Connect with us

Σαμιακά

Μαζική συμμετοχή στην απεργιακή κινητοποίηση για την εργατική Πρωτομαγιά

Published

on

Με τη μαζική τους συμμετοχή στην απεργιακή κινητοποίηση του Εργατικού Κέντρου Σάμου εργαζόμενοι, αυτοαπασχολοούμενοι, γυναίκες και νέοι τίμησαν αγωνιστικά την Εργατική Πρωτομαγιά, η οποία φέτος έχει σύνθημα «Ενάντια στην εκμετάλλευση και τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο, για την τελική νίκη των λαών».

Το Εργατικό Κέντρο Σάμου τονίζει: Η μέρα αυτή είναι μέρα σύμβολο που έχει βαφτεί με ποτάμια εργατικού αίματος των πρωτοπόρων της τάξης μας,  από τους μυριάδες αγώνες που έχει δώσει η εργατική τάξη για να κατακτήσει δικαιώματα στη δουλειά και τη ζωή.

Είναι μέρα μνήμης και τιμής των ηρώων εργατών του Μάη του 1886 στο Σικάγο, του 1936 στη Θεσσαλονίκης, των 200 εκτελεσμένων κομμουνιστών την Πρωτομαγιά του 1944 στην Καισαριανή, των μυριάδων επώνυμων και ανώνυμων ηρώων που έδωσαν μέχρι και τη ζωή τους για τα δίκια της τάξης μας.

Είναι μέρα Απεργίας ενάντια στην αντεργατική-αντιλαϊκή πολιτική του κεφαλαίου και της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που λεηλατούν τα δικαιώματα και τις ζωές μας.

Μιας πολιτικής που δεν έχει τελειωμό αντιλαϊκών μέτρων με τα 88 προαπαιτούμενα  της 4ης αξιολόγησης και την προετοιμασία για το επόμενο μνημόνιο το οποίο στα πλαίσια της «δίκαιης ανάπτυξης» θα πλασαριστεί από τον Αύγουστο ως «Εθνικό στρατηγικό σχέδιο». Ένα σχέδιο που έχει τη σύμφωνη γνώμη των κομμάτων του κεφαλαίου και που δεν είναι ούτε «δίκαιο», όπως διατείνεται η κυβέρνηση, ούτε «εθνικό».

Κεφάλαιο και κυβέρνηση θεωρούν δίκαιο και εθνικό ότι εκφράζει τα συμφέροντα της πλουτοκρατίας. Δίκαιο θεωρούν τα 586€ και 511€ βασικό μικτό μισθό. Το κόψιμο του ΕΚΑΣ και το ψαλίδι στις συντάξεις. Τη συνεχή φοροληστεία και την κατάργηση του μειωμένου ΦΠΑ για τα νησιά μας. Τις κατασχέσεις των τραπεζικών λογαριασμών μας και τον ηλεκτρονικό πλειστηριασμό των σπιτιών μας. Την κατάργηση του ενός εργατικού δικαιώματός μας μετά το άλλο. Μέχρι και «χέρι» στην απεργία έβαλαν, σε μια προσπάθεια να κάνουν την απόφαση πιο δύσκολη έως αδύνατη.

Το δίκαιο και εθνικό για μας που είμαστε οι παραγωγοί όλου του πλούτου, είναι να βάλουμε τέλος σ’ αυτή τη βαρβαρότητα που βιώνουμε εμείς και ακόμα περισσότερο τα παιδιά μας διεκδικώντας την κάλυψη όλων των σύγχρονων αναγκών μας. Μόνο εμείς με την δύναμη του οργανωμένου αγώνα μας μπορούμε να βάλουμε τέλος και να  ανατρέψουμε την αντιλαϊκή πολιτική και τις όποιες επιθέσεις του κεφαλαίου.

Τώρα είναι η ώρα να κάνουμε την ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ μέρα απόφασης για ανυποχώρητο αγώνα για τα δίκια της τάξης μας.

Δεν υπάρχει χρόνος για καμία ανοχή και αναμονή!

Συνάδελφοι και συναδέλφισσες,

τη φετινή Πρωτομαγιά οι εξελίξεις στην περιοχή μας είναι πολύ επικίνδυνες και φέρνουν πιο κοντά το ενδεχόμενο ενός γενικευμένου ιμπεριαλιστικού πολέμου. ΗΠΑ-Αγγλία-Γαλλία βομβαρδίζουν τη Συρία με τη στήριξη του ΝΑΤΟ και της Ε.Ε.. Η ανατολική Μεσόγειος έχει γίνει πεδίο πολεμικών ετοιμασιών, λόγω των ανταγωνισμών των μονοπωλιακών ομίλων αυτών των χωρών με τη Ρωσία και άλλων χωρών, για τον έλεγχο και τη μεταφορά των πλουτοπαραγωγικών πηγών, με το λαό της Συρίας κ.α. να βρίσκονται στη δίνη της βαρβαρότητας.

Η Τουρκική προκλητικότητα και επιθετικότητα στο Αιγαίο, με τις συνεχείς παραβιάσεις, με το γκριζάρισμα κλπ αφού έχει ήδη μπει στο Αφρίν, δεν είναι «για εσωτερική κατανάλωση», όπως η ελληνική κυβέρνηση καθησυχάζει τον λαό, αλλά για τις διεκδικήσεις και τις ανάγκες του Τούρκικου κεφαλαίου.

Η συμμετοχή της χώρας μας στον πόλεμο και τις νατοϊκές επεμβάσεις, με την μετατροπή όλης της Ελλάδας από τον Έβρο ως την Κρήτη σε ορμητήριο των αμερικανονατοϊκών γίνεται σύμφωνα με την κυβέρνηση για τη “γεωστρατηγική αναβάθμιση της χώρας” δηλαδή για τα κέρδη της ελληνικής αστικής τάξης και των συμμάχων της. Είναι η άλλη όψη του ίδιου νομίσματος με την βάρβαρη πολιτική που τσακίζει τους εργαζόμενους !

Απαιτείται επαγρύπνηση από τον λαό. Δεν έχουμε να χωρίσουμε τίποτα με τους γειτονικούς λαούς, με τον τούρκικο λαό, τους λαούς των Βαλκανίων.

Τιμάμε την 1η του Μάη σηκώνοντας τείχος αντίστασης στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο, κύμα αλληλεγγύης στους πρόσφυγες και μετανάστες, απομονώνουμε τη Χρυσή Αυγή, όλους τους εθνικιστές φασίστες σε κάθε πόλη, χωριό και γειτονιά.

Πυκνώνουμε τις γραμμές των συνδικάτων μας, βγαίνουμε στην αντεπίθεση! Απαιτούμε εδώ και τώρα: Απεμπλοκή της χώρας από τους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς και επεμβάσεις του ΝΑΤΟ. Έξω η Ελλάδα από ΝΑΤΟ-ΕΕ. Να φύγει το ΝΑΤΟ από το Αιγαίο, καμία δαπάνη για νατοϊκούς εξοπλισμούς. Καμία αλλαγή συνόρων και συνθηκών που τα κατοχυρώνουν! Να κλείσουν οι βάσεις του θανάτου. Να γυρίσουν τώρα πίσω ελληνικά πλοία, αεροπλάνα, στρατιωτικές αποστολές εκτός συνόρων. Απεγκλωβισμός προσφύγων και μεταναστών από το νησί και τη χώρα.

Απαιτούμε αυξήσεις σε μισθούς. Κανένας χωρίς ΣΣΕ και με μισθό κάτω από 751 €, κανένας ανασφάλιστος.

Σύγχρονοι Δούλοι για τα κέρδη των αφεντικών

 δεν θα γίνουμε!

ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ

Ενάντια στην εκμετάλλευση και τον ιμπεριαλιστικό

 πόλεμο για την τελική νίκη των λαώνΗ 1η Μάη είναι η μέρα που οι εργάτες όλου του κόσμου τιμούν τους νεκρούς της τάξης τους, τους ηρωικούς αγώνες και τις κατακτήσεις του εργατικού κινήματος στην ανειρήνευτη πάλη με το κεφάλαιο. Σύμβολο στον αγώνα για την κατάργηση της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο. Η μέρα που η παγκόσμια εργατική τάξη διατρανώνει την απόφαση της να συνεχίσει την ηρωική της πορεία ως το τέλος, ως τη νίκη.

Comments

comments

Σαμιακά

Με ιδιαίτερη λαμπρότητα εορτάσθηκε «το Πάσχα του Καλοκαιριού» στη Σάμο

Published

on

By

Με ιδιαίτερη λαμπρότητα εορτάσθηκε και εφέτος όπως κάθε χρόνο στα Νησιά μας, «το Πάσχα του Καλοκαιριού», η εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου. Πλήθη πιστών συνέτρεξαν στους Ιερούς Ναούς και τις Ιερές Μονές, που πανηγύριζαν ΣΤΗ Σάμο, την Ικαρία και τους Φούρνους.

Επίκεντρο του εορτασμού και πάλι ήταν η πόλις των Καρλοβασίων όπου πανηγυρίζει ο Μητροπολιτικός Ναός της Κοιμήσεως της Θεοτόκου. Την Τρίτη 14 Αυγούστου τελέσθηκε Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός μετά της Ακολουθίας του Επιταφίου της Παναγίας, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ.κ. Ευσεβίου, ενώ έγινε περιφορά του ξυλόγλυπτου , επίχρυσου και ανθοστολισμένου Επιταφίου ανά την πόλιν των Καρλοβασίων συνοδεία της φιλαρμονικής της πόλεως και  με πρωτοφανή συμμετοχή πιστών, οι οποίοι εν είδει θαλάσσης περιέκλειαν το ιερό κουβούκλιον του Επιταφίου της «Μητέρας της Ζωής», συλλιτανεύοντας την προσευχή και την παράκληση τους για τη ζωή και τη σωτηρία τους.

Κατά την διάρκεια της λιτανεύσεως και μετά από ειδική δέηση ο Σεβασμιώτατος ποιμενάρχης μας με λόγους απλούς και καρδιακούς αναφέρθηκε στο Πανάγιο πρόσωπο της Κυρίας Θεοτόκου τόνισε χαρακτηριστικά «Πάντοτε η Παναγία μας προστατεύει ως φοβερά προστασία, μας  σκεπάζει ως πλατυτέρα νεφέλη , μας φωτίζει ως φαεινή λαμπάδα , μας τρέφει ως τροφός  της ζωής μας αγαπά ως μητέρα. Είναι δίπλα μας στις ώρες της χαράς και της δοκιμασίας ,  απλώνει στοργικά το χέρι της για  να μας προφυλάξει , να μας στηρίξει να μας παρηγορήσει  να σφογγίσει δάκρυα να μας δώσει δύναμη…»

Εμφανώς συγκινημένος ανακοίνωσε την απελευθέρωση των δύο στρατιωτικών εν μέσω έντονων χειροκροτημάτων  των  πιστών χαρακτηρίζοντας το θαύμα της Παναγίας η οποία πάντα στάθηκε φρουρός σώτειρα  και υπέρμαχος στρατηγός του Έθνους μας.

Την Κυριώνυμη ημέρα τελέσθηκε Αρχιερατική Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου Μυτιληνιών στο τέλος συνοδεία Φιλαρμονικής έγινε η περιφορά του επιταφίου με την παρουσία των αρχών και πλήθους πιστών.

Σε όλους τους Ιερούς Ναούς ανεγνώσθη η εγκύκλιος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας επι τη εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου.

Ευχή και προσευχή όλων, είναι η Παναγία μας να σκεπάζει όλον τον κόσμο και ιδιαιτέρως τα ευλογημένα Νησιά μας την Σάμο, την Ικαρία και τους Φούρνους και να μας αξιώνει να τιμάμε και να εορτάζουμε την Ιερά της μνήμη για χρόνια πολλά και ευλογημένα.

 

Comments

comments

Continue Reading

Σαμιακά

Υπό μερικό έλεγχο η φωτιά στους Μύλους

Published

on

By

Υπό μερικό έλεγχο, σύμφωνα με σχετική ενημέρωση, είναι η πυρκαγιά που ξέσπασε λίγο μετά τη 1:00 το μεσημέρι, στη περιοχή της Τοπικής Κοινότητας Μύλων Σάμου, κοντά στη Λιμνοδεξαμενή. Στο σημείο επιχειρούν 7 οχήματα της πυροσβεστικής υπηρεσίας Σάμου και εθελοντικά κλιμάκια. Αυτή την ώρα σηκώθηκε και το ελικόπτερο απο το αεροδρόμιο της Σάμου και κατευθύνεται στο μέτωπο της φωτιάς.

Comments

comments

Continue Reading

Σαμιακά

Η Κοίμηση της Θεοτόκου

Published

on

By

Θεομητορική εορτή της Χριστιανοσύνης. Εορτάζεται κάθε χρόνο στις 15 Αυγούστου με το Νέο Ημερολόγιο και στις 28 Αυγούστου με το Παλαιό (Παλαιoημερολογίτες). Στην Ορθόδοξη Χριστιανική Εκκλησία ο εορτασμός της Κοίμησης της Θεοτόκου περιλαμβάνει κατά πρώτο λόγο το θάνατο και την ταφή της Παναγίας και κατά δεύτερο την ανάσταση και τη μετάστασή της στους ουρανούς.

Για την Κοίμηση της Θεοτόκου δεν υπάρχουν πληροφορίες από την Καινή Διαθήκη. Γι’ αυτήν μαθαίνουμε από τις διηγήσεις σημαντικών εκκλησιαστικών ανδρών, όπως των Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου, Διονυσίου του Αρεοπαγίτη, Μόδεστου Ιεροσολύμων, Ανδρέα Κρήτης, Γερμανού Κωνσταντινουπόλεως, Ιωάννη Δαμασκηνού κ.ά., καθώς και από τα σχετικά τροπάρια της εκκλησιαστικής υμνολογίας. Στα κείμενα αυτά διασώζεται η «αρχαία και αληθεστάτη» παράδοση της Εκκλησίας γι’ αυτό το Θεομητορικό γεγονός.

Έτσι, λοιπόν, κατά την εκκλησιαστική παράδοση, η μητέρα του Ιησού Χριστού, Μαρία (η Θεοτόκος και Παναγία), πληροφορήθηκε τον επικείμενο θάνατό της από έναν άγγελο τρεις ημέρες προτού αυτός συμβεί και άρχισε να προετοιμάζεται κατάλληλα. Προσεύχεται στο όρος των Ελαιών και δίνει τα υπάρχοντά της σε δύο γειτόνισσές της χήρες. Επειδή κατά την ημέρα της Κοίμησής της δεν ήταν όλοι οι Απόστολοι στα Ιεροσόλυμα, καθώς κήρυτταν «απανταχού γης», μία νεφέλη τους άρπαξε και τους έφερε κοντά της. Μοναδικός απών ο απόστολος Θωμάς.

Η Κοίμηση της Θεοτόκου συνέβη στο σπίτι του Ευαγγελιστή Ιωάννη, στο οποίο διέμενε η μητέρα του Θεανθρώπου. Αφού της έκλεισαν τα μάτια, οι Απόστολοι μετέφεραν το νεκροκρέβατό της στον κήπο της Γεθσημανής, όπου και την έθαψαν. Κατά τη μεταφορά του λειψάνου της, φανατικοί Ιουδαίοι αποπειράθηκαν να ανατρέψουν το νεκροκρέβατό της, αλλά τυφλώθηκαν. Μόνο ένας από αυτούς κατόρθωσε να το ακουμπήσει, αλλά μια αόρατη ρομφαία του έκοψε τα χέρια.

Μοναδικός απών από την κηδεία της υπήρξε, όπως προαναφέραμε, ο Απόστολος Θωμάς. Όταν μετά από τρεις ημέρας πήγε στον τάφο της, βρήκε μόνο τα εντάφια. Προφανώς, η Παναγία είχε αναστηθεί. Πάνω στον τάφο της χτίστηκε μεγαλοπρεπής ναός, που αποδίδεται στην Αγία Ελένη. Μετά την καταστροφή του, ο αυτοκράτορας του Βυζαντίου Μαρκιανός (450-457) με τη δεύτερη σύζυγό του Πουλχερία έχτισαν ένα νέο ναό, που υπάρχει μέχρι σήμερα. Η Κοίμηση της Θεοτόκου εορταζόταν αρχικά στις 13 Αυγούστου και από το 460 στις 15 Αυγούστου.

Μεταξύ της Ορθόδοξης και της Καθολικής Εκκλησίας υπάρχει δογματική διαφορά σχετικά με την Κοίμηση της Θεοτόκου. Η Καθολική Εκκλησία πιστεύει στο δόγμα της ενσώματης ανάληψης της Θεοτόκου (Assumptio Beatae Mariae Virginis), που οριστικοποιήθηκε με την αποστολική εγκύκλιο του Πάπα Πίου IB’ «Munificentissimus Deus» (1 Νοεμβρίου 1950). Αντίθετα, η Ορθόδοξη Εκκλησία κάνει λόγο πρώτα για Κοίμηση της Θεοτόκου, δηλαδή πραγματικό θάνατο (χωρισμό ψυχής και σώματος) και στη συνέχεια για μετάσταση της Θεοτόκου, δηλαδή ανάσταση (ένωση ψυχής και σώματος) και ανάληψή της κοντά στον Υιόν της.

Κατά την εκκλησιαστική παράδοση, της εορτής της Κοιμήσεως της Θεοτόκου προηγείται νηστεία, η οποία καθιερώθηκε τον 7ο αιώνα. Αρχικά ήταν χωρισμένη σε δύο περιόδους: πριν από την εορτή της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος και πριν από την εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου. Τον 10ο αιώνα, συνενώθηκαν σε μία νηστεία, που περιλαμβάνει 14 ημέρες και ξεκινά την 1η Αυγούστου. Κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης νηστείας, νηστεύεται το λάδι εκτός του Σαββάτου και της Κυριακής, ενώ στη γιορτή της Μεταμόρφωσης του Σωτήρα καταλύεται (επιτρέπεται) το ψάρι. Ανήμερα της εορτής της Κοιμήσεως της Θεοτόκου καταλύονται τα πάντα, εκτός και αν η εορτή πέσει σε Τετάρτη ή Παρασκευή, οπότε καταλύεται μόνο το ψάρι. Τις ημέρες της νηστείας του Δεκαπενταύγουστου ψάλλονται τις απογευματινές ώρες στις εκκλησίες (εκτός Κυριακής), εναλλάξ, ο «Μικρός και ο Μέγας Παρακλητικός Κανών εις την Υπεραγίαν Θεοτόκον», οι λεγόμενες «Παρακλήσεις».

Στην Ελλάδα, η Κοίμηση της Θεοτόκου εορτάζεται με ιδιαίτερη λαμπρότητα, ονομάζεται δε και «Πάσχα του Καλοκαιριού». Σε πολλά νησιά του Αιγαίου (Τήνος, Πάρος, Πάτμος) στολίζουν και περιφέρουν επιτάφιο προς τιμήν της Παναγίας. Σε πόλεις και χωριά ανά την επικράτεια, σε εκκλησίες αφιερωμένες στην Κοίμηση της Θεοτόκου διοργανώνονται παραδοσιακά πανηγύρια, που καταλήγουν σε γενικευμένο γλέντι. Η Κοίμηση της Θεοτόκου δεν είναι ένα πένθιμο γεγονός για τον λαό, επειδή η Παναγία «μετέστη προς την ζωήν». Εξάλλου, τον Δεκαπενταύγουστο γιορτάζουν ο Παναγιώτης, η Μαρία και η Δέσποινα.

Η εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου γιορτάζεται με λιγότερο εμφατικό τρόπο στις λοιπές ορθόδοξες και καθολικές χώρες του κόσμου, στις περισσότερες από τις οποίες ο Δεκαπενταύγουστος είναι επίσημη αργία, όπως και στην Ελλάδα. Οι προτεσταντικές ομολογίες θεωρούν την Κοίμηση της Θεοτόκου δευτερεύουσα εορτή, επειδή δεν βασίζεται σε βιβλικές αναφορές. Η διαφορά αυτή φαίνεται ανάγλυφα στη Γερμανία, όπου ο Δεκαπενταύγουστος είναι επίσημη αργία μόνο στα καθολικά κρατίδια του Ζάαρλαντ και της Βαυαρίας.

Απολυτίκιο

Εν τη Γεννήσει την παρθενίαν εφύλαξας, εν τη Κοιμήσει τον κόσμον ου κατέλιπες Θεοτόκε· μετέστης προς την ζωήν, μήτηρ υπάρχουσα της ζωής, και ταις πρεσβείαις ταις σαις λυτρουμένη, εκ θανάτου τας ψυχάς ημών.

Πηγή : Σαν σήμερα

Η Κοίμησις της Θεοτόκου, εικόνα του αγιογράφου Κωνσταντίνου Γιαννάκη

Comments

comments

Continue Reading
Advertisement

Facebook

SPONSORED

Sponsored

Δημοφιλή

Copyright © 2017