Connect with us

Πολιτικά

Στ. Κυμπουρόπουλος: Ένας αυθεντικός για την Ευρωβουλή…

Published

on

Στέλιος Κυμπουρόπουλος! Ένας νέος, αυθεντικός, ειλικρινής, τελειομανής και λαμπρός επιστήμονας αποφάσισε να <<τρέξει>> στον πολιτικό στίβο και ειδικότερα σε εκείνον της Ευρωβουλής.

Για τον Στέλιο, έχουν γραφεί πολλά, κι σίγουρα θα γραφούν ακόμα περισσότερα στο μέλλον.  Ας δούμε, λοιπόν, και τις άλλες πτυχές αυτής της πολυδιάστατης ιδιότητας. Ο Στέλιος μας παραχώρησε μια συνέντευξη, απαντώντας σε ερωτήσεις, που έχουν να κάνουν για τον ίδιο, τις δράσεις του, το bullying, το φαινόμενο “brain drain”, το προσφυγικό-μεταναστευτικό, την πολιτική και φυσικά τους λόγους που αποδέχθηκε ακόμη μια πρόκληση. Αυτής, να εισέρθει στον ευρωπαϊκό πολιτικό στίβο.

Λίγα λόγια για τον Στέλιο…

   Ο Στέλιος Κυμπουρόπουλος γεννήθηκε στις 9 Ιουλίου 1985 στην περιοχή του Βύρωνα, στην Αθήνα. Σε ηλικία δεκατεσσάρων μηνών, διαγνώστηκε με Νωτιαία Μυϊκή Ατροφία, μια εξελικτική ασθένεια, η οποία του προκάλεσε σοβαρή κινητική αναπηρία. Μεγάλωσε στο Λαγονήσι και φοίτησε στα σχολεία του Κορωπίου. Ως αριστούχος μαθητής της Γ’ Γυμνασίου, απασχόλησε τα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας, λόγω του ότι έγινε ο πρώτος σημαιοφόρος με κινητική αναπηρία σε περίοδο που η νομοθεσία δεν το επέτρεπε. Είναι απόφοιτος της Ιατρικής Σχολής Αθηνών (2003-2010). Ακολούθησε την ειδίκευση της Ψυχιατρικής στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Απέκτησε Μεταπτυχιακό στην Προαγωγή Ψυχικής Υγείας-Πρόληψη Ψυχιατρικών Διαταραχών στο ίδιο Πανεπιστήμιο. Έχει ενεργή εμπλοκή στο κίνημα ανεξάρτητης διαβίωσης(I-Living). Είναι ιδρυτικό μέλος του Συλλόγου Νέων Ιατρών.

Ο Στέλιος μέσα από τη συνέντευξη…

  1. Η αλήθεια είναι ότι από πολύ μικρή ηλικία, δέχθηκες τα φώτα της δημοσιότητας, άθελα σου βέβαια, γιατί διεκδίκησες τα δικαιώματα των ανθρώπων με αναπηρία. Πόσο επηρέασε αυτό τη ζωή σου και τις αποφάσεις σου;

(Σ.Κ.): Σίγουρα, ήταν ένα πρώτο βήμα να δείξω στην κοινωνία, ότι τα άτομα με αναπηρία δεν διαφέρουμε. Έχουμε τα ίδια δικαιώματα και τις ίδιες υποχρεώσεις. Μου άρεσε αυτό που είπες, το άθελα σου. Ήταν κάτι, που δεν το περίμενα ποτέ να γίνει στη ζωή μου. Δεν το φαντάστηκα. Εγώ ήθελα να κάνω, αυτό που δικαιούνταν όλα τα παιδιά. Όταν είναι καλοί μαθητές, να σηκώνουν την ελληνική σημαία σε μαθητική παρέλαση. Τα κατάφερα και άλλαξε κάτι πανελλαδικά.

  1. Έχεις αναφέρει το εξής: Ό,τι δε γνωρίζει η κοινωνία, το φοβάται. Έτσι φοβάται και την αναπηρία. Τι βελτιώσεις μπορούν να γίνουν από τη σχολική ηλικία και εκπαίδευση, έτσι ώστε οι άνθρωποι που αντιμετωπίζουν τέτοια προβλήματα να τυγχάνουν καλύτερης συμπεριφοράς και αντιμετώπισης;

(Σ.Κ.): Αυτό που θεωρώ ότι θα φέρει μεγάλη αλλαγή, είναι να ενισχυθεί η παράλληλη στήριξη σε Γενικά Σχολεία. Η παιδεία να είναι ενιαία για όλους και να αφορά όλους τους ανθρώπους. Σε ένα περιβάλλον που στο διάλειμμα, στην τάξη, θα παίζουν και θα υπάρχουν στον ίδιο χώρο, άτομα με ή χωρίς αναπηρία. Όσο περισσότερο βγουν τα άτομα με αναπηρία έξω στην κοινωνία, κυκλοφορήσουν και γίνουνε φίλοι μας, οι σύντροφοι μας, οι σχέσεις μας, οι γονείς μας, τόσο περισσότερο η κοινωνία θα μπορέσει να αποδεχθεί και να κατανοήσει, ότι δεν υπάρχει κάτι που πρέπει να φοβάσαι. Είμαστε άνθρωποι, όπως όλοι, που λειτουργούμε διαφορετικά. Για παράδειγμα, εγώ χρησιμοποιώ αμαξίδιο, κάποιος άλλος μπαστούνι, κάποιος άλλος τη νοηματική για να επικοινωνήσει. Κάποιος άλλος θέλει το δικό του τρόπο επικοινωνίας, άτομα με νοητική στέρηση. Έτσι, λοιπόν, μόνο με την προβολή, μόνο με την εξωστρέφεια μπορούν να έρθουν αλλαγές. Στην παιδεία, περιορισμός των Ειδικών Σχολείων και πλήρης ένταξη των ατόμων με αναπηρία σε Γενικής Εκπαίδευσης Σχολεία.

  1. Τον Φεβρουάριου του ‘15, όλη η Ελλάδα <<έπεσε από τα σύννεφα>>, με την υπόθεση Γιακουμάκη. Έγινε -πλέον ευρέως γνωστός- ο όρος bullying. Έχεις προσωπική εμπειρία;

(Σ.Κ.): Το bullying είναι ένα φαινόμενο, το οποίο, ευτυχώς, όσο περνάνε τα χρόνια γίνεται ευρέως γνωστό. Γιατί υπάρχει; Η καρπαζιά που δίναμε μικροί σε κάποιον φίλο ή γνωστό, γιατί θέλαμε λίγο να τον κοροϊδέψουμε, έχει γίνει κατανοητό ότι αυτή η καρπαζιά προκαλεί κάποια συναισθηματικά προβλήματα. Συναισθηματικά προβλήματα, στον άνθρωπο, ο οποίος τη δέχεται, ο οποίος κοροιδεύεται, ο οποίος κυνηγιέται, ο οποίος χτυπιέται. Όντως, με τον Γιακουμάκη έγινε θέμα, με τραγική κατάληξη. Με επώδυνο αποτέλεσμα για την κοινωνία. Γιατί, δείχνει ότι όταν φοβόμαστε, αντιδρούμε άσχημα. Εγώ είμαι τυχερός. Σαν άτομο δε δέχθηκα μια τέτοια συμπεριφορά. Στάθηκα τυχερός και νιώθω ευλογημένος, που ήμουν σε ένα χώρο, σε ένα Σχολείο Γενικής Εκπαίδευσης, το οποίο με συμπεριέλαβε, όπως όλα τα παιδιά. Νιώθω χαρά και ευλογία, λοιπόν, που βρέθηκα σε έναν τέτοιον χώρο και με οδήγησε σίγουρα, στο να είμαι αυτός που είμαι σήμερα εδώ. Να διεκδικώ αυτό που θέλω να κάνω από εδώ και πέρα. Έγινα γιατρός, ψυχίατρος και τώρα διεκδικώ κάτι ακόμα.

  1. Υπήρξες ιδρυτικό μέλος του Συλλόγου νέων ιατρών, όπως κι επίσης του κινήματος Ανεξάρτητης Διαβίωσης για τους αναπήρους. Δύο λόγια για τις δύο αυτές δομές.

(Σ.Κ.): Ο Σύλλογος Νέων Ιατρών είναι ένας σύλλογος επιστημονικός. Αφορά και προάγει ευρέως, το ότι μπορεί να βασιστεί στην Ελλάδα και μπορεί να συνδέσει ανθρώπους που αγαπούν την επιστήμη τους, να προάγουν έρευνα. Κάτι πολύ βασικό, γιατί στην Ελλάδα το ξεχνάμε. Ξεχνάμε ότι η έρευνα παράγεται, όπου κι αν είμαστε. Αρκεί να το θέλουμε. Ο Οργανισμός Ανεξάρτητης Διαβίωσης Ελλάδας είναι ένας Οργανισμός που ιδρύθηκε το 2014. Ιδρύθηκε από άτομα με αναπηρία και μόνο. Εξάλλου, αφορά τα άτομα με αναπηρία. Αφορά την εγκαθίδρυση της ιδέας, της ανεξάρτητης διαβίωσης και στην Ελλάδα. Η ανεξάρτητη διαβίωση υπάρχει σε πολλές χώρες της Ευρώπης. Στην Ελλάδα απουσιάζει, ακόμα, και από την αναφορά στη νομοθεσία μας. Ο προσωπικός βοηθός, ο άνθρωπος εκείνος που υποστηρίζει τις ανάγκες μας, όταν για κάποιο πρόβλημα δε μπορούμε. Έτσι, λοιπόν, αναγκαίο είναι να δημιουργηθεί ο προσωπικός βοηθός και στην Ελλάδα και να θεσπιστεί νομοθετικά.

  1. Σήμερα, ο Στέλιος Κυμπουρόπουλος βρίσκεται σε μια πάρα πολύ παραγωγική και δημιουργική περίοδο. Είσαι 34 ετών και αποφάσισες να μπεις στον <<στίβο της πολιτικής>>. Γιατί Νέα Δημοκρατία και Κυριάκος Μητσοτάκης; Εντάσσεται και αυτή η κίνηση στο <<μπορώ και μετά θέλω>>;

(Σ.Κ.): Καταρχάς, ναι, η υποψηφιότητα μου εντάσσεται στο <<μπορώ και στο θέλω>>. Από τη στιγμή, που είμαι αυτός που είμαι, έχω τη ζωή μου, έχω τις εμπειρίες μου, τις ιδέες μου και θεωρώ ότι είναι ένα καθρέφτισμα, ενός μεγάλου κομματιού της κοινωνίας μας. Είμαι ένας άνθρωπος με αναπηρία, είμαι ένας νέος άνθρωπος, είμαι επιστήμονας. Κι’ αυτά τα πράγματα, με έχουν καλλιεργήσει, με έχουν δομήσει, έτσι ώστε να έχω προσλαμβάνουσες, αντιλήψεις και απόψεις από διάφορους χώρους. Με έκανε να πω ότι τώρα, σήμερα, αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή να διεκδικήσω, να δημιουργήσω και να θέσω την πολιτική, έτσι όπως την έχω ονειρευτεί και θέλω. Με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, γιατί πιστεύω σ’ αυτό που είναι, σ’ αυτό που δείχνει και σ’ αυτό που έχει σχεδιάσει. Έχει δημιουργήσει ένα σχέδιο, μια στρατηγική που θέλει να το εφαρμόσει. Μπορεί; Άρα, λοιπόν, συντάσσομαι μ’ αυτό το μπορεί και θέλω να το υποστηρίξω και να δημιουργήσω αυτές τις συνθήκες, έτσι ώστε να εφαρμοστεί. Με τη Νέα Δημοκρατία, γιατί ο Κυριάκος Μητσοτάκης έκανε ένα <<Σύμφωνο Αλήθειας>>, και θέλω να το εφαρμόσω κι εγώ.

  1. Ωραία! Γιατί Ευρωβουλή κι όχι ελληνικό κοινοβούλιο;

(Σ.Κ.): Θα σου το θέσω διαφορετικά. Γιατί, όχι ευρωβουλή κι εθνικό κοινοβούλιο; Είναι ο χώρος μας, είναι το σπίτι μας, είναι ο τόπος πάνω στον οποίο μπορούμε να δημιουργήσουμε καινοτομίες, τεχνολογίες, δεδομένα, επικοινωνίες, σχέσεις. Είναι ένας χώρος, τον οποίο δεν πρέπει να τον ξεχνάμε και δεν πρέπει να τον αφήνουμε. Δεν πρέπει να τον θεωρούμε <<δευτεράντζα>>. Είναι όπως η εθνική Βουλή! Είναι χρέος μας να μιλάμε για το σπίτι μας, την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η οποία επηρεάζεται σε πρωτογενές επίπεδο, σε μια πρώτη στάθμη από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Θεωρώ ότι το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο μπορεί να προσφέρει πολλά στην Ελλάδα, όπως και η Ελλάδα μπορεί να προσφέρει πολλά με τον πολιτισμό της και με τις θέσεις της.

  1. Έχεις αναφέρει, πολλάκις, ότι αγαπάς την Ελλάδα, γι’ αυτό και δεν έφυγες στο εξωτερικό. Τι θα πρότεινες για τους νέους που φεύγουν έξω; Υπάρχει λύση για να μπει “STOP” στο “brain drain”;

(Σ.Κ.): Κανείς, δε μπορεί να κατηγορήσει, να πει τι κάνανε αυτά τα παιδιά που φύγανε. Όλοι είμαστε άνθρωποι, κι όλοι ψάχνουμε μια καλύτερη ευκαιρία στη ζωή μας, κι ένα καλύτερο όνειρο να το κατακτήσουμε. Οπότε, τα παιδιά αυτά φύγανε γιατί δε βρίσκανε αυτά που είχαν ονειρευτεί. Αυτά που θέλανε στη ζωή τους, στην Ελλάδα. Κάνανε και κάποιοι άλλοι μια επιλογή, οι οποίοι μείνανε στην Ελλάδα. Προσπάθησαν, πάλεψαν, διεκδίκησαν και κράτησαν όρθιο τον τόπο μας, τη χώρα μας. Αυτοί οι δύο κόσμοι, πρέπει να βρεθούν μαζί. Η Νέα Δημοκρατία θα το κάνει! Θα επενδύσει στην παιδεία, στην καινοτομία, στις επιστήμες. Θα θέσει στόχους που θα μπορούν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη. Θα προσελκύσει κι εκείνους που έφυγαν. Θα δημιουργήσουμε καλύτερες συνθήκες, για να πάμε την Ελλάδα μας μπροστά!

8.Κι εγώ αγαπώ τον τόπο μου. Κατάγομαι από τη Μόρια της Λέσβου. Σας παραπέμπω, όπως καταλαβαίνεις, στο προσφυγικό-μεταναστευτικό.

(Σ.Κ.): Θεωρώ, ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει θέσει τους στόχους, ότι η Ευρώπη πρέπει να το δει σοβαρά και να καταλάβει ότι είναι τα σύνορα μας. Μιλάμε, για τα σύνορα όχι της Ελλάδας, της Ευρώπης. Άρα, λοιπόν, πρέπει να το δούμε συνολικά το θέμα και όλη η Ευρώπη να δει το τι συμβαίνει. Το πόσο άθλιες είναι οι συνθήκες, το τι έχει δημιουργηθεί και το πόσο, δυστυχώς, έχει <<γκετοποιηθεί>> η κατάσταση. Πόσο, έχουν εξαθλιωθεί οι άνθρωποι στη Μόρια και πόσο έχει κατέβει το επίπεδο της περιοχής. Επικρατεί ένα χάος! Πρέπει να δούμε, τι θα γίνει με τους ανθρώπους, γιατί μιλάμε για ανθρώπους, αλλά κι γι’ αυτούς που μένουν εκεί πέρα.

9.Για το τέλος. Ένα μήνυμα στον κόσμο και ειδικά στους νέους, μέσα από την πολυδιάστατη ιδιότητα σας…

(Σ.Κ.): Εγώ θα πω κάτι άλλο! Ωραία τα χρήματα, ωραία η επιτακτική πρόοδος, ωραία η προσωπική ανέλιξη, ωραία και η επαγγελματική ανέλιξη. Πάνω απ’ όλα, όμως, πιο ωραίο και πιο αποδοτικό είναι να δημιουργούμε σταθερές και βάσιμες σχέσεις. Να βιώνουμε τα συναισθήματα μας και να μπορέσουμε, να μάθουμε και να κατανοήσουμε, τι σημαίνει, θυμώνω, χαίρομαι, ερωτεύομαι, ονειρεύομαι, αγχώνομαι. Αυτό θα μας βοηθήσει, να γίνουμε πιο υγιείς. Μέσα απ’ αυτό, μου έχει μάθει η ζωή να αναγνωρίζω ποια είναι αυτά που θέλω. Αυτήν τη στιγμή, είμαι σε μια νεανική φάση, στην οποία ξέρω ότι θέλω να συνεχίσω να βοηθάω. Βοηθάω από τη θέση του γιατρού, ενός δημόσιου νοσοκομείου, από τη θέση του ψυχιάτρου. Θέλω να βοηθήσω, ειλικρινά, από τη θέση του ευρωβουλευτή μετά τις 26 Μαΐου.

 

Εν κατακλείδι…

Στις παραπάνω αράδες, μας παρουσιάστηκε ένας αυθεντικός, ειλικρινής, τελειομανής, λαμπρός επιστήμονας, ο Στέλιος. Ένα άλλο είδος πολιτικού. Όχι, γράψτε λάθος! Ο Στέλιος δεν είναι πολιτικός. Είναι όλα τα παραπάνω, που με τις δικές του δυνάμεις και μόνο, όπως πάντα άλλωστε, διεκδικεί μια θέση στο ευρωπαϊκό κοινοβούλιο. Μια θέση, που αν την κατακτήσει, θα την εκμεταλλευθεί στο έπακρο, και δεν θα επαναπαυτεί στην καρέκλα.

Μπορεί να χαρακτηριστεί ο Στέλιος, ως αυθεντικός, γιατί δε μου ζήτησε, ούτε αποδέχτηκε την πρόταση, να του αναγνωστούν οι ερωτήσεις της συνέντευξης. Τουναντίον, ήταν κάθετος και είπε το εξής: <<Ό,τι έχεις σχεδιάσει, θα απαντηθούν αυτή τη στιγμή>>. Κι έτσι, έγινε. Απάντησε όλες τις ερωτήσεις, άμεσα και με περίσσια ευκολία. Η κάθε του λέξη, η κάθε του πρόταση ήταν πηγαία, και αυτό λέει πολλά!

Τιμή μας, να μας εκπροσωπήσει στο Ευρωκοινοβούλιο. Για να γίνει, όμως, αυτό, χρειάζεται την έμπρακτη στήριξη όλων μας. Ανεξαρτήτου κόμματος και πεποιθήσεων.

Υ.Γ. Δε θα γινόταν, να κλείσει αυτή η συνέντευξη, χωρίς να γίνει αναφορά στο επιτελείο του, το οποίο αποτελείται από φίλους ανιδιοτελώς. Η αναφορά γίνεται στην Μάγδα, στην Φωτεινή, στον Γιώργο, στον Σωτήρη, στον Παναγιώτη, στον Κώστα και φυσικά στους γονείς του…

Ευστράτιος Δ. Κοκκινέλλης

Φοιτητής Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών, Τμήμα Φιλολογίας

Υπότροφος Φοιτητής Δημοσιογραφίας της NEW MEDIA STUDIES BY STAMATIS MALELIS

Ασκούμενος Δημοσιογράφος ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

& Αρθρογράφος LesvosPost.com

Comments

comments

Πολιτικά

H Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ Σάμου αποχαιρετά τη Καίτη Κοκκώνη

Published

on

By

Ο ΣΥΡΙΖΑ αποχαιρετά τη συντρόφισσα Καίτη Κοκκώνη”

Πρόωρα έφυγε από τη ζωή στην Αθήνα μετά από τρίχρονη μάχη με την ασθένειά της το Σάββατο η σ. Καίτη Κοκκώνη.

Θεολόγος εκπαιδευτικός δίδαξε στα σχολεία της Μέσης Εκπαίδευσης με ευρύτητα πνεύματος και σεβασμό στο αντικείμενό της και με βαθιά αγάπη και αφοσίωση στους μαθητές της.

Πιστή στα ιδανικά και τις αξίες της αριστεράς υπηρέτησε τα κοινά από τις θέσεις της Δημοτικής Συμβούλου στο Δήμο Μαραθοκάμπου από το 2003 μέχρι το 2010, του Προέδρου της Αναπτυξιακής Εταιρείας του ίδιου Δήμου και του Προέδρου του Πολιτιστικού Συλλόγου του Όρμου Μαραθοκάμπου. Παράλληλα υπήρξε και μέλος της Ν.Ε. του ΣΥΡΙΖΑ Σάμου.

Αλληλέγγυα στου αδύναμους και διεκδικητική στην υπεράσπιση των δικαιωμάτων ήταν πάντα παρούσα σε όποια δράση αφορούσε την ανθρώπινη δοκιμασία.

Στο σύντροφο της ζωής και τα παιδιά της εκφράζουμε τη λύπη μας για την απώλειά τους και την υπόσχεση ότι οι ιδέες και η ζωή της θα είναι παρακαταθήκη σε όλους μας.

 

 

Comments

comments

Continue Reading

Πολιτικά

Συντροφικότητα, Αριστερά – και η πάλη ανάμεσα στον επαγγελματία και τον ερασιτέχνη πολιτικό 

Published

on

By

Γράφει ο Δημήτρης Καρβελάς.

Δύσκολη η έννοια της λέξης «Σύντροφος» όχι τόσο να κατανοηθεί, όσο να πραγματωθεί. Ακόμα ποιο δύσκολη χρονική περίοδος για την συντροφικότητα και την συμπόρευση είναι αυτή η «προεκλογική», που φέρνει στην επιφάνεια τα πραγματικά  ‘‘θέλω’’ του ατόμου και αναδεικνύει το πόσο πολύ μακριά μπορεί να φτάσει για να τα υλοποιήσει.

Είναι  το σημείο εκείνο που το άτομο ξεκινά να παλεύει μέσα του με δυο σκύλους, ο ένας είναι του ατομικισμού και ο άλλος της συλλογικότητας. Το ζητούμενο είναι ποιον θα επιλέξει να ταΐσει περισσότερο ή θα τους αφήσει να φαγωθούν μόνοι τους. Σημαντικό ρόλο στην επιλογή έχουν οι λόγοι για τους οποίους βρίσκεται το άτομο στον συγκεκριμένο ιδεολογικό χώρο. Υπάρχουν πολλές εκδοχές οι οποίες εξαρτώνται από τα κίνητρα του υποκειμένου, τα οποία χωρίζονται σε δυο κατηγορίες:

α) επαγγελματίας πολιτικός

β) ερασιτέχνης πολιτικός

Είναι πολύ φυσικό αυτές οι διαφορετικές θέσεις να βρίσκονται η μία απέναντι στην άλλη, αφού τα κίνητρα είναι διαφορετικά, ο επαγγελματίας προσδοκά στην υλική αμοιβή και ο ερασιτέχνης στην προσφορά και την ηθική ικανοποίηση. Μπορεί να υπάρχει κοινός ιδεολογικός χώρος δράσης, όμως τα ατομικιστικά συμφέροντα είναι εντελώς διαφορετικά. Ο επαγγελματίας σαφώς ζει για τον βιοπορισμό μέσω της επανεκλογής σε οποιαδήποτε αμειβόμενη θέση εξουσίας. Ο ερασιτέχνης, ο οποίος αυτοκαταστρέφεται πολιτικά για το σύνολο, ζει με μοναδική αμοιβή στο πλάνο του την ηθική δικαίωση. Έτσι από την μεριά του επαγγελματία στήνεται ένα πάρτι αθέμιτης συνδιαλλαγής με τον οποιοδήποτε, είτε πάνω, είτε κάτω από το τραπέζι, παίρνει μόνος του αποφάσεις χωρίς την έγκριση κανενός  κομματικού οργάνου, αρκεί στο τέλος της προεκλογικής κούρσας να δει πρώτος το νήμα του τερματισμού. Από την άλλη ο ερασιτέχνης προσπαθεί να κατανοήσει ένα παιχνίδι πολιτικής επιβίωσης που του είναι εντελώς ξένο. Απορεί και αμφιβάλει για την ύπαρξη του στον πολιτικό του χώρο και αναρωτιέται εάν ήταν από πάντα έτσι. Σε καμία περίπτωση δεν είναι αφελής, ξέρει σε τι κόσμο ζει, απλά ο ρομαντισμός του και οι άξιες του δεν τον αφήνουν να δει την πραγματικότητα, γιατί θέλει να ελπίζει σε ένα καλύτερο κόσμο, σε μια ουτοπία, την οποία ποτέ δεν πρόκειται να φτάσει, αλλά είναι αυτή που τον κάνει να κινείτε  τρέχοντας πίσω της.

Όμως έρχεται αναπόφευκτα η στιγμή της σύγκρουσης των δυο διαφορετικών κόσμων εντός της Αριστεράς, όπως  και η μεγάλη έκπληξη για την αντίδραση του ερασιτέχνη. Η προ έκρηξης συμπεριφορά του, η έγνοια του για την συλλογικότητα, πολλές φορές έχουν παρεξηγηθεί ως αδυναμία. Η οσμή της σαπίλας της βρώμικης συνδιαλλαγής έχει πνίξει όλο τον πολιτικό του χώρο, οι πληροφορίες και τα γεγονότα είναι εμπρός στα μάτια του.  Ο επαγγελματίας πολιτικός   επιλέγει σχεδόν πάντα τον δρόμο της ανύπαρκτης δικαιολογίας, της αποδόμησης του ερασιτέχνη και της  απαξίωσης των στοιχείων.  Τότε ότι αγαθό υπάρχει εντός του ερασιτέχνη και η οργή που τον πλημυρίζει γίνετε  ταύρος σε υαλοπωλείο, ο οποίος στο πέρασμα του μπορεί να συμπαρασύρει ότι βρει μπροστά του.    Το τραγικό σε μια τέτοια σύγκρουση των δυο κόσμων, είναι όταν ο επαγγελματίας πάρει λάθος μηνύματα, όταν δεν κατανοεί ότι η αντίδραση του ερασιτέχνη έχει σχέση με την δράση την δικιά του. Όταν πιστεύει ότι όλα είναι αποτέλεσμα ζηλοφθονίας και παιχνίδι εξουσίας εντός του πολίτικου τους χώρου.

Είναι δεδομένο ότι ο συγκερασμός των δυο κόσμων ήταν από πάντα δύσκολος. Είναι δύσκολος γιατί η ατομικότητα υπερέχει της συλλογικότητας, είναι δύσκολος γιατί υπάρχει κοντή μνήμη εάν όχι ανύπαρκτη. Ο ερασιτέχνης μόλις την προηγούμενη προεκλογική περίοδο έβαζε πλάτη για τον επαγγελματία, συγκρούονταν με τις απέναντι ιδεολογίες, χωρίς κανένα υλικό συμφέρον, πιστεύοντας στο κοινό καλό της κοινωνίας και τίποτα άλλο, ανοίγοντας τον επαγγελματικό πολιτικό δρόμο για τον επαγγελματία. Είναι δύσκολος ο συγκερασμός όταν η απογοήτευση του ερασιτέχνη γίνεται ποτάμι της οργής που δεν πίστευε κανείς ότι υπάρχει.

Όπως είναι δύσκολες και για την επιστήμη οι προοπτικές  του ανθρώπινου χαρακτήρα οι οποίες  είναι σκοτεινές, διότι  η επιθυμία μας να καθιστούμε τους άλλους προβλέψιμους αντισταθμίζεται από την επιθυμία μας να καθιστούμε τους εαυτούς μας μη προβλέψιμους από τους άλλους.  Ίσως να είναι αυτό που περιέγραψε ο Χομπς  «….. είναι φανερό ότι οι άνθρωποι, όταν ζουν χωρίς µια κοινή εξουσία που να τους εμπνέει δέος, βρίσκονται σ’ εκείνη την κατάσταση που ονοµάζεται πόλεµος· και αυτός ο πόλεµος είναι πόλεμος όλων εναντίον όλων. Γιατί πόλεµος δεν είναι µόνον οι µάχες ή η ενέργεια του να πολεµάει κανείς· αλλά είναι και η χρονική διάρκεια κατά την οποία υπάρχει η βούληση της διεκδίκησης κάποιου πράγματος μέσα από µια μάχη…».

Σε ένα ομολογούμενος ρευστό πολιτικό τοπίο που υπάρχει τόσο σε γενικό επίπεδο,  όσο και ιδεολογικό ο καθένας από τους παραπάνω κόσμους που αναφέραμε, θα πρέπει να ξανά-καθορίσει, αρχικά τις αναφορές του, οι οποίες  πρέπει να βασίζονται στο αδιαπραγμάτευτο «ήθος» της Αριστεράς.

ΥΓ.  Το κείμενο γράφτηκε την χρονική περίοδο (Ιανουάριος – 2019) με αφορμή πολιτικές συμπεριφορές  της συγκεκριμένης χρονικής περιόδου.

 

 

 

Comments

comments

Continue Reading

Πολιτικά

Χ. Στεφανάδης: Το κέντρο υποδοχής θα γίνει με όλες τις προδιαγραφές

Published

on

By

“Το κέντρο υποδοχής, θα γίνει με όλες τις προδιαγραφές, ένα κέντρο το οποίο θα φυλάσσεται, θα υπάρχει ένα ωράριο εισόδου – εξόδου των προσφύγων και μεταναστών” δήλωσε μεταξύ άλλων ο βουλευτής Σάμου, Χριστόδουλος Στεφανάδης, στη ραδιοφωνική εκπομπή της Σταματίας Ράπτη, με αφορμή την χθεσινή επίσκεψη του αναπληρωτή υπουργού Μεταναστευτικής Πολιτικής Γ. Κουμουτσάκου, στη Σάμο.

Ο βουλευτής Σάμου δήλωσε ότι: Ο υπουργός ήρθε άμεσα με πρώτη προτεραιότητα τη Σάμο. Είχε μια άμεση εικόνα για το τι συμβαίνει στο νησί και για τους πρόσφυγες και για τους κατοίκους της.

Δρομολογούνται άμεσα ριζικά μέτρα που θα αφορούν την αποσυμφόρηση του κέντρου, με την προσωρινή δημιουργία κάποιου άλλου χώρου, με περισσότερη τάξη και με υγειονομικές εγγυήσεις, ώστε να μην κινδυνεύει ο πληθυσμός στο Βαθύ, ώσπου να γίνει πλήρης αποσυμφόρηση του νησιού και με συνδυασμό την ενεργοποίηση των όσων έχει εξαγγείλει ο πρωθυπουργός που αφορούν το προσφυγικό δηλ, φύλαξη των συνόρων, επαναπροώθηση αυτών που δεν δικαιούνται άσυλο, ταχεία ταυτοποίηση των αιτούντων άσυλο.

Ο κ. Στεφανάδης, σε ερώτηση της δημοσιογράφου, για τις αντιδράσεις των κατοίκων στη δημιουργία νέας δομής στη θέση Ζερβού, επανέλαβε ότι είναι δεδομένο ότι θα πρέπει να κλείσει το ΚΥΤ στο Βαθύ που εκθέτει την χώρα διεθνώς και θέτει σε κίνδυνο και την υγεία και την ασφάλεια των κατοίκων .

«Ο υπουργός απευθύνθηκε στις δημοτικές αρχές και τους είπε να του προτείνουν κάτι άλλο, αλλά δεν μπορεί να σταματήσει η διαδικασία γιατί όλο το πρόγραμμα της αποσυμφόρησης θα λιμνάσει.  Οι κάτοικοι έχουν δίκιο, γιατί πιστεύουν ότι θα γίνει ότι κάτι ανάλογο όπως του Βαθιού. Δεν θα γίνει αυτό.

Θα γινει, αν θα γινει, ένα κέντρο υποδοχής, με όλες τις προδιαγραφές, ένα κέντρο το οποίο θα φυλάσσεται ,θα υπάρχει ένα ωράριο εισόδου – εξόδου των προσφύγων και μεταναστών, όπως έχει το δικαίωμα η χώρα να πράξει .

Σε ερώτημα του πρωθυπουργού αν μπορεί να είναι κλειστού τύπου, κάτι τέτοιο προσκρούει στις διεθνείς συμβάσεις. Θα υπάρξει τάξη. Παραδείγματος χάρη, η διοίκηση του κέντρου φιλοξενίας μπορεί να αποφασίσει στις 9 το βράδυ να είναι μέσα (στο κέντρο οι πρόσφυγες και μετανάστες) δεν είναι φυλακή αυτό, γιατί δεν μπορεί να περιφέρονται όλη την νύχτα στο κέντρο της πόλης» δήλωσε ο κ. Στεφανάδης .

Ακούστε το απόσπασμα.

Comments

comments

Continue Reading

Advertisement

Facebook

Advertisement Enter ad code here

SPONSORED

Sponsored

Δημοφιλή

Copyright © 2017