παράδειγμα τον Ιούλιο 2018, που αντιμετωπίστηκε πυρκαγιά, στην περιοχή Βάρσαμο Καλλιθέας,  επιτυχώς και χωρίς ανθρώπινες απώλειες, από την άμεση εθελοντική επέμβαση των κατοίκων της Καλλιθέας και των Δρακαίων αλλά και λόγω των ευνοϊκών καιρικών συνθηκών, αν ήταν διαφορετικά τα πράγματα, σας καλούμε να αναρωτηθείτε τι θα μπορούσε να γίνει για το μοναδικό φυσικό περιβάλλον της περιοχής, τις περιουσίες μας, τα ίδια τα χωριά μας και εμάς τους ίδιους τους κατοίκους τους, καθώς δεν υπάρχουν διέξοδοι προς τη θάλασσα ή άλλο εναλλακτικό οδικό δίκτυο, πέραν του προαναφερόμενου περιμετρικού και γεμάτο στροφές ή

γ) ακόμα και να μεταφέρουμε ασθενείς με τα δικά μας οχήματα στο Καρλόβασι, κάτι όμως το οποίο, λόγω της έλλειψης των απαραίτητων μέσων που διαθέτουμε, επιδεινώνει ακόμη περισσότερο την κατάσταση. Αρχές Αυγούστου 2018 σε έκτακτο σοβαρό επεισόδιο υγείας,  κάτοικος Καλλιθέας μεταφέρθηκε, με ίδια μέσα άλλων συγχωριανών του, στο κέντρο Υγείας στο Καρλόβασι, από το οποίο τον παρέπεμψαν στο Νοσοκομείο στο Βαθύ, διαρκώντας οι μεταφορές του ούτε λίγο ούτε πολύ 4 και πλέον ώρες,  με άμεσο κίνδυνο την ίδια του τη ζωή, που σώθηκε  “παρά τρίχα”.

Εξαιτίας αυτών των άλυτων μέχρι σήμερα -παρά τις συνεχείς μας διαμαρτυρίες- από την Πολιτεία προβλημάτων, τα χωριά μας ολοένα και ερημώνουν, οι νέοι τα εγκαταλείπουν, ο εναπομένων πληθυσμός τους γηράσκει και μαραζώνει. Σε όλα αυτά, έρχεται να προστεθεί και η πλήρης αδιαφορία των Αρχών και των κάθε είδους Κρατικών Φορέων και η περαιτέρω απομόνωσή τους και η εκμετάλλευση αυτής της απομόνωσης από μερικούς για αυθαιρεσίες και προσβολή του νόμου και του φυσικού περιβάλλοντος.

Απαιτείται η άμεση εκπόνηση μελέτης για τη διάνοιξη χωμάτινου δασικού δρόμου,  σε συνδυασμό με την  προστασία του  περιβάλλοντος της περιοχής «Σειτάνια»,  που να εξασφαλίζει:            Γι’ αυτό, εδώ και πολλά χρόνια έχουμε υποβάλλει αιτήματα, τα οποία και επαναλαμβάνουμε και εγγράφως με το παρόν, ήτοι:

 α) τη διακίνηση των κατοίκων του Δυτικού τμήματος του νησιού (χωριά Δρακαίοι, Καλλιθέα, Οικισμός Αγίου Ισιδώρου) προς τη πόλη Καρλόβασι,

β) τη δημιουργία ζώνης πυροπροστασίας στη διαδρομή <Δρακαίοι – Ποτάμι- Καρλόβασι, μέσω της δασικής περιοχής Σειτάνια> σε υψομετρική διαφορά από την παραλία και σε διαδρομή και σε τρόπο, συμβατό με τον προστατευόμενο χαρακτήρα της περιοχής, όμοια με τους ήδη διανοιχθέντες δασικούς δρόμους-ζώνες πυροπροστασίας– σε άλλα υποτμήματα της ενιαίας δασικής περιοχής της δυτικής Σάμου, η οποία αναφέρεται <ΣΑΜΟΣ, ΟΡΟΣ ΚΕΡΚΕΤΕΥΣ, ΜΙΚΡΟ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟ ΣΕΙΤΑΝΙ, ΔΑΣΟΣ ΚΑΣΤΑΝΙΑΣ ΚΑΙ ΛΕΚΚΑΣ, ΑΚΡ.ΚΑΤΑΒΑΣΗΣ, ΛΙΜΕΝΑΣ> (υφιστάμενοι χωμάτινοι δασικοί δρόμοι από χωριό Καστανιά – Προφήτης Ηλίας μέχρι Μαραθόκαμπο, Καστανιά–Λέκκα, Καλλιθέα-Βάρσαμο (ακρωτ. Καταβασης), Καλλιθέα-Όρμος Αγίου Ισιδώρου, Δρακαίοι-Ορμος Αγίου Ισιδώρου, Δρακαίοι- Υδραγωγείο, Καλλιθέα – Παναγία Μακρινή, Κοσμαδαίοι – Παναγία Κακοπέρατο – Μικρό Σειτάνι κλπ.),

γ) που θα συντελέσει -τεκμηριωμένα- και στην παράλληλη εξυπηρέτηση  της διεξαγωγής επιστημονικών ερευνών μελέτης, διάδοσης και προστασίας της μοναδικής παγκόσμια πανίδας και της χλωρίδας του τόπου.

Ο αιτούμενος χωμάτινος αυτός δασικός δρόμος,  ο συντομότερος που είναι δυνατόν να διανοιχθεί,  θα έχει απόσταση περίπου  8 χιλιόμετρα, θα επιτρέπει τη  σύντομη ασφαλή σύνδεσή μας, από το χωριό Δρακαίοι και προς την πόλη Καρλοβάσι. (Όπως προαναφέραμε, η αιτούμενη αυτή διαδρομή, θα είναι  μειωμένη από τη σημερινή, κατά 45 χιλιόμετρα περίπου και μετ’ επιστροφής 90 χιλιόμετρα που είναι το υφιστάμενο οδικό δίκτυο, που διατρέχει από τα χωριά μας περιμετρικά το όρος Κερκετεύς, μέσω της παραλίας του οικισμού «Κάμπος» και του χωριού «Μαραθόκαμπος» μέχρι το Καρλόβασι. Περαιτέρω, μέσω δε του αιτούμενου δρόμου,  μειώνεται και ο χρόνος μετάβασης στο Καρλόβασι  από περισσότερο από 1 ώρα και άλλο τόσο η επιστροφή, που είναι σήμερα.

 Καταλαβαίνουμε ότι η μελέτη αυτή απαιτεί κατ’ αρχήν αναγνωριστικό στάδιο δηλαδή καταγραφή των προτεινόμενων λύσεων από τους ειδικούς, στη συνέχεια στην επιλογή της πιο ρεαλιστικής αναφορικά με τις περιβαλλοντικές της επιπτώσεις και τέλος την εκτέλεση του έργου. Όλη αυτή η διαδικασία, με όλα τα οικονομοτεχνικά στοιχεία και τον προϋπολογισμό μελετών και έργου, μπορεί να ενταχθεί στα Κοινοτικά προγράμματα και να χρηματοδοτηθεί άμεσα η εκτέλεση του.

Επισημαίνουμε ότι έχουν κατά καιρούς γίνει μελέτες και προσφορές για την εκτέλεση του έργου. Επισυνάπτουμε  ενδεικτικά πρόσφατη προσφορά εταιρίας χωματουργικών για έργο της διάνοιξης και κατασκευής χωμάτινου δασικού δρόμου <Ένωση με τον υφιστάμενο αγροτικό δρόμο στο Ποτάμι Καρλόβασι -Μαρναίοι -Δρακαίοι>,  διαδρομή μήκους περίπου 8 χιλιομέτρων, με κόστος € 250.000 πλέον ΦΠΑ.  Με την επισύναψη της προσφοράς αυτής θέλουμε να δείξουμε το πολύ χαμηλό – σε σχέση με τα πολλαπλά οφέλη από τη δημιουργία του- κόστος διάνοιξης της σωτήριας αγροτικής χωμάτινης οδού. Πάντως, εφόσον αποφασίσουν  οι  αρμόδιες Αρχές του Δήμου ή της Περιφέρειας,  τη διάνοιξη του δρόμου, είναι ενδεχόμενο μέσω της Δημόσιας προκήρυξης μειοδοτικού διαγωνισμού κατασκευής του δρόμου , να  πετύχουν ακόμη μικρότερες προσφορές.

Πέραν όμως, της προστασίας του φυσικού κάλλους της περιοχής, το βασικό και ουσιώδες ζήτημα, που διακυβεύεται μέσα από την υφιστάμενη κατάσταση, είναι η ζωή των κατοίκων που παραμένουν  εκτεθειμένοι στους κινδύνους της δύσκολης και χρονοβόρας μετακίνησης λόγω της μεγάλης απόστασης μεταξύ των αποκομμένων, εν τοις πράγμασι, από την υπόλοιπη Σάμο, χωριών «Δρακαίοι»,  «Καλλιθέα» και οικισμό «Αγίου Ισιδώρου», και του Οικονομικού και Διοικητικού Κέντρου της Δυτικής Σάμου, Καρλόβασι, τα οποία, στην πραγματικότητα, απέχουν μόλις 8 χιλιόμετρα. Περαιτέρω, στο πλαίσιο εξεύρεσης λύσης αυτού του ζητήματος,  κατατίθενται κάποια γεγονότα, που αφορούν την ευρύτερη αυτή περιοχή, η οποία, ονομάζεται «ΣΑΜΟΣ, ΟΡΟΣ ΚΕΡΚΕΤΕΥΣ, ΜΙΚΡΟ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟ ΣΕΙΤΑΝΙ, ΔΑΣΟΣ ΚΑΣΤΑΝΙΑΣ ΚΑΙ ΛΕΚΚΑΣ, ΑΚΡ.ΚΑΤΑΒΑΣΗΣ, ΛΙΜΕΝΑΣ, ΜΕ ΚΩΔΙΚΟ GR 4120003, ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Ε2Δ, ΕΚΤΑΣΗΣ 66.830.000 μ2» (βλ. Κ.Υ.Α.50743/2017, ΦΕΚ 4432/Β/15-12-2017, «Αναθεώρηση εθνικού καταλόγου περιοχών του Ευρωπαϊκού ΟικολογικούΔικτύου Natura 2000»), ο οποίος έχει χαρακτηριστεί ως τόπος ιδιαίτερου φυσικού κάλλους και προστασίας  του υδροβιοτόπου της Σαμιώτικης φώκιας και έχει ενταχθεί στο δίκτυο NATURA (ΦΥΣΗ) 2000. Η προστατευόμενη ως άνω περιοχή καταλαμβάνει μία διευρυμένη έκταση, η οποία οριοθετείται στην ως άνω απόφαση. Ωστόσο, ενώ μέσα στην ευρύτερη αυτή περιοχή έχουν διανοιχθεί δασικοί δρόμοι και ζώνες πυροπροστασίας για την επίβλεψη,  φύλαξη, και προστασία της περιοχής από πυρκαγιές και την πρόσβαση των μέσων πυρόσβεσης, εντούτοις, στην περιοχή «Μικρό και Μεγάλο Σειτάνι», που αφορά η παρούσα αίτησή μας, δεν υπάρχει κανένα μέτρο πυροπροστασίας μέχρι σήμερα και η περιοχή αυτή βρίσκεται εκτεθειμένη σε μεγάλους κινδύνους ολοκληρωτικής καταστροφής, με δεδομένο τον υψηλό δείκτη πυροπληξίας της Σάμου.

 Τα διδάγματα της κοινής πείρας, της επιστήμης και της τεχνικής δίνουν λύσεις και πολλά παραδείγματα από τον Ελληνικό και Ευρωπαϊκό χώρο συμβατότητας της προσβασιμότητας δασικών περιοχών, χώρων αναπαραγωγής υπό εξαφάνιση ζωϊκών ή θαλάσσιων ειδών με οικιστικές περιοχές. Εξ άλλου η ανθρώπινη ζωή, η αξιοπρεπής και ασφαλής διαβίωση των πολιτών μιας περιοχής είναι τουλάχιστον ίσης αξίας με το φυσικό περιβάλλον και οποιοδήποτε ζωικό είδος και, υπό αυστηρές προϋποθέσεις, μπορεί να δημιουργηθεί πρόσβαση μέσα από τον προστατευόμενο χώρο.Εξ άλλου, η διάνοιξη ενός τέτοιου δασικού δρόμου αποτελεί πρωτίστως μέσο δασοπροστασίας, διότι σε περίπτωση πυρκαγιάς, θα έχουν πρόσβαση και επίγεια πυροσβεστικά οχήματα, ταχέως και από το Καρλόβασι, ενώ σήμερα μόνο με εναέρια  μέσα είναι δυνατή η αντιμετώπιση τέτοιων καταστάσεων, των οποίων δεν είναι σε κάθε στιγμή δυνατή η χρησιμοποίηση και περαιτέρω επιπλέον διευκολύνει τον έλεγχο τήρησης των νόμων περί απαγορεύσεως αυθαίρετων επεμβάσεων σε τέτοιες περιοχές.

Με βάση τα ανωτέρω, ερωτάσθε:

Ποιο επιχείρημα μπορεί να αντιπαρατεθεί σε απώλεια ζωής, που οφείλεται στην έλλειψη γρήγορης πρόσβασης σε πρωτοβάθμια υγειονομική φροντίδα ή σε πυρκαγιά που δεν κατέστη δυνατή η άμεση αντιμετώπισή  της, λόγω της έλλειψης δρόμου;

Ποιος θα αναλάβει την ευθύνη να μη γίνει αυτός ο δρόμος, όταν σήμερα, σε περίπτωση θανάτου, λόγω αιφνιδίου γεγονότος ασθένειας ή ατυχήματος, χρειάζεται περισσότερο από 1,5 ώρα να φθάσει κανείς στο κέντρο υγείας Καρλόβασι με ίδια μέσα, ενώ αν χρειαστεί ασθενοφόρο  απαιτούνται περίπου 3 ώρες;

Σημειώνουμε, επιπλέον, την δημοσιευμένη στη διαύγεια απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Βορείου Αιγαίου με αρ πρωτοκόλλου 17/22.12.2015, με προεδρεύοντα τον κ. Δ. Χατζηγιάννη, παρουσία της Περιφερειάρχου κας Χρ. Καλογήρου και τη συμμετοχή, μέσω τηλεδιάσκεψης, του Αντιπεριφερειάρχη Ενότητας Σάμου, κου Ν. Κατρακάζου, στην οποία- μεταξύ  άλλων- εγκρίθηκε η κατ’ αρχήν  πίστωση € 2.000.000  για την κατασκευή ΑΛΙΕΥΤΙΚΟΥ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟΥ ΣΤΟΝ  ΟΡΜΟ ΑΓΙΟΥ ΙΣΙΔΩΡΟΥ,  ΚΑΡΛΟΒΑΣΙ ΣΑΜΟΣ (τομέας Σάμου αλιευτικά καταφύγια αριθμ 201642ΝΕ 13, Φορέας υλοποίησης Δήμος-Λιμενικό Ταμείο.

Την απόφαση αυτή επικροτούμε και καλοδεχόμαστε και συμπληρώνουμε ότι η αιτούμενη δασική οδός θα βοηθήσει τη  σύντομη οδική επικοινωνία  της πόλης του Καρλοβασίου και με το συγκεκριμένο έργο, δηλαδή το Αλιευτικό καταφύγιο του Όρμου Αγίου Ισιδώρου, για εύλογους λόγους, τη μεταφορά  δηλ. των αναγκαίων προς αγορά προμηθειών των θαλασσίων σκαφών καθώς και για τη προμήθεια τους με πόσιμο νερό, το οποίο θα πρέπει να  γίνει μέσω κατασκευής του αναγκαίου δικτύου ύδρευσης του Όρμου Αγίου Ισιδώρου.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, είμαστε πρόθυμοι να συζητήσουμε οποιαδήποτε άλλη πρόταση θέλει προβληθεί, περί του προβλήματος αυτού, που μας ταλαιπωρεί, μαστίζει την καθημερινότητα των χωριών μας αλλά είναι και αποτρεπτικό της ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής.

Σημειώνουμε πως είναι λυπηρό, να εισπράττουν τα χωριά μας καθημερινά και επί σειρά ετών την αδιαφορία της πολιτείας, μόνο επειδή δεν διαθέτουν τον προβλεπόμενο αριθμό κατοίκων μεγάλης πόλης, επειδή λόγω της εγκατάλειψης αυτής, έχουν αρχίσει να ερημώνουν. Είναι επίσης λυπηρό το γεγονός ότι, ενώ υπάρχει η προθυμία και η ενεργός διάθεση των κατοίκων να επισημαίνουν τις ελλείψεις, να αναδεικνύουν τα προβλήματα και να προτείνουν τρόπους αντιμετώπισης των προβλημάτων τους, να μην βρίσκουν ανταπόκριση και οι διαμαρτυρίες και προτάσεις τους να φτάνουν σε «ώτα μη ακουόντων».

Συνοψίζοντας, επισημαίνουμε στους αρμόδιους φορείς το επείγον της κατάστασης και παρακαλούμε όπως ανταποκριθείτε άμεσα και θετικά στο αίτημα μας, ήτοι την Διάνοιξη δασικού  χωμάτινου   δρόμου  μέσα από τη περιοχή ΣΕΙΤΑΝΙΑ που είναι ενταγμένη  στο δίκτυο NATURA(ΦΥΣΗ) 2000, που θα ενώνει το ΔΔ Δρακαίοι με τον υφιστάμενο δρόμο στο Ποτάμι στο Καρλόβασι Σάμου για τη διακίνηση πληθυσμού, για χρήση πυροπροστασίας, αλλά και για λόγους Εθνικής Ασφάλειας ολοκλήρωση του περιμετρικού δικτύου οδοποιίας της Σάμου,  σε συνδυασμό με ανάδειξη, προστασία διαχείριση του χερσαίου, υδάτινου, θαλασσίου οικοσυστήματος περιοχής Σειτάνια Σάμου, με μακροπρόθεσμες ωφέλειες από τη λειτουργία οικολογικού πάρκου.

Εφόσον υλοποιηθεί το αίτημά μας (χωμάτινος οικολογικός δρόμος εξυπηρέτησης των κατοίκων και πυροπροστασίας της οικολογικής περιοχής ΣΕΙΤΑΝΙΑ)  θα μπορούν συμπληρωματικά να γίνουν και τα κάτωθι:

1) Δημιουργία Οργανισμού προστασίας, διατήρησης, διαχείρισης και επίβλεψης του φυσικού περιβάλλοντος  του οικοσυστήματος ΣΕΙΤΑΝΙΑ  που είναι ενταγμένη στο δίκτυο NATURA(ΦΥΣΗ) 2000, με ανάλογες θέσεις απασχόλησης.

2) Διερεύνηση για υλοποίηση προαγωγής επιστημονικής έρευνας και περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.

3) Κατασκευή έργων προστασίας της δασικής έκτασης καθώς και της παράκτιας ζώνης και ανάδειξη ειδικών στοιχείων αισθητικής διαδρομής μέσω των υφιστάμενων μονοπατιών.

4) Η ολοκλήρωση του περιμετρικού δικτύου της Σάμου, που θα συμβάλλει στην τουριστική και γενικότερα οικονομική ανάπτυξη της περιοχής και θα εξασφαλίσει την προστασία αυτού του τοπίου από κάθε κίνδυνο.

5) Διευκόλυνση επισκεπτών, απόλαυση αισθητικής τοπίου και φυσικών γεωλογικών σχηματισμών.

6) Βελτίωση του κοινωνικοοικονομικού επιπέδου των ντόπιων κατοίκων των τριών χωριών.

7) Προώθηση ήπιων μορφών τουρισμού.

8) Ενθάρρυνση παραδοσιακών μορφών χρήσης της γης (καλλιέργεια ελιάς) και παραδοσιακών επαγγελμάτων (κατασκευή παραδοσιακών ξύλινων καϊκιών από την ονομαστή πεύκη του όρους Κερκετεύς Σάμου.) Εντός της περιοχής Σειτάνια Μικρο και Μεγάλο υπάρχουν ιδιοκτησίες  Δημόσιες και ιδιωτικές. Υπολογίζονται ότι υπάρχουν  περισσότερα από 30.000 δένδρα ελαιοπαραγωγής ιδιωτικά, τα οποία λόγω της ημιονικής οδού μεταφοράς (μονοπάτια) του ελαιοκάρπου (χρειάζεται περισσότερο από 3 ώρες), οι παραγωγοί  λόγω και της μη ύπαρξης  ζώων μεταφοράς του καρπού, έχουν σχεδόν εγκαταλείψει τους ελαιώνας με αποτέλεσμα τον οικονομικό μαρασμό, δεδομένου ότι το κύριο προϊόν της περιοχής είναι το ελαιόλαδο. Με τη διάνοιξη του δασικού δρόμου θα έχουν πρόσβαση στις ιδιοκτησίες με τους ελαιώνες και θα επιδοθούν στη συστηματική καλλιέργεια, η οποία θα συμβάλλει στην οικονομική ανάπτυξη της περιοχής.

   Επιπλέον υπάρχουν οι υπογραφές  175 κατοίκων των χωριών  Δρακαίοι, Καλλιθέα, Κοσμαδαίοι, Όρμος Αγίου Ισιδώρου, οι οποίες συλλέχτηκαν από τους παρέδρους των  προαναφερομένων χωριών.

Πηγή: Σαμιακόν Βήμα

Related posts

«Μοσχάτο άσπρο» από τη Σάμο: Ένα κρασί με «ταυτότητα»

admin

Βιωματικό εργαστήριο στο Καρλόβασι: «Οι σύγχρονες εξαρτήσεις στη ζωή των παιδιών μας και ο ρόλος των ενηλίκων»

admin

Πρωταθλητής αλιείας με φελλό ανακηρύχθηκε ο Ναυταθλητικός Όμιλος Καρλοβάσου

admin

Συλλήψεις και επιβολή διοικητικών προστίμων για πρόκληση πυρκαγιάς στη Συκιά Σπαθαραίων

admin

Οι θέσεις και οι υποψηφιότητες του συνδυασμού ΕΚΤΟΣ ΓΡΑΜΜΗΣ στις εκλογές του ΤΕΕ

admin

Σεισμική δόνηση στη Σάμο

admin

Καθαρίζουμε το Κοκκάρι

admin

Συλλυπητήριο μήνυμα του Ε.Ο.Σ Σάμου για τον πρόωρο χαμό της Αικατερίνης Βακάκη

admin

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Σάμου: Επιβολή ληστρικού φόρου διαμονής – Πλήγμα στον τουρισμό της Σάμου

admin