Connect with us

Σαμιακά

Isamos.gr| Δρακαίοι – Καλλιθέα Σάμου: Θα αργήσει κι άλλο το τελεφερίκ;

Published

on

Είναι αρκετά γνωστό -αλλά και …άγνωστο σε πολλούς- το αίτημα των κατοίκων των χωριών Δρακαίοι και Καλλιθέας για την πρόσβαση τους στον πολιτισμό αλλά και στα αυτονόητα: Εκπαίδευση, υγεία, ανεφοδιασμό, αποφυγή κινδύνων.

Γιά πολλά χρόνια τώρα υπάρχει πάγιο αίτημα των κατοίκων των Δρακαίων και Καλλιθέας, για διάνοιξη δασικού  χωμάτινου δρόμου μέσα από τη περιοχή “ΣΕΙΤΑΝΙΑ” που θα ενώνει το ΔΔ Δρακαίοι  με τον υφιστάμενο δρόμο στο Ποτάμι στο Καρλόβασι Σάμου. Ο δρόμος αυτός θα διευκολύνει τη διακίνηση των κατοίκων και σε συνδυασμό με τη διάνοιξη – δημιουργία αντιπυρικών δρόμων – ζωνών, θα εξασφαλίσει  την πυροπροστασία  της περιοχής Σεϊτάνια Σάμου.

DrakeiΤα χωριά  Καλλιθέα και Δρακαίοι , στην περιφέρεια του οποίου  ανήκει ο οικισμός Όρμος Αγίου Ισιδώρου είναι γνωστό ότι απέχουν από την πόλη Καρλόβασι, μέσω της δασικής περιοχής “Σεϊτάνια”, 7-8 χιλιόμετρα.

Επειδή δεν υπάρχουν στην περιοχή δασικοί δρόμοι, τα χωριά αυτά χρησιμοποιούν για τη μετάβαση στο Οικονομικό και Διοικητικό κέντρο της Δυτικής Σάμου, δηλαδή  το  Καρλόβασι, ένα περιμετρικό στενό οδικό δίκτυο, γεμάτο στροφές, χιλιομετρικής απόστασης περίπου 55 χιλιόμετρα. Ο χρόνος μετάβασης είναι σε συνθήκες ξερού οδοστρώματος και καλών καιρικών συνθηκών , τουλάχιστον 70-90 λεπτά.

drakei5.jpg
Ο υπάρχων δρόμος

Εξ’ αιτίας αυτής της απόστασης παρατηρούνται τα εξής:

  • Τα οχήματα εφοδιασμού με τρόφιμα κλπ περιορίζουν  σημαντικά τα δρομολόγια τους ιδίως κατά τους χειμερινούς μήνες και έτσι  παρατηρείται συχνά έλλειψη ακόμη και στα βασικά είδη διατροφής (ψωμί, γάλα).
  • Τα παιδιά από το χωριό Δρακαίοι, σταμάτησαν να πηγαίνουν Δημοτικό σχολείο και όσοι γονείς επιμένουν στη μόρφωση τους (αυτονόητη υποχρέωση μίας Πολιτείας, που θέλει να λέγεται Ευρωπαϊκή και Πολιτισμένη), αναγκάστηκαν να μετακομίσουν στο «Καρλόβασι», όπου υπάρχουν σχολεία, μισθώνοντας σπίτια, αναγκασμένοι καθημερινά να επιστρέφουν στο χωριό (περίπου 110 χιλιόμετρα πήγαινε έλα καθημερινά).
  • Από το χωριό Καλλιθέα, κάποια παιδιά επιμένουν να πηγαίνουν στο Γυμνάσιο –Λύκειο στον Μαραθόκαμπο  έτσι και αναγκάζονται  να μετακινούνται καθημερινά με παλαιά λεωφορεία, για περισσότερα από 60 χιλιόμετρα ή και να στοιβάζονται κυριολεκτικά σε οχήματα χωριανών οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα και τον χρόνο να τα μεταφέρουν στο Μαραθόκαμπο και να τα επιστρέφουν στα σπίτια τους.
  • Δυσκολία άμεσης προσέλευσης οχημάτων, που απαιτούνται σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, όπως οχήματα της πυροσβεστικής ή ασθενοφόρα, καθόσον ο χρόνος που απαιτείται για να καταφτάσουν σ’ αυτά από την πόλη Καρλόβασι υπερβαίνει την 1,5 ώρα.
  • Επείγοντα περιστατικά υγείας δεν αντιμετωπίζονται έγκαιρα με κίνδυνο απώλειας ανθρώπινων ζωών.
  • Οι ίδιοι οι κάτοικοι αντιμετωπίζουν από μόνοι τους εστίες φωτιά; μέχρι να έλθει η Πυροσβεστική, με πρόσφατο παράδειγμα τον Ιούλιο 2018, που αντιμετωπίστηκε πυρκαγιά, στην περιοχή Βάρσαμο Καλλιθέας  επιτυχώς και χωρίς ανθρώπινες απώλειες, από την άμεση εθελοντική επέμβαση των κατοίκων της Καλλιθέας και των Δρακαίων
  • Μεταφορά ασθενών με οχήματα των κατοίκων στο Καρλόβασι. (Αρχές Αυγούστου 2018 σε έκτακτο σοβαρό επεισόδιο υγείας,  κάτοικος Καλλιθέας μεταφέρθηκε από συγχωριανούς του  στο κέντρο Υγείας στο Καρλόβασι, και αμέσως μετά στο Νοσοκομείο στο Βαθύ, με συνολική διάρκεια μεταφοράς 4 και πλέον ώρες (!!!) και με την ίδια του τη ζωή να σώνεται από τύχη.

Γι’ αυτό, εδώ και πολλά χρόνια έχουν υποβληθεί αιτήματα για διάνοιξη δασικού  χωμάτινου δρόμου μέσα από τη περιοχή ΣΕΙΤΑΝΙΑ που είναι ενταγμένη  στο δίκτυο NATURA (ΦΥΣΗ) 2000, που θα ενώνει το ΔΔ Δρακαίοι με τον υφιστάμενο δρόμο στο Ποτάμι στο Καρλόβασι Σάμου για τη διακίνηση πληθυσμού, για χρήση πυροπροστασίας, αλλά και για λόγους Εθνικής Ασφάλειας ολοκλήρωση του περιμετρικού δικτύου οδοποιίας της Σάμου,  σε συνδυασμό με ανάδειξη, προστασία διαχείριση του χερσαίου, υδάτινου, θαλασσίου οικοσυστήματος περιοχής Σειτάνια Σάμου, με μακροπρόθεσμες ωφέλειες από τη λειτουργία οικολογικού πάρκου.
drakei8.jpg

Έτσι θα εξασφαλιστεί:
α) Η διακίνηση των κατοίκων του Δυτικού τμήματος του νησιού (χωριά Δρακαίοι, Καλλιθέα, Οικισμός Αγίου Ισιδώρου) προς τη πόλη Καρλόβασι.
β) Η δημιουργία ζώνης πυροπροστασίας στη διαδρομή Δρακαίοι – Ποτάμι- Καρλόβασι, μέσω της δασικής περιοχής Σειτάνια σε υψομετρική διαφορά από την παραλία και σε τρόπο, συμβατό με τον προστατευόμενο  χαρακτήρα της περιοχής, ­όμοια με τους ήδη διανοιχθέντες δασικούς δρόμους-ζώνες πυροπροστασίας ( δασικοί δρόμοι από Καστανιά – Προφήτης Ηλίας μέχρι Μαραθόκαμπο, Καστανιά–Λέκκα, Καλλιθέα-Βάρσαμο (ακρωτ. Καταβασης), Καλλιθέα-Όρμος Αγίου Ισιδώρου, Δρακαίοι-Ορμος Αγίου Ισιδώρου, Δρακαίοι- Υδραγωγείο, Καλλιθέα – Παναγία Μακρινή, Κοσμαδαίοι – Παναγία Κακοπέρατο – Μικρό Σειτάνι κλπ.),
γ) H εξυπηρέτηση για τη διεξαγωγής επιστημονικών ερευνών μελέτης, διάδοσης και προστασίας της μοναδικής παγκόσμια πανίδας και της χλωρίδας του τόπου.

Στα χέρια της ιστοσελίδας μας έπεσε μια ακόμη αναφορά – παράκληση των κατοίκων για τη διάνοιξη αυτού του δασικού δρόμου που θα αναβαθμίσει τις ζωές τους και ελπίζουμε να μην πάρει πάλι την προηγούμενη διαδρομή της προς το καλάθι των αχρήστων.
Έτσι θα δικαιωθούν οι αρχές του τόπου υλοποιώντας μια σχετικά πολύ φθηνότερη λύση από αυτήν που παλαιότερος Σάμιος πολιτικός διατύπωσε. Τι είχε υποσχεθεί ο αθεόφοβος;
Μα τη δημιουργία τελεφερίκ για τη σύνδεση των Δρακαίων με το Καρλόβασι!

Comments

comments

Σαμιακά

Οι Δολοφονίες Θαλάσσιων Θηλαστικών στο Αιγαίο Συνεχίζονται

Published

on

By

 

Οι δολοφονίες θαλάσσιων θηλαστικών στο Αιγαίο δυστυχώς συνεχίζονται.

Έπειτα από την πρόσφατη ανακοίνωση του Ινστιτούτου Θαλάσσιας Προστασίας Αρχιπέλαγος για τις 7 Μεσογειακές φώκιες που εντοπίστηκαν νεκρές στο Αιγαίο τις ημέρες των περιορισμών, τα νέα περιστατικά για τα οποία ενημερωθήκαμε από τις τοπικές αρχές και πολίτες, και κληθήκαμε να διαχειριστούμε, εντείνουν την ανησυχία μας για την έκταση του προβλήματος.

Ακόμα μία νεαρή φώκια εντοπίστηκε νεκρή στα βόρεια Δωδεκάνησα, με ένα σχοινί δεμένο στο ουραίο πτερύγιό της, ενώ 3 νεκρά ζωνοδέλφινα εντοπίστηκαν σε 3 περιοχές του ΒΑ Αιγαίου και αυτά με εμφανή σημάδια δολοφονίας.

Αξιοσημείωτο είναι ότι τα πτερύγια των δελφινιών είχαν κοπεί με μαχαίρι – δηλαδή είχαν πεταχτεί στη θάλασσα ζωντανά για να πνιγούν.Προσπαθώντας να προσδιορίσουμε ποιός θα μπορούσε να έχει διαπράξει αυτό το έγκλημα, μελετήσαμε τα θαλάσσια ρεύματα που επικρατούσαν στην περιοχή τις ημέρες πριν από τον εντοπισμό τους.

Τα νεκρά ζωνοδέλφινα προέρχονται από μία πολυμελή ομάδα την οποία μελετάμε εδώ και 20 χρόνια στη θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στην Ικαρία, τη Χίο και τη Σάμο, τα οποία παραμένουν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους στο ανοιχτό πέλαγος, σε περιοχές με βαθιά νερά.

Παρόλο που αυτό το είδος δελφινιού παλαιότερα δεν προσέγγιζε τα αλιευτικά εργαλεία, παρατηρούμε ότι τα τελευταία χρόνια, τα ζωνοδέλφινα προσεγγίζουν τις μηχανότρατες ολοένα και συχνότερα, λόγω της μείωσης της τροφής τους που έχει προκαλέσει η συνεχής υπεραλίευση. Εκτιμάμαι λοιπόν ότι τα συγκεκριμένα δελφίνια (και ποιος ξέρει πόσα άλλα) εγκλωβίστηκαν την ώρα που οι σάκοι των μηχανοτρατών ανέβαιναν γεμάτοι με ψάρια κοντά στην επιφάνεια της θάλασσας.

Με βάση τα τραύματα τους είναι ξεκάθαρο ότι τα δελφίνια βγήκαν ζωντανά στο κατάστρωμα των σκαφών και τα πέταξαν ζωντανά στη θάλασσα με κομμένα τα πτερύγια για να μην μπορούν να κολυμπήσουν, έχοντας τελικά ένα βασανιστικό θάνατο.

Δεν είναι δυνατόν να προσδιοριστεί εάν αυτή η δολοφονία προκλήθηκε από ελληνικό ή τουρκικό αλιευτικό σκάφος, καθώς σε αυτή τη θαλάσσια περιοχή δραστηριοποιούνται μηχανότρατες και από τις δύο χώρες.

Με όλα αυτά τα πραγματικά προβλήματα που προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε καθημερινά, τη μυρωδιά από τα νεκρά θηλαστικά που προσπαθούμε να αποβάλουμε από πάνω μας, αλλά και τη ψυχολογική στήριξη που πρέπει να προσφέρουμε στους συνεργάτες μας που ανταποκρίνονται σε αυτά τα δραματικά περιστατικά στο πεδίο, θα περιμέναμε τουλάχιστον από όσους ασχολούνται με την προστασία του περιβάλλοντος, έστω και αυτή τη φορά να εκφράσουν την πραγματική τους ανησυχία.

Προς μεγάλη μας απογοήτευση, βλέπουμε για άλλη μία φορά ότι κάποιοι περιβαλλοντικοί φορείς που έχουν έδρα στις πόλεις και αυτό-αποκαλούνται εξειδικευμένοι, να σχολιάζουν αυτά τα τόσο σοβαρά περιστατικά με δημοσιεύματα στον τύπο δηλώνοντας ότι «Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΧΩΡΙΣΤΟΣ ΣΎΝΤΡΟΦΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ», χαρακτηρίζοντας τη δημοσιοποίηση από το Αρχιπέλαγος για τα δολοφονημένα θαλάσσια θηλαστικά, ως «οικολογίζουσα καταστροφολογία».

Τα παραπάνω όπως και πάρα πολλά άλλα αντίστοιχα είναι μέρος μίας επί χρόνια δρομολογημένης προσπάθειας για την αποδόμηση και συκοφάντηση της δουλειάς του Ινστιτούτου Αρχιπέλαγος στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, που μοιάζει συντονισμένη από μία μερίδα περιβαλλοντικών φορέων των Αθηνών, οι οποίοι κατά το κοινώς λεγόμενο θεωρούν ότι «τους χαλάμε την πιάτσα».

Το γεγονός ότι τόσα χρόνια επιλέγουμε να μην απαντάμε σε όλα αυτά – ίσως λάθος μας – δεν το έχουν εκλάβει ως δείγμα πολιτισμού, αλλά ως σημάδι αδυναμίας.

Εάν είμαστε ειλικρινείς όμως πρέπει να παραδεχθούμε ότι η προστασία της άγριας ζωής και του περιβάλλοντος στην Ελλάδα έχει αποτύχει, ενώ το μέλλον διαφαίνεται ακόμα χειρότερο. Τα αποτελέσματα είναι εμφανή όπου και αν κοιτάξει κανείς.

Πρωτεργάτης σε όλη αυτή την καταστροφή του περιβάλλοντος είναι φυσικά το κράτος και οι διαχρονικά ανεπαρκείς πολιτικές από όλες τις κυβερνήσεις των τελευταίων δεκαετιών.

Δεν είναι λοιπόν θέμα αντιπαλότητας ή διαφωνίας φορέων, αλλά είναι καιρός για ριζικές αλλαγές εάν θέλουμε να υπάρξει ουσιαστική προστασία της φύσης. Κανείς μας δεν είναι ιδιοκτήτης του περιβάλλοντος ή συγκεκριμένων ειδών και δεν υπάρχουν περιθώρια για να κάνουμε δημόσιες σχέσεις ή καριέρες γύρω από αυτά τα τόσο σοβαρά ζητήματα, αλλά ούτε να χάνουμε πολύτιμο χρόνο με ωραιοποιημένες προσεγγίσεις. Είναι καιρός να αναλογιστούμε τι αποτέλεσμα έχει προκαλέσει ο πακτωλός εκατομμυρίων που έχει δαπανηθεί τις τελευταίες δεκαετίες στην Ελλάδα σε προγράμματα (από τα οποία συνειδητά απέχει το Αρχιπέλαγος), που υποτίθεται ότι στοχεύουν στην προστασία της φύσης και των σπάνιων ειδών, αλλά συνήθως καταλήγουν σε μελέτες, προτάσεις, γραφειοκρατικές προσεγγίσεις και ωραιοποιημένες καμπάνιες, ενώ οι ουσιαστικές παρεμβάσεις είναι ελάχιστες. (Η ανάλυση των ποσών που έχουν δαπανηθεί βρίσκονται στη διάθεση του κάθε ενδιαφερόμενου). Προφανώς δεν χαρακτηρίζουμε ως λάθος το να επιχορηγείται κάποιος φορέας με προγράμματα, αλλά το ζήτημα είναι τελικά πώς τα αξιοποιεί και τι πραγματικό αποτέλεσμα προκαλούν αυτές οι επενδύσεις δημόσιων πόρων για την προστασία της φύσης.

Σε απάντηση αυτής της συνεχούς προσπάθειας να εφησυχαστεί η κοινή γνώμη, θα θέλαμε να αντιπαραθέσουμε ένα μικρό απόσπασμα από άρθρο μαθητών από το 6ο Γυμνάσιο Ρόδου, που οι νέοι νησιώτες εκφράζουν την αγωνία τους:
«Σε κάθε δράση που έχουν σκοπό να ευαισθητοποιήσουν σχετικά με το περιβάλλον… στο τέλος της κάθε ομιλίας ακολουθεί η φράση: “Θέλουμε να ελπίζετε”. ΟΧΙ. Η σωστή φράση είναι “θέλουμε να πανικοβληθείτε”. Θέλουμε να φερθείτε σαν το σπίτι σας να καταστρέφεται. Γι” αυτό ας δράσουμε όσο υπάρχει χρόνος».

Αν θέλουμε λοιπόν να σταματήσουμε να μετράμε τα νεκρά σπάνια είδη και τις απώλειες, όπως λένε και οι νέοι νησιώτες, ας δράσουμε όσο υπάρχει ακόμα χρόνος. Είναι καιρός να περάσουμε από τα όμορφα λόγια στις πράξεις που φέρνουν αποτέλεσμα, αλλά και να συνειδητοποιήσουμε ότι οι τοπικές κοινωνίες μπορούν να είναι ο πραγματικός καταλύτης στην προστασία της φύσης. Δεν είναι δυνατόν να επιμένουμε ότι μπορούμε να «προστατεύουμε» τη φύση μέσα από αποστειρωμένα γραφεία στα κέντρα των πόλεων. Οφείλουμε να σεβαστούμε και να στηρίξουμε τις τοπικές κοινωνίες, να τους δώσουμε ενεργό ρόλο και να συνεργαστούμε σε καλά στοχευμένες δράσεις και λύσεις, με απόλυτη και ειλικρίνεια και διαφάνεια.

Θοδωρής Τσιμπίδης
Διευθυντής
Ινστιτούτο Θαλάσσιας Προστασίας «Αρχιπέλαγος»

 

 

Comments

comments

Continue Reading

Σαμιακά

Χώρα Σάμου: Αυτό θα πει «γρήγορα αντανακλαστικά!»

Published

on

By

Όπως όλα δείχνουν αποφασισμένο να προσφέρει στην κοινότητα Χώρας, το κοινοτικό συμβούλιο αφουγκράζεται αμέσως τα προβλήματα και προσπαθούν να τα λύσουν. Μετά από καταγγελία στο Samos24.gr για την σκισμένη σημαία στο ιατρείο του χωριού, η δραστήρια πρόεδρος Δέσποινα Μαλαγάρη 20 λεπτά αφού της το γνωστοποιήσαμε έλαβε δράση.

Οι αντιδήμαρχοι Πυθαγορείου αντικατέστησαν την σκισμένη σημαία .

Σας παραθέτουμε το πριν και το μετά..

 

Comments

comments

Continue Reading

Σαμιακά

Αύξηση των ακτοπλοϊκών δρομολογίων ζήτησε ο Χ. Στεφανάδης

Published

on

By

Την αύξηση της συχνότητας των ακτοπλοϊκών δρομολογίων από και προς το Νομό Σάμου ζήτησε ο Χ. Στεφανάδης μετά απο επικοινωνία που είχε με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ι. Πλακιωτάκη.

Αναλυτικά :

Μετά την άρση των περιορισμών μετακίνησης στη νησιωτική χώρα παρουσιάστηκε ένα σοβαρό θέμα σχετικά με τον αριθμό των δρομολογίων των επιβατηγών πλοίων, καθώς τα εξής δρομολόγια από και προς το Νομό Σάμου είναι μειωμένα με αποτέλεσμα να δημιουργείται πρόβλημα στη μετακίνηση των εμπορευμάτων.

Για την επίλυση αυτού του ζητήματος υπήρξε άμεση επικοινωνία με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ι. Πλακιωτάκη κατά την οποία ζητήθηκε η ανυπέρθετη αύξηση των δρομολογίων του Νομού.

Μετά τη σχετική παρέμβαση το ζήτημα έχει τεθεί υπό εξέταση και αναμένονται άμεσα οι κατάλληλες ενέργειες από το Υπουργείο.

Comments

comments

Continue Reading

Advertisement

Facebook

Advertisement Enter ad code here

SPONSORED

Sponsored

Δημοφιλή

Copyright © 2017