Connect with us

Σαμιακά

Έρευνα για τις ζημιές στα λιμάνια Μαλαγαρίου- Καρλοβάσου και Ευδήλου Ικαρίας

Published

on

Οι επαναλαμβανόμενες σοβαρές υλικές ζημιές σε διάφορα λιμάνια της χώρας, μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα από την ολοκλήρωση των έργων και την παραλαβή τους, οδήγησαν τον γενικό γραμματέα Λιμένων του υπουργείου Ναυτιλίας Χρήστο Λαμπρίδη να απευθυνθεί στους ελεγκτικούς μηχανισμούς του κράτους προκειμένου να διερευνηθεί η ύπαρξη τυχόν ευθυνών για πλημμελείς εκτελέσεις των έργων, καθώς και ευθυνών κατά την παράδοση και παραλαβή τους.

Επειτα από σχετικά δημοσιεύματα του Τύπου, ανώνυμες και επώνυμες καταγγελίες, αλλά και ύστερα από επιτόπιες επισκέψεις στελεχών της Γενικής Γραμματείας Λιμένων σε λιμάνια που παρουσιάζουν προβλήματα, ο Χρ. Λαμπρίδης, παρά το γεγονός ότι η εκτέλεση δημόσιων έργων δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητές του, διαβίβασε καταγγελίες, που υποβλήθηκαν στη Γενική Γραμματεία Λιμένων, καθώς και κάθε σχετικό έγγραφο ή στοιχείο αναφορικά με ζημιές που έγιναν στα λιμάνια Μαλαγαρίου και Καρλοβασίου Σάμου, Αθηνιού Σαντορίνης, Ευδήλου Ικαρίας και Κυπαρισσίας Μεσσηνίας, στο Σώμα Επιθεωρητών Δημοσίων Εργων και στο Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, τα οποία υπάγονται στο υπουργείο Δικαιοσύνης, στη Γενική Γραμματεία για την καταπολέμηση της Διαφθοράς.

Χρήστος Λαμπρίδης

Ο Χρήστος Λαμπρίδης, μιλώντας στην «Εφ.Συν.» για το θέμα και εξηγώντας την πρωτοβουλία που πήρε, τόνισε ότι η παρουσίαση ζημιών σε καινούργιες λιμενικές υποδομές και η διαπίστωση λειτουργικών προβλημάτων σε νέα λιμάνια, των οποίων η επίλυση είναι ιδιαίτερα δαπανηρή, καθιστούν επιτακτική την ανάγκη ενεργοποίησης των ελεγκτικών μηχανισμών του κράτους.

Ανέφερε ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας είναι αποφασισμένη και έχει ήδη ενεργοποιήσει τις διαδικασίες ελέγχου προκειμένου να αναζητηθούν πιθανές ευθύνες αλλά και για να υπάρξει η αναγκαία πληροφόρηση ώστε να θεσμοθετηθούν εκείνοι οι μηχανισμοί που δεν θα επιτρέψουν την ύπαρξη παρόμοιων φαινομένων στο μέλλον και διευκρίνισε πως «η καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των δημόσιων πόρων που προορίζονται για λιμενικές υποδομές αποτελεί για το υπουργείο Ναυτιλίας στόχο υψηλής προτεραιότητας».

► Αθηνιό Σαντορίνης:  Το έργο (φωτ.) ξεκίνησε το 2005, παραδόθηκε το 2010 και από το 2016 παρουσίασε σοβαρά λειτουργικά προβλήματα, καθώς μεγάλο τμήμα των κρηπιδωμάτων του τέθηκε εκτός λειτουργίας λόγω υποσκαφών και καθιζήσεων, με αποτέλεσμα η προβλήτα στην οποία έδεναν τα πλοία ακτοπλοΐας να βγει εκτός λειτουργίας και τα πλοία να δένουν από τότε στην προβλήτα επικίνδυνων φορτίων.

Ωστόσο τον Φεβρουάριο του 2018, μετά από μια έντονη κακοκαιρία, προκλήθηκαν σοβαρές ζημιές και σ’ αυτή την προβλήτα (καθίζηση 90 εκατοστών και ρωγμή σε όλο το μήκος της). Εκπονήθηκαν σχετικές μελέτες οι οποίες ολοκληρώθηκαν, τα έργα αδειοδοτήθηκαν και σύντομα θα ξεκινήσει η υλοποίησή τους

► Μαλαγάρι – Βαθύ και Καρλόβασι Σάμου:  Το λιμάνι στο Βαθύ κατασκευάστηκε το 2004 και παραδόθηκε για χρήση το 2012. Σε σύντομο χρόνο μετά την παράδοσή του εμφάνισε φθορές που οφείλονται σε κακοτεχνίες.

Ανάλογες καταγγελίες υπάρχουν και για το λιμάνι στο Καρλόβασι, το οποίο εγκαινιάστηκε το 2009, χωρίς ωστόσο να έχουν τοποθετηθεί πλατφόρμες που να το προστατεύουν από τη φθορά που προκαλείται από την προσέγγιση των πλοίων. Σοβαρές ζημιές (ρωγμή περίπου 28 μέτρων) παρουσιάστηκαν το 2013. Και τα δύο έργα τα έχει κατασκευάσει η ίδια εταιρεία.

Τα τελευταία χρόνια έχουν δρομολογηθεί οι διαδικασίες για την αποκατάσταση της υποσκαφής στο Μαλαγάρι.

► Εύδηλος Ικαρίας:  Στις 18-1-2018 λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών το λιμάνι του Ευδήλου υπέστη σοβαρές υλικές ζημιές, που εστιάζονται στον νέο προσήνεμο μόλο, του οποίου οι εργασίες ολοκληρώθηκαν τον Οκτώβριο του 2015.

Το έργο παρελήφθη τον Ιούνιο του 2016. Ο νέος μόλος έσπασε στη μέση, ενώ καταστράφηκαν και τα τσιμεντένια προστατευτικά μπλόκια (αστερίες) από την εξωτερική πλευρά του λιμανιού.

► Κυπαρισσία Μεσσηνίας: Το έργο ξεκίνησε το 2007, ολοκληρώθηκε το 2009, δαπανήθηκαν τεράστια ποσά (πάνω από 14 εκατ. ευρώ), ωστόσο το 2012 σημειώθηκαν οι πρώτες σοβαρές ζημιές οι οποίες συνεχίζονται μέχρι και σήμερα.

Επισημαίνεται ότι από το 2007 οι κάτοικοι με έγγραφά τους στον δήμο, στη νομαρχία και την περιφέρεια Πελοποννήσου είχαν καταγγείλει κακοτεχνίες προαναγγέλλοντας την επικινδυνότητα του έργου.

Οι καταγγελίες, σχετική αλληλογραφία, δημοσιεύματα και φωτογραφίες που δείχνουν να έχει καταποντιστεί το μισό λιμάνι, ενώ υπάρχει κίνδυνος επέκτασης της κατάρρευσης του λιμενοβραχίονα, διαβιβάστηκαν από τη Γενική Γραμματεία Λιμένων στο Σώμα Επιθεωρητών Δημοσίων Εργων και στο Σώμα Επιθεωρητών-Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης.

Συντάκτης:
Χριστίνα Παπασταθοπούλου
ΠΗΓΗ:www.efsyn.gr

Comments

comments

Σαμιακά

Τετράωρη στάση εργασίας στο Νοσοκομείο Σάμου (18/12)

Published

on

By

Με τετράωρη στάση εργασίας στις 18 Δεκεμβρίου, από 11.00 έως 15.00 και συγκέντρωση στην κεντρική είσοδο του νοσηλευτικού ιδρύματος απαντά ο Σύλλογος Εργαζομένων του Γενικού Νοσοκομείου Σάμου, στα συσσωρευόμενα προβλήματα στον τομέα της Δημόσιας Υγείας.

Ο Σύλλογος αναφέρει:

Το Υπουργείο Υγείας μαζί με την Διοίκηση πριν λίγους μήνες αρκέστηκε σε δημόσιο απολογισμό για τα έργα και τις ημέρες τους. Γνώριζαν από χρόνια πως το Νοσοκομείο δεν είχε μόνιμους παιδιάτρους παρά μόνο μία παιδίατρο με ειδική εργασιακή σχέση μετακινούμενη από το ΚΕΦΙΑΠ, και έναν παιδίατρο Επικουρικό δηλαδή με σύμβαση, ο οποίος και παραιτήθηκε.

Η έλλειψη παιδιάτρων δημιουργεί σοβαρά προβλήματα εκτό της παιδιατρικής κλινικής και στην μαιευτική κλινική, αφού η παρουσία τους είναι απαραίτητη τόσο κατά την διάρκεια τοκετού και καισαρικής τομής όσο και για το χρονικό διάστημα που παραμένουν τα νεογνά στην κλινική. Λόγω αυτής της κατάστασης δεν γίνονται πλέον τακτικοί  και υποχρεωτικοί εμβολιασμοί σε όλα τα παιδιά.

Η κατάσταση  γίνεται ασφυκτική και επικίνδυνη για όλους τους εργαζόμενους και τους ασθενείς. Από την έλλειψη προσωπικού κινδυνεύουν να κλείσουν και άλλα τμήματα του Νοσοκομείου όπως το ακτινοδιαγνωστικό. Οι δύο γιατροί του  καλούνται να διαγνώσουν ακτινογραφίες, μαστογραφίες, αξονικές τομογραφίες και υπερήχους. Το ίδιο συμβαίνει και με το αναισθησιολογικό τμήμα που οι δύο αναισθησιολόγοι καλούνται να εργασθούν με πέντε διαφορετικές χειρουργικές ειδικότητες.  Στα παραπάνω προστίθενται οι  μονήρεις  ιατρικές ειδικότητες αλλά και  το ελάχιστο Νοσηλευτικό και παραϊατρικό προσωπικό .

     Η Μαιευτική κλινική λειτουργεί με ελάχιστες μαίες και με δύο μόνο νοσηλεύτριες. Όσοι έχουν αποχωρήσει εδώ και καιρό δεν έχουν αντικατασταθεί.

  Μία νοσηλεύτρια καλύπτει ταυτόχρονα δύο και τρία τμήματα όπως χειρουργείο, μαιευτική και χειρουργική κλινική με ότι αυτό συνεπάγεται.

       Η Μ.Ε.Θ.  με τέσσερις γιατρούς έχει αναπτύξει τέσσερα κρεβάτια, ενώ το νοσηλευτικό προσωπικό παραμένει ελάχιστο και πολύ κάτω από το προβλεπόμενο όριο. Το ίδιο συμβαίνει και σε άλλα τμήματα του Νοσοκομείου όπως η παθολογική κλινική, η παιδιατρική, η χειρουργική, το αναισθησιολογικό και το τμήμα επειγόντων περιστατικών, με μία νοσηλεύτρια στην απογευματινή και νυχτερινή βάρδια και το Σαββατοκύριακο.

 Ίδια κατάσταση επικρατεί και στις υπόλοιπες υπηρεσίες και στα τμήματα του Νοσοκομείου, την τεχνική υπηρεσία, την διοικητική , τα εργαστήρια. Η πρωινή βάρδια του ακτινολογικού λειτουργεί με ένα εργαζόμενο.

       Η κατάσταση είναι εκρηκτική, όλοι οι εργαζόμενοι είναι κατάκοποι και εξουθενωμένοι. Κινδυνεύει η υγεία τους από την εντατικοποίηση της εργασίας, αλλά και από τα ελλειπή μέτρα υγιεινής και ασφάλειας.

       Τι και αν τα μνημόνια τελείωσαν όπως μας λέει η κυβέρνηση.

<< Η επόμενη μέρα>> βρίσκει το διαρκές μνημόνιο με προσλήψεις που δεν γίνονται, με εργαζόμενους με τσακισμένα δικαιώματα χωρίς  να έχουν πρόσβαση στο δημόσιο σύστημα υγείας λόγω ότι αυτό υπολειτουργεί, γιατί όλες οι κυβερνήσεις την υγεία του λαού την θεωρούν κόστος. Στην  δύσκολη καθημερινότητα που ζούμε έχει προστεθεί και το μεταναστευτικό-προσφυγικό το οποίο επιβαρύνει την κατάσταση, αφού η κυβέρνηση με την συμφωνία  που έχει υπογράψει με την Ε.Ε. και την Τουρκία κρατάει εγκλωβισμένους στα νησιά και την χώρα χιλιάδες μετανάστες, ανθρώπους με σοβαρά προβλήματα υγείας που ζουν κάτω από άθλιες συνθήκες. Όλοι αυτοί συρρέουν στο Νοσοκομείο, αφού η κυβέρνηση και τα αρμόδια Υπουργεία, Υγείας και Μεταναστευτικής Πολιτικής δεν  θέλουν να στελεχώσουν ιατρείο μέσα στο hot-spοt.

Ο Σύλλογος Εργαζόμενων του Γενικού Νοσοκομείου Σάμου στη  γενική  συνέλευση που πραγματοποίησε την Τρίτη 11-12-2018 αποφάσισε να  προκηρύξει τετράωρη στάση εργασίας στις 18-12-2018 από 11πμ-3μμ και συγκέντρωση στην κεντρική είσοδο του Νοσοκομείου.

Συνάδελφοι και συναδέλφισσες,

Η δύναμη της διεκδίκησης βρίσκεται στα χέρια μας, γυρίζουμε την πλάτη μας σε όσους καλλιεργούν την μοιρολατρία, σε όσους λένε πως τίποτα δεν γίνεται, είμαστε αποφασισμένοι να διεκδικήσουμε καλύτερες – ασφαλείς  συνθήκες εργασίας, με ανθρώπινα ωράρια , για να μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε στην δύσκολη αποστολή μας που είναι η περίθαλψη και η νοσηλεία των συνανθρώπων μας .

Καλούμε όλους τους φορείς του νησιού και όλο τον Σαμιακό λαό μαζί με τους υγειονομικούς να παλέψουν για την στελέχωση όλων των μονάδων υγείας.  Να μην επιτρέψουμε  την παραπέρα υποβάθμιση του δημόσιου συστήματος υγείας.

Απαιτούμε:

-Μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού όλων των κλάδων και ειδικοτήτων.

-Να ξεπεραστούν όλες οι γραφειοκρατικές διαδικασίες και να προσληφθούν τώρα παιδίατροι, ώστε να λειτουργήσουν πλήρως και με ασφάλεια η παιδιατρική και μαιευτική κλινική.

-Άμεσα να προσληφθούν αναισθησιολόγοι και ακτινοδιαγνώστες.

-Να γίνουν ΤΩΡΑ μαζικές προσλήψεις σε νοσηλευτικό, παραϊατρικό προσωπικό, και σε όλες τις υπόλοιπες υπηρεσίες τους Νοσοκομείου.

-Άμεσα να ληφθούν μέτρα  ατομικής προστασίας των εργαζομένων.

-Να κλείσει το κολαστήριο hot-spot στην Σάμο.

-Να μεταφερθούν όλοι οι μετανάστες και όλες οι υπηρεσίες του Κ.Υ.Τ. στην Ηπειρωτική Ελλάδα και αφού ταυτοποιούνται να χορηγούνται έγγραφα και να πηγαίνουν στις χώρες προορισμού τους.

-Παλεύουμε για ένα αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν σύστημα υγείας, πλήρη στελεχωμένο και χρηματοδοτούμενο  από το κράτος.


Comments

comments

Continue Reading

Σαμιακά

Νέος πρόεδρος στον Σύνδεσμο Τουριστικών και Ναυτικών Πρακτόρων Ν. Σάμου

Published

on

By

Ο Μάριος Μπακόπουλος είναι ο νέος πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών και Ναυτικών Πρακτόρων Ν. Σάμου. 

Ο Σύνδεσμος ανακοίνωσε τη νέα σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου.Η σύνθεση του νέου Δ.Σ.:

Πρόεδρος ο κ. Μάριος Μπακόπουλος

Αντιπρόεδρος η κ. Δέσποινα Γιαλούρη

Γραμματέας ο κ. Δημήτρης Κασμιρλής

Ταμίας ο κ. Μανώλης Κυπράιος

Μέλη ο κ. Γιαπιτζάκης Γιάννης , η κ. Σταματάκη Αλεξάνδρα και ο κ. Κατρακάζος Νικόλαος

Comments

comments

Continue Reading

Σαμιακά

Γραμματέας ΣΥΡΙΖΑ Σάμου:Το διαχειριστικό σκέλος του Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής για τη Σάμο έχει αποτύχει

Published

on

By

 

Ιδιαίτερη αναφορά για το προσφυγικό -μεταναστευτικό ζήτημα στη Σάμο έκανε σήμερα στη ραδιοφωνική εκπομπή του Μάνου Στεφανάκη ,ο Γραμματέας της Νομαρχιακής Επιτροπής ΣΥΡΙΖΑ Σάμου, κ. Νίκος Κακλαμάνης, δηλώνοντας ότι το διαχειριστικό σκέλος του Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής για τη Σάμο έχει αποτύχει.

Ειδικότερα,όπως τόνισε ο Γραμματέας του ΣΥΡΙΖΑ Σάμου, «μετά λύπης μου διότι είμαι στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ, θα πρέπει να δηλώσω δημοσίως, ότι το διαχειριστικό σκέλος του Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής για τη Σάμο, από το Σεπτέμβριο μέχρι και σήμερα έχει αποτύχει».

Μάλιστα όπως εξήγησε «Δεν πιστεύω ότι είπε ψέματα και μας κορόιδεψε (ο υπουργός). Ήθελαν αλλά δεν μπόρεσαν. Πάντως αντικειμενικά απέτυχε» .

Σε άλλο σημείο της συνέντευξη του,ο κ. Κακλαμάνης, τόνισε ότι θα πρέπει να γίνει άμεσα η μεταφορά των 2.000 προσφύγων και μεταναστών απο τη Σάμο προς την ενδοχώρα, που έχει υποσχεθεί ο Δημήτρης Βίτσας, ώστε να γίνει διαχειρίσιμη η κατάσταση στο νησί.   

 

 

 

Comments

comments

Continue Reading
Advertisement

Facebook

SPONSORED

Sponsored

Advertisement Enter ad code here

Δημοφιλή

Copyright © 2017