Connect with us

Σαμιακά

Η κλαδοκοπή στην περιοχή του Κερκήτειου φέρνει αντιδράσεις

Published

on

Ξεκίνησε η κλαδοκοπή στην περιοχή του Κερκήτειου  ρέματος από τον κόμβο της ΔΕΗ στο Καρλόβασι , μέχρι την έξοδο της παραρεμάτιας περιοχής  και σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο της περιοχής προέβαλλε επιτακτική η ανάγκη κοψίματος των κλαδιών, διότι υπήρχε επικινδυνότητα.
Μεταξύ άλλων στο ρεπορτάζ της Σταματίας Ράπτη στο “Φως της δημοσιότητας¨, αναφέρει :
Ο κ. Αντιδήμαρχος επιδείκνυε το χαρτί απόφασης από την επιτροπή ποιότητας ζωής και την έκθεση της αρμόδιας γεωπόνου του δήμου, όπου και εδώ υπάρχουν προεκτάσεις.

Δυο Καρλοβασίτες ήταν παρόντες στην συνεδρίαση και επικοινωνήσαμε και με τους δυο. Ο κ. Γιώργος Διακοσταμάτης μας είπε ότι την πρώτη φορά που η πρόταση ήρθε στο συμβούλιο και προέβλεπε την κοπή κάποιων δένδρων, ομόφωνα το απέρριψαν. Στην δεύτερη συνεδρίαση ομόφωνα ψήφισαν την κλαδοκοπή, αλλά την κατάλληλη περίοδο.

Με τον δεύτερο κύριο που επικοινωνήσαμε τον κ. Δημήτρη Καραγιάννη μας είπε ότι δεν έχει επίσης υπογράψει την κοπή των δένδρων, παρά μόνο το μερικό κλάδεμα τους και πάλι όμως την κατάλληλη εποχή.

Η τρίτη κυρία που είναι στην  επιτροπή ποιότητα ζωής την κ. Καραγιαννη Ιωάννα, επίσης επικοινωνήσαμε και μας ανέφερε ότι δεν ήταν παρούσα στην συνεδρίαση, αλλά και να ήταν  δεν θα ψήφιζε το θέμα διότι η αυτοψία που διενήργησε η γεωπόνος κάνει λόγο για κόψιμο 6 δένδρων .
 Όμως ένσταση προβάλλουν και οι τοπικοί σύμβουλοι της Δημοτικής κοινότητας Καρλοβάσου, οι οποίοι κρίνουν ότι παρακάμφθηκε η νομοθεσία και δεν έλαβαν γνώση του θέματος και όπως προβλέπει ο Καλλικράτης .
Ο κύριος Αντιδήμαρχος μας είπε ότι ο εργολάβος που ανέλαβε τον καθαρισμό δεν θα πληρωθεί , ο ίδιος  όμως μας εξέφρασε διαφορετική άποψη.
Και αναρωτιόμαστε έγινε ο διαγωνισμός όπως η νομοθεσία προβλέπει και επιλέχθηκε η μικρότερη προσφορά, η το έργο δόθηκε με απευθείας ανάθεση;

Comments

comments

Σαμιακά

Με ιδιαίτερη λαμπρότητα εορτάσθηκε «το Πάσχα του Καλοκαιριού» στη Σάμο

Published

on

By

Με ιδιαίτερη λαμπρότητα εορτάσθηκε και εφέτος όπως κάθε χρόνο στα Νησιά μας, «το Πάσχα του Καλοκαιριού», η εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου. Πλήθη πιστών συνέτρεξαν στους Ιερούς Ναούς και τις Ιερές Μονές, που πανηγύριζαν ΣΤΗ Σάμο, την Ικαρία και τους Φούρνους.

Επίκεντρο του εορτασμού και πάλι ήταν η πόλις των Καρλοβασίων όπου πανηγυρίζει ο Μητροπολιτικός Ναός της Κοιμήσεως της Θεοτόκου. Την Τρίτη 14 Αυγούστου τελέσθηκε Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός μετά της Ακολουθίας του Επιταφίου της Παναγίας, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ.κ. Ευσεβίου, ενώ έγινε περιφορά του ξυλόγλυπτου , επίχρυσου και ανθοστολισμένου Επιταφίου ανά την πόλιν των Καρλοβασίων συνοδεία της φιλαρμονικής της πόλεως και  με πρωτοφανή συμμετοχή πιστών, οι οποίοι εν είδει θαλάσσης περιέκλειαν το ιερό κουβούκλιον του Επιταφίου της «Μητέρας της Ζωής», συλλιτανεύοντας την προσευχή και την παράκληση τους για τη ζωή και τη σωτηρία τους.

Κατά την διάρκεια της λιτανεύσεως και μετά από ειδική δέηση ο Σεβασμιώτατος ποιμενάρχης μας με λόγους απλούς και καρδιακούς αναφέρθηκε στο Πανάγιο πρόσωπο της Κυρίας Θεοτόκου τόνισε χαρακτηριστικά «Πάντοτε η Παναγία μας προστατεύει ως φοβερά προστασία, μας  σκεπάζει ως πλατυτέρα νεφέλη , μας φωτίζει ως φαεινή λαμπάδα , μας τρέφει ως τροφός  της ζωής μας αγαπά ως μητέρα. Είναι δίπλα μας στις ώρες της χαράς και της δοκιμασίας ,  απλώνει στοργικά το χέρι της για  να μας προφυλάξει , να μας στηρίξει να μας παρηγορήσει  να σφογγίσει δάκρυα να μας δώσει δύναμη…»

Εμφανώς συγκινημένος ανακοίνωσε την απελευθέρωση των δύο στρατιωτικών εν μέσω έντονων χειροκροτημάτων  των  πιστών χαρακτηρίζοντας το θαύμα της Παναγίας η οποία πάντα στάθηκε φρουρός σώτειρα  και υπέρμαχος στρατηγός του Έθνους μας.

Την Κυριώνυμη ημέρα τελέσθηκε Αρχιερατική Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου Μυτιληνιών στο τέλος συνοδεία Φιλαρμονικής έγινε η περιφορά του επιταφίου με την παρουσία των αρχών και πλήθους πιστών.

Σε όλους τους Ιερούς Ναούς ανεγνώσθη η εγκύκλιος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας επι τη εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου.

Ευχή και προσευχή όλων, είναι η Παναγία μας να σκεπάζει όλον τον κόσμο και ιδιαιτέρως τα ευλογημένα Νησιά μας την Σάμο, την Ικαρία και τους Φούρνους και να μας αξιώνει να τιμάμε και να εορτάζουμε την Ιερά της μνήμη για χρόνια πολλά και ευλογημένα.

 

Comments

comments

Continue Reading

Σαμιακά

Υπό μερικό έλεγχο η φωτιά στους Μύλους

Published

on

By

Υπό μερικό έλεγχο, σύμφωνα με σχετική ενημέρωση, είναι η πυρκαγιά που ξέσπασε λίγο μετά τη 1:00 το μεσημέρι, στη περιοχή της Τοπικής Κοινότητας Μύλων Σάμου, κοντά στη Λιμνοδεξαμενή. Στο σημείο επιχειρούν 7 οχήματα της πυροσβεστικής υπηρεσίας Σάμου και εθελοντικά κλιμάκια. Αυτή την ώρα σηκώθηκε και το ελικόπτερο απο το αεροδρόμιο της Σάμου και κατευθύνεται στο μέτωπο της φωτιάς.

Comments

comments

Continue Reading

Σαμιακά

Η Κοίμηση της Θεοτόκου

Published

on

By

Θεομητορική εορτή της Χριστιανοσύνης. Εορτάζεται κάθε χρόνο στις 15 Αυγούστου με το Νέο Ημερολόγιο και στις 28 Αυγούστου με το Παλαιό (Παλαιoημερολογίτες). Στην Ορθόδοξη Χριστιανική Εκκλησία ο εορτασμός της Κοίμησης της Θεοτόκου περιλαμβάνει κατά πρώτο λόγο το θάνατο και την ταφή της Παναγίας και κατά δεύτερο την ανάσταση και τη μετάστασή της στους ουρανούς.

Για την Κοίμηση της Θεοτόκου δεν υπάρχουν πληροφορίες από την Καινή Διαθήκη. Γι’ αυτήν μαθαίνουμε από τις διηγήσεις σημαντικών εκκλησιαστικών ανδρών, όπως των Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου, Διονυσίου του Αρεοπαγίτη, Μόδεστου Ιεροσολύμων, Ανδρέα Κρήτης, Γερμανού Κωνσταντινουπόλεως, Ιωάννη Δαμασκηνού κ.ά., καθώς και από τα σχετικά τροπάρια της εκκλησιαστικής υμνολογίας. Στα κείμενα αυτά διασώζεται η «αρχαία και αληθεστάτη» παράδοση της Εκκλησίας γι’ αυτό το Θεομητορικό γεγονός.

Έτσι, λοιπόν, κατά την εκκλησιαστική παράδοση, η μητέρα του Ιησού Χριστού, Μαρία (η Θεοτόκος και Παναγία), πληροφορήθηκε τον επικείμενο θάνατό της από έναν άγγελο τρεις ημέρες προτού αυτός συμβεί και άρχισε να προετοιμάζεται κατάλληλα. Προσεύχεται στο όρος των Ελαιών και δίνει τα υπάρχοντά της σε δύο γειτόνισσές της χήρες. Επειδή κατά την ημέρα της Κοίμησής της δεν ήταν όλοι οι Απόστολοι στα Ιεροσόλυμα, καθώς κήρυτταν «απανταχού γης», μία νεφέλη τους άρπαξε και τους έφερε κοντά της. Μοναδικός απών ο απόστολος Θωμάς.

Η Κοίμηση της Θεοτόκου συνέβη στο σπίτι του Ευαγγελιστή Ιωάννη, στο οποίο διέμενε η μητέρα του Θεανθρώπου. Αφού της έκλεισαν τα μάτια, οι Απόστολοι μετέφεραν το νεκροκρέβατό της στον κήπο της Γεθσημανής, όπου και την έθαψαν. Κατά τη μεταφορά του λειψάνου της, φανατικοί Ιουδαίοι αποπειράθηκαν να ανατρέψουν το νεκροκρέβατό της, αλλά τυφλώθηκαν. Μόνο ένας από αυτούς κατόρθωσε να το ακουμπήσει, αλλά μια αόρατη ρομφαία του έκοψε τα χέρια.

Μοναδικός απών από την κηδεία της υπήρξε, όπως προαναφέραμε, ο Απόστολος Θωμάς. Όταν μετά από τρεις ημέρας πήγε στον τάφο της, βρήκε μόνο τα εντάφια. Προφανώς, η Παναγία είχε αναστηθεί. Πάνω στον τάφο της χτίστηκε μεγαλοπρεπής ναός, που αποδίδεται στην Αγία Ελένη. Μετά την καταστροφή του, ο αυτοκράτορας του Βυζαντίου Μαρκιανός (450-457) με τη δεύτερη σύζυγό του Πουλχερία έχτισαν ένα νέο ναό, που υπάρχει μέχρι σήμερα. Η Κοίμηση της Θεοτόκου εορταζόταν αρχικά στις 13 Αυγούστου και από το 460 στις 15 Αυγούστου.

Μεταξύ της Ορθόδοξης και της Καθολικής Εκκλησίας υπάρχει δογματική διαφορά σχετικά με την Κοίμηση της Θεοτόκου. Η Καθολική Εκκλησία πιστεύει στο δόγμα της ενσώματης ανάληψης της Θεοτόκου (Assumptio Beatae Mariae Virginis), που οριστικοποιήθηκε με την αποστολική εγκύκλιο του Πάπα Πίου IB’ «Munificentissimus Deus» (1 Νοεμβρίου 1950). Αντίθετα, η Ορθόδοξη Εκκλησία κάνει λόγο πρώτα για Κοίμηση της Θεοτόκου, δηλαδή πραγματικό θάνατο (χωρισμό ψυχής και σώματος) και στη συνέχεια για μετάσταση της Θεοτόκου, δηλαδή ανάσταση (ένωση ψυχής και σώματος) και ανάληψή της κοντά στον Υιόν της.

Κατά την εκκλησιαστική παράδοση, της εορτής της Κοιμήσεως της Θεοτόκου προηγείται νηστεία, η οποία καθιερώθηκε τον 7ο αιώνα. Αρχικά ήταν χωρισμένη σε δύο περιόδους: πριν από την εορτή της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος και πριν από την εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου. Τον 10ο αιώνα, συνενώθηκαν σε μία νηστεία, που περιλαμβάνει 14 ημέρες και ξεκινά την 1η Αυγούστου. Κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης νηστείας, νηστεύεται το λάδι εκτός του Σαββάτου και της Κυριακής, ενώ στη γιορτή της Μεταμόρφωσης του Σωτήρα καταλύεται (επιτρέπεται) το ψάρι. Ανήμερα της εορτής της Κοιμήσεως της Θεοτόκου καταλύονται τα πάντα, εκτός και αν η εορτή πέσει σε Τετάρτη ή Παρασκευή, οπότε καταλύεται μόνο το ψάρι. Τις ημέρες της νηστείας του Δεκαπενταύγουστου ψάλλονται τις απογευματινές ώρες στις εκκλησίες (εκτός Κυριακής), εναλλάξ, ο «Μικρός και ο Μέγας Παρακλητικός Κανών εις την Υπεραγίαν Θεοτόκον», οι λεγόμενες «Παρακλήσεις».

Στην Ελλάδα, η Κοίμηση της Θεοτόκου εορτάζεται με ιδιαίτερη λαμπρότητα, ονομάζεται δε και «Πάσχα του Καλοκαιριού». Σε πολλά νησιά του Αιγαίου (Τήνος, Πάρος, Πάτμος) στολίζουν και περιφέρουν επιτάφιο προς τιμήν της Παναγίας. Σε πόλεις και χωριά ανά την επικράτεια, σε εκκλησίες αφιερωμένες στην Κοίμηση της Θεοτόκου διοργανώνονται παραδοσιακά πανηγύρια, που καταλήγουν σε γενικευμένο γλέντι. Η Κοίμηση της Θεοτόκου δεν είναι ένα πένθιμο γεγονός για τον λαό, επειδή η Παναγία «μετέστη προς την ζωήν». Εξάλλου, τον Δεκαπενταύγουστο γιορτάζουν ο Παναγιώτης, η Μαρία και η Δέσποινα.

Η εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου γιορτάζεται με λιγότερο εμφατικό τρόπο στις λοιπές ορθόδοξες και καθολικές χώρες του κόσμου, στις περισσότερες από τις οποίες ο Δεκαπενταύγουστος είναι επίσημη αργία, όπως και στην Ελλάδα. Οι προτεσταντικές ομολογίες θεωρούν την Κοίμηση της Θεοτόκου δευτερεύουσα εορτή, επειδή δεν βασίζεται σε βιβλικές αναφορές. Η διαφορά αυτή φαίνεται ανάγλυφα στη Γερμανία, όπου ο Δεκαπενταύγουστος είναι επίσημη αργία μόνο στα καθολικά κρατίδια του Ζάαρλαντ και της Βαυαρίας.

Απολυτίκιο

Εν τη Γεννήσει την παρθενίαν εφύλαξας, εν τη Κοιμήσει τον κόσμον ου κατέλιπες Θεοτόκε· μετέστης προς την ζωήν, μήτηρ υπάρχουσα της ζωής, και ταις πρεσβείαις ταις σαις λυτρουμένη, εκ θανάτου τας ψυχάς ημών.

Πηγή : Σαν σήμερα

Η Κοίμησις της Θεοτόκου, εικόνα του αγιογράφου Κωνσταντίνου Γιαννάκη

Comments

comments

Continue Reading
Advertisement

Facebook

SPONSORED

Sponsored

Δημοφιλή

Copyright © 2017